Morkroppen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Jeg havde lidt problemer efter fødsel, så de skulle lige tjekke op på det hele. Det er dejligt at vide alt er som det skal være, så skal jeg ikke bekymre mig om det.

Ja det kan jeg godt forstå!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Knib Eva, kniiiiiib! Ellers bliver du inkontinent om 3 år... Eller ej, okay, men næste fødsel (og ikke mindst graviditet!!) skulle gerne lettes af en stærk bækkenbund jo!!

Du er da pissesej med vægten! Jeg synes også madlog er fedt, for man kan "forudse" at til jul har jeg tabt så og så meget fx. Og stadig spise chokolade, bare man husker at skrive det! Jeg havde så ofte kcal i overskud, at jeg har sat den op til 1 kg. om ugen. Bare lige her i starten - har trods alt 12 kg jeg godt vil smide... 

Jeg har altså hørt flere sige det med brysterne.. At efter et år er hormonerne i balance igen (yeah right - kommer de nogensinde det, sådan for real?) og brysterne bliver - om ikke "normale" - så tålelige igen! Vi håber!!! 

Men ja, de ER jo det hele værd de søde små, jeg savner bare tiden hvor folk sagde: "du ser squ også godt ud, du har jo liiiige! født!".. det siger de ikke rigtig mere.... 

Jaaa jeg MÅÅÅ tage mig sammen med de knibeøvelser, men altså, hvornår, jeg må gøre det når jeg lige synes jeg har tid (hvornår det så end er). Altså hvornår passer det lige ind i hverdagen at lave knibeøvelser??

Tak, ja madlog blev min redning, men jeg er jo så ikke i mål endnu. Er sikker på at når jeg når målet, finder jeg lige på at det ville pynte at tave yderligere to kilo, man kan jo blive ved. Men det er nemlig fedt at man kan spise det man vil, man skal bare huske at logge det ind og så ellers sørge for ikke at nå over. Jeg må spise 5500 kj pt, og synes jeg kan spise MEGET inden jeg når over!

Og ellers går jeg bare en lang tur og tilføjer det som bonus!

Anmeld

28. oktober 2011

Sofia

Mettemus skriver:

Hmmm tør jeg overhovedet det her?

Nå ....

Knibeøvelser: njah... når nogen taler om det. Men en af fordelene ved kejsersnit er selvf. at det er knapt så hårdt for understellet, så her var jeg ikke så langt bagud

Underliv: som det plejer - dog besudlet af dildoscanner igår. Det tager lige lidt tid at komme over ...

Vægt: Jeg havde i første omgang tabt mig til to kg under førgraviditetsvægt. Nu hvor ammedagene er ovre har de to kg + to ekstra sneget sig på igen. Hvorfor kan den vægt ikke bare passe sig selv og hvorfor kan man ikke leve af kage uden at det kan ses?

Kondition: Bedre end lige efter kejsersnittet, men ikke sådan rigtig godt vel?

Motion: Altså jeg har købt en ministepper - det må da betyde lidt? Ellers bliver det vist bare til trilleture med barnevognen = for lidt

Madvaner: Først troede jeg at mangel på motion var mit største problem, men jeg må nok erkende at madvanerne er et problem. Det er bare såååå nemt at gå og småspise når man er hjemme hele dagen. Og COLA! Jøøøøsses hvor det bare er en dårlig vane jeg skal af med. Gætter på at det kommer helt af sig selv i de her dage hvor Laurits kun vil spise det vi spiser. Han skal ikke ha' cola og så må moren også undvære. Ja hun må!

Strækmærker: fik en håndfuld på hver side af navlen et par uger før mit KS og jeg kan faktisk næsten ikke se dem mere. HURRA!

Blodsprængninger: nix!

Slapt maveskind: ork ja - i massevis! Og så hænger mit ar på en grim måde, lissom de syv ar jeg har fra tidligere operationer er blevet dobbelt så grimme af at have været strukket heeeeelt ud i yderposition. Så min mave ligner lidt en slasket skakbræt. Fedt!

Bryster: laaaange og uden fylde. Så meget for naturlig E-skål!

