Morkroppen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

piadas

Det kan du ikke være bekendt, Anne!! Nu puster du virkelig til min dårlige samvittighed!

Nå, men jeg må jo hellere gå til bekendelse, nu når du har lavet sådan en fin tråd til det!

Knibeøvelser: Gør det når jeg bliver mindet om det (hurra for pop-up'en herinde - den er altså genial)

Underliv: Har ikke rigtig haft nogle problemer denne gang. Har nærmest været normal fra dag 1 efter fødslen.

Vægt: Ja, sådan en har jeg da - den står rigtig fint ude på badeværelsesgulvet, men den har vist ikke observeret, at jeg HAR født! Vægten er i hvert fald den samme, som lige da jeg fødte, så her hedder den stadig +13 kg. fra førgraviditetsvægten! Synes sgu ikke rigtig jeg har tid til motion, så jeg må nøjes med gåturene ind imellem...som så delvist ryger væk fra på tirsdag, når jeg skal i gang med arbejdet igen! Og når man er madglad lige som mig - ja, så sker der sgu ikke det vilde med vægten!

Kondition: Ved jeg ikke om jeg har nogen af!

Motion: Næ, som nævnt ovenfor bliver det kun til et par gåture ind imellem. Men det bliver vel til 3-4 x 5 km. på en uge + det løse.

Madvaner: Ja, masser! Elsker mad, så det bliver både til sundt og usundt i en stor pærevælling! Men nøj, hvor jeg blevet colaholiker under barselsorloven.

Øvrigt: Strækmærker - jeps, allerede fra første graviditet! -Blodsprængniner - nope, ikke nogle der er værd at snakke om! Løst maveskind? Ja, helt forfærdeligt efter denne graviditet - det var slet ikke så slemt som nu efter de to første! Hængebryster? Jeps!! Lækker baby? JAAAAA!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

AnneBJ

JonTri skriver:

Hmm...

Knibeøvelser... prøver virkelig, men det er sgu ikke nok.

Underliv: Tip top form (tydeligvis)

Vægt: Mangler 3 kg, men må nok se frem til at det nu går den gale vej.

Kondition: Jeg går til zumba hver mandag og træner i motionscenter... og så løb jeg en del i sommers... 

Kost: ELSKER mandariner og macdonalds

Øvrigt: Strækmærker: i 1000-vis, blodsprængninger; nix, Slappe patter: Tjek Løs maveskind: TJEK, grimme fødder:Tjek

Og en lækker baby, ikk'?

Og hey, et eller andet sted er det jo i grunden ret smart at få en mere så hurtigt, for det er helt legalt at spise for to igen.. det burde vi alle faktisk bare gøre, og så udsætte det hårde arbejde (vægttab!!) til ungerne er teenagere... 

Du er da for sej med al den motion!!!

Anmeld

27. oktober 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Vægt: Ja, sådan en har jeg da - den står rigtig fint ude på badeværelsesgulvet, men den har vist ikke observeret, at jeg HAR født! Vægten er i hvert fald den samme, som lige da jeg fødte, så her hedder den stadig +13 kg. fra førgraviditetsvægten!

Loooool! Altså ikke til kg'ene, for det er squ da træls for dig!! 

Godt at du har glæde af knibealarmen. Jeg er nået dertil at jeg bliver pissetræt af den, fordi den distraherer mig, så jeg skynder mig at klikke den væk.... Laver til gengæld ofte knibeøvelser når jeg lige er kommet i seng, for jeg bruger alligevel en halv til en hel time på at falde i søvn - så kan jeg ligeså godt bruge tiden fornuftigt jo..

Anmeld

27. oktober 2011

CA

Argh! Sikke en dum status. Jeg kan KUN faile...

Knibeøvelser: Laver dem TIT, men synes ikke det hjælper noget som helst. Altså kan godt holde tingene indenbords, men føler ikke nogen forskel fra efter fødslen. Trøster mig dog ved lægens ord ved 8 uger: du har et flot stramt underliv Så jeg kniber videre.

Underliv: Vist meget normalt...

Vægt: STADIG +8! Forstår ikke hvornår den dragt hopper af mig...

Kondition: Hvis man puster når man løber op og ned af trappen mellem kælder og 2. sal med baby og vasketøj, kan det vel ikke kaldes kondition??

