Hørte engang om en Tom Snak og Tom Æske.. Havd nok fundet et andet fornavn hvis jeg havde de efternavne.. Der er jo også Per Vers.. Ellers har jeg læst, der var blevet ansøgt om Stejepan og rodedendonbusk.. Men om de gik igennem ved jeg så altså ik.. Håber jeg da ik!
Ha ha, har også hørt om Stejepan (står også i nedenstående link).
Men det værste jeg har hørt er nok Skrammer Sølvguitar. Det er ikke synd for ham, for han har selv valgt det.
http://www.bt.dk/nyheder/mit-navn-er-skrammer-soelvguitar
Ellers synes jeg det er lidt underligt at man kan kalde sin dreng for Skat. Andre godkendte drengenavne er også Stygge og Sok. Jeg har aldrig hørt om nogen der hedder hverken Skat, Stygge eller Sok, men det er godkendt.
Jeg er heller ikke så glad for navne der er sammensat med bindestreg - såfremt navnene ikke "klinger" sammen.
Altså fx Anne-Mette er fint nok men.... og nu prøver jeg med et tilfældigt eksempel, som jeg aldrig har hørt, og som jeg ikke tror der er nogen der hedder... Bente-Åse lyder ikke så heldigt. Altså problemet er bindestregen, så de skal siges sammen. Vi giver selv vores datter to fornavne Freja og ??? (hemmeligt indtil dåben), men hun skal kun kaldes Freja, ikke Freja-...... - det ville bare lyde dumt. 
Anmeld