Toplækker baby:  Den dejligste, gladeste (ok ikke lige i dag, men ELLERS), smukkeste og sjoveste lille Laurits.

Er lidt ambivalent... men er vel egentligt glad... bare ikke lige for mit morhylster. Må nok erkende at der skal lidt mere arbejde til end det jeg lægger i det pt

Ej hvor er du heldig med strækmærkerne, eller mangel på samme

Håber du er okay efter turen med scanneren - I HATE IT!

Anmeld

28. oktober 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Jaaa jeg MÅÅÅ tage mig sammen med de knibeøvelser, men altså, hvornår, jeg må gøre det når jeg lige synes jeg har tid (hvornår det så end er). Altså hvornår passer det lige ind i hverdagen at lave knibeøvelser??

Tak, ja madlog blev min redning, men jeg er jo så ikke i mål endnu. Er sikker på at når jeg når målet, finder jeg lige på at det ville pynte at tave yderligere to kilo, man kan jo blive ved. Men det er nemlig fedt at man kan spise det man vil, man skal bare huske at logge det ind og så ellers sørge for ikke at nå over. Jeg må spise 5500 kj pt, og synes jeg kan spise MEGET inden jeg når over!

Og ellers går jeg bare en lang tur og tilføjer det som bonus!

Ja lige præcis! Jeg kunne også have spist på sunset eller lignende og tænke at nu var den dag ødelagt, og så bare ende på nul...?! Lige nu kniber det dog lidt med at få logget, mest fordi jeg synes "hjemmelavet" mad er skidebesværligt. Jeg aner ikke hvad jeg bruger når jeg laver kødsovs fx., altså mængde osv.. 

Og det er nemlig rigtig fedt, bare at kunne "nulstille" ved at gå en tur!  

Jeg laver knibeøvelser hver gang jeg drikker vand! Når jeg vasker hænder, børster tænder og kører i bus Det er nemt at huske, jeg skal ikke andre ting og derfor relativt let at gøre samtidig!

Anmeld

28. oktober 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Okay - UNDSKYLD, men hold nu kæft jeg grinede af din skakbrædt beskrivelse....!

Når det så er sagt, hvor er det da træls for dig med grimme ar! Øv, det kan man jo ikke rigtig gøre noget ved, men måske bliver de marginalt pænere når huden strammes op? Til det formål skulle indmad jo være godt, fordi der er masser af A-vitaminer i... Herhjemme går leverpostej som "indmad" til det formål, dog burde man nok ikke vælge baconvarianten vel?

Felix er helt vildt med vores coladåser... Så jeg hælder det af og til i et krus.. Han skal ikke have cola, da slet ikke nu, men vi forsøger at drikke det om eftermiddagen, så det mere ligner et krus kaffe, og så mælk og vand til aftensmaden... Men det er svært!!

HURRA for usynlige strækmærker - så godt kan man ikke rigtig sige det står til her - men jeg fik jo også MANGE! Til lægebesøget i uge 34 spurgte han (min NYE læge): "Hvad nummer barn er det?" "Øh, første...?" "Så har du GODT NOK mange strækmærker hva'?" "Nej synes du? Og så ellers tak, i øvrigt..."

Hvordan kan det være du har været underlagt den skønneste scanner af dem alle?

Ej undskyld, men han må da aldrig have talt med en gravid kvinde i hele sit liv? Det er da regl nr. 1 i bogen over "100.000 ting du IKKE skal sige til kvinder med rogn". Kom du ikke til at kaste lidt op på ham? Man kan jo godt lide af graviditetskvalme laaangt henne i forløbet.