Motion: Det er for galt! Jeg går kun med barnevognen. Har løbet 2 gange iden Johs og jeg hader det! Har en hulahopring der gjorde mig blå og så kom jeg aldrig i gang igen... Absolut ingen lyst til motion!! Men BURDE for her trænger! 
...tæller det at løbe efter Johannes hele tiden??

Madvaner: Har fået styr på sukkertrangen og spiser efterhånden ok sundt i løbet af dagen. MEN spiser dog stadig for store portioner...

Strækmærker: Masser - og de har, som vægten, ikke ændret sig en disse.

Blodsprængninger: 1, men den er tilgengæld virkelig dyb og virkelig grim!

Løst maveskind: Næææ det fyldes ud af flæsk...  Ej, det er ret så løst...

Brysterne vil jeg ikke sige noget til, men vil citere undertøjsekspidienten: "Jah, de har mistet en del fylde."

Mega lækker baby der er det hele værd? Jep! En fantastisk mand der accepterer hvert et strækmærke - tjek!

En mor der kigger ned af sig selv og hader hvad hun ser - tjek!

Anmeld

27. oktober 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Argh! Sikke en dum status. Jeg kan KUN faile...

Knibeøvelser: Laver dem TIT, men synes ikke det hjælper noget som helst. Altså kan godt holde tingene indenbords, men føler ikke nogen forskel fra efter fødslen. Trøster mig dog ved lægens ord ved 8 uger: du har et flot stramt underliv Så jeg kniber videre.

Underliv: Vist meget normalt...

Vægt: STADIG +8! Forstår ikke hvornår den dragt hopper af mig...

Kondition: Hvis man puster når man løber op og ned af trappen mellem kælder og 2. sal med baby og vasketøj, kan det vel ikke kaldes kondition??

Motion: Det er for galt! Jeg går kun med barnevognen. Har løbet 2 gange iden Johs og jeg hader det! Har en hulahopring der gjorde mig blå og så kom jeg aldrig i gang igen... Absolut ingen lyst til motion!! Men BURDE for her trænger! 
...tæller det at løbe efter Johannes hele tiden??

Madvaner: Har fået styr på sukkertrangen og spiser efterhånden ok sundt i løbet af dagen. MEN spiser dog stadig for store portioner...

Strækmærker: Masser - og de har, som vægten, ikke ændret sig en disse.

Blodsprængninger: 1, men den er tilgengæld virkelig dyb og virkelig grim!

Løst maveskind: Næææ det fyldes ud af flæsk...  Ej, det er ret så løst...

Brysterne vil jeg ikke sige noget til, men vil citere undertøjsekspidienten: "Jah, de har mistet en del fylde."

Mega lækker baby der er det hele værd? Jep! En fantastisk mand der accepterer hvert et strækmærke - tjek!

En mor der kigger ned af sig selv og hader hvad hun ser - tjek!

Åh søde Carina! Heldigvis kan du tjekke de 2 allervigtigste punkter af: fantastisk mand og lækker baby! 

Helt ærligt ikk', så kom lige i omdrejninger med den der hulahopring igen!! Jeg har en veninde som har brugt sin - aner ikke hvor længe - men sønnen er 14 dage ældre end Felix, og jeg skyder på hun har brugt den 2-3 mdr... FÅÅÅRK en NAJS mave hun havde sidst jeg så hende! Der var gået 1½ måneds tid siden jeg så hende sidst, og jeg blev så overrasket at jeg spurgte hvad hun havde gjort!!

(jeg skal nok sende dig en tanke når jeg pivende sætter min i svingerne igen imorgen, for det kommer til at gøre NAS med alle de blå mærker jeg har...) 

Og sikke nogle "komplimenter" at få... Den ved lægen behøver vi ikke analyserer, der er ikke meget at misforstå! Men i undertøjsforretningen, altså med lidt god vilje ikke, så HAR du jo haft vildt gode bryster... Der er potentiale til at de bliver gode igen (det kan dog vist kun ske ved brystOP... men pladsen til fyld er der... ) bob bob...

Jeg synes stadig du er skidesød, selvom +kg-dragten ikke vil hoppe af dig!

Anmeld

28. oktober 2011

Sofia

Sikke dog en tråd at vågne op til - SUNDT - jeg bør gøre status - here it goes!!!

Knibeøvelser: lavede dem de første måneder efter fødslen, laver dem nu aldrig mere, altså hvor længe er det meningen man skal blive