Qoco skriver:
Nu er det ikke for at svine andres navnevalg til, men igennem livet støder jeg selv på mange personer med et navn hvor jeg tænker "Argh... det er sku en klamt navn" for at bløde lidt op så kan man evt. suplere med ens ynglingsnavn.
har i hadenavne og vil i dele?
Navn: Albertus 
Nu handler det dybest set om folks forskellige smag.. Og gudske tak og lov for at vi ikke alle er ens!!! Nu er der ikke decideret navne jeg hader, men jeg kan da godt nogen gange undre mig over folks valg... Altså her tænker jeg på, hvorfor er det så vigtigt at navnet bliver super specielt?? Jeg læste engang en artikel omhandlende hvilke specielle navne, som var blevet godkendt her i DK..
Og OMG, den liste var ikke for børn!! Sådan et navn som stegepande (udtales stejepanne - vist nok noget norsk)???!!!! Det er her jeg står af.. for det er decideret synd og skammeligt i mine øjne.. I det hele taget underlige navne, som gør så meget mere skade end gavn for de her børn.. En anden ting vedr. navne jeg heller ikke forstår, og jeg undskylder på forhånd hvis jeg nu træder nogen over fødderne, er specielle stavemåder.. why?? Et eksempel fra virkelighedens verden er sjirkelline aka cirkeline. Navnet i sig selv er i forvejen ikke mit yndlings men ok sødt.. hvorfor besværliggøre navnet så meget?? DET forstår jeg ikke..
Og lige en fodnote.. jeg personligt ville ikke blive stødt, hvis andre ikke kunne li de navne jeg har valgt til mine kommende børn, folk har ret til deres mening.. og som sagt; heldigvis er vi ikke alle ens!!! 
Anmeld