Og den der scanner ... jeg HADER den! Jeg fik scannet mit kejsersnitar i livmoderen for at tjekke om det var tykt og fint. De har lavet om på måden man bliver syet sammen på, og vil så tjekke om det er bedre eller det samme som før. Så jeg kom ind i det samme rum som man bliver scannet i når man er til NF- eller MD-scanninger. På mig fra den anden ende af lokalet STIRRER dildoscanneren allerede toppet op med klamt gel, der skal lette passagen til babys forladte bolig. Suuuuk! Så kunne jeg ligge der i ubekvem stilling og kigge op på skærmen hvor min livmoder viser sig i grumset 2D. Let me tell you - det er bare overhovedet ikke samme oplevelse uden baby! Nå, men arret var tykt og fint som det skulle være, og jeg må gerne føde selv  næste gang

Anmeld

28. oktober 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Ja lige præcis! Jeg kunne også have spist på sunset eller lignende og tænke at nu var den dag ødelagt, og så bare ende på nul...?! Lige nu kniber det dog lidt med at få logget, mest fordi jeg synes "hjemmelavet" mad er skidebesværligt. Jeg aner ikke hvad jeg bruger når jeg laver kødsovs fx., altså mængde osv.. 

Og det er nemlig rigtig fedt, bare at kunne "nulstille" ved at gå en tur!  

Jeg laver knibeøvelser hver gang jeg drikker vand! Når jeg vasker hænder, børster tænder og kører i bus Det er nemt at huske, jeg skal ikke andre ting og derfor relativt let at gøre samtidig!

Bruger du den funktion på madlog hvor du vælger en opskrift derinde fra og laver, fx kødsovs? Så er det regnet ud på forhånd, og så skal du bare notere at du fx har spist 1/3 af portionen.

Anmeld

28. oktober 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Ej hvor er du heldig med strækmærkerne, eller mangel på samme

Håber du er okay efter turen med scanneren - I HATE IT!

Den er skabt i helvede, det er hvad den er! Se evt. mit svar til Anne her over... var det også den du skulle involveres med da du var op Skejby den anden dag?

Anmeld

28. oktober 2011

DK

Mettemus skriver:

Ej undskyld, men han må da aldrig have talt med en gravid kvinde i hele sit liv? Det er da regl nr. 1 i bogen over "100.000 ting du IKKE skal sige til kvinder med rogn". Kom du ikke til at kaste lidt op på ham? Man kan jo godt lide af graviditetskvalme laaangt henne i forløbet.

Og den der scanner ... jeg HADER den! Jeg fik scannet mit kejsersnitar i livmoderen for at tjekke om det var tykt og fint. De har lavet om på måden man bliver syet sammen på, og vil så tjekke om det er bedre eller det samme som før. Så jeg kom ind i det samme rum som man bliver scannet i når man er til NF- eller MD-scanninger. På mig fra den anden ende af lokalet STIRRER dildoscanneren allerede toppet op med klamt gel, der skal lette passagen til babys forladte bolig. Suuuuk! Så kunne jeg ligge der i ubekvem stilling og kigge op på skærmen hvor min livmoder viser sig i grumset 2D. Let me tell you - det er bare overhovedet ikke samme oplevelse uden baby! Nå, men arret var tykt og fint som det skulle være, og jeg må gerne føde selv  næste gang

Ha ha ha...

Anmeld

28. oktober 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Nej for han er generelt sød nok, og han virkede oprigtigt overrasket over alle strækmærkerne... 

Hvor er det dejligt at du selv kan få lov at føde næste gang! Det vil du jo gerne, og hvis du fortryder når du når så langt, så læser du bare min FB! Den kommenterede du med, at du gerne ville prøve at føde selv, men at du måske også skulle mindes om det når tid var... 

Kunne dog godt forestille mig, at det er en lidt tam oplevelse, at maven bare er tom... Min svigerinde har fået 2 kejsersnit. Nummer 2 fik hun fordi den lille havde stukket hånden ud gennem det gamle ar, det blev noget af en omgang. Råder de egentlig stadigvæk til at man skal vente to år fra fødsel til ny graviditet når man har fået kejsersnit?

Anmeld

28. oktober 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Bruger du den funktion på madlog hvor du vælger en opskrift derinde fra og laver, fx kødsovs? Så er det regnet ud på forhånd, og så skal du bare notere at du fx har spist 1/3 af portionen.

Ja nogle gange, men ofte "kaster" jeg bare noget sammen når der skal laves mad.. måske skulle jeg prøve at bruge nogle af deres opskrifter egentlig - variation er jo godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.