Det grimmeste navn du har hørt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

Frk.S

Hørte engang om en Tom Snak og Tom Æske.. Havd nok fundet et andet fornavn hvis jeg havde de efternavne.. Der er jo også Per Vers.. Ellers har jeg læst, der var blevet ansøgt om Stejepan og rodedendonbusk.. Men om de gik igennem ved jeg så altså ik.. Håber jeg da ik!

Ha ha, har også hørt om Stejepan (står også i nedenstående link).

Men det værste jeg har hørt er nok Skrammer Sølvguitar. Det er ikke synd for ham, for han har selv valgt det.
http://www.bt.dk/nyheder/mit-navn-er-skrammer-soelvguitar

Ellers synes jeg det er lidt underligt at man kan kalde sin dreng for Skat. Andre godkendte drengenavne er også Stygge og Sok. Jeg har aldrig hørt om nogen der hedder hverken Skat, Stygge eller Sok, men det er godkendt.

Jeg er heller ikke så glad for navne der er sammensat med bindestreg - såfremt navnene ikke "klinger" sammen.

Altså fx Anne-Mette er fint nok men.... og nu prøver jeg med et tilfældigt eksempel, som jeg aldrig har hørt, og som jeg ikke tror der er nogen der hedder... Bente-Åse lyder ikke så heldigt. Altså problemet er bindestregen, så de skal siges sammen. Vi giver selv vores datter to fornavne Freja og ??? (hemmeligt indtil dåben), men hun skal kun kaldes Freja, ikke Freja-...... - det ville bare lyde dumt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Rosa

Så også en der ikke brød sig om navnet 'Ronja', og det hedder min bette pige da. Jeg bliver slet ikke stødt over det. Vi har alle forskellig smag og synes kun det er sjovt med sådan en debat.
Fred være med det da

Men når det nu er sagt så er jeg ikke meget for navnet Cirkeline (uanset stavemåde) Så lige at den var nævnt en del i debatten, men når jeg hører det navn så kan jeg bare ikke lade være med at tænke på en tændstiksæske, en pige i rød kjole med sorte prikker, og ja 2 mus. eller er det 3 ?? 

Jeg ELSKER det navn - Ronja  

Anmeld

29. oktober 2011

Aagaard

Androckles!

Anmeld

29. oktober 2011

Simon's moar <3

Fru Nielsen skriver:

Jeg bor i en by der hedder LEM!

Haha, kan i lige se hvis købmanden her i byen hed HANS LANGE!

Så når lastbilchuføren fik hans order seddel over hvor han skal køre hen de forskelige dage vil der på hans seddel stå

HANS LANGE LEM!!!!

Ja okay, en smule plat.... Men hva det er vel fredag....

Haha, den er uheldig !

Tæt på mig, ved stranden, har vi noget der hedder stilen med det her;
Hansen's pølser og kugler ved klitten !
Stranden hvor det ligger, bliver kaldt klitten haha, den er altså heller ikke gennetænkt  

Anmeld

29. oktober 2011

Livas mor

Har arbejdet i en vuggestue hvor vi fik et tvillingepar der hed:

Glimmer og Glitter

Anmeld

29. oktober 2011

-Sigrid-

Jeg har aldrig brudt mig om navnet Gjerlev

Ellers så er jeg ikke så vild med Hans Hansen, Henrik Henriksen, Ole Olsen osv  

Anmeld

29. oktober 2011

MortilCilas

Mingus .. Det minder mig lidt om en mink og noget ulækkert ?
Duna ..

Anmeld

29. oktober 2011

Sabsy

Truddi skriver:

Har aldrig brugt mig om navnet "Sabrina", skyldes nok det der "br"..  Er mere til navne som flyder lettere, såsom "Sabina" 

JEG EEEEELSKER DET NAVN!

Knus SaBRina

Anmeld

29. oktober 2011

Anneiris

LilleLene skriver:

ifeta

prøv at tænk når præsten så siger

Jeg døber dig (i feta) det kommer til at lyde ulækkert

HAHAHA!!!

Anmeld

29. oktober 2011

Hasselnødden

1012lmp skriver:

Min veninde har arbejdet med en som fik en søn..

De hed bærer til efternavn...

Drengen kom til at hedde Aske Bærer.... Ved godt det ikke staves som det rigtige men når man siger det...

Ej det synes jeg simpelthen er for synd!

Aske i sig selv er nu ganske pænt, men sikke en uheldig kombination - selvom det med god grund ikke var et uheld. Men de må da have sagt det højt for sig selv inden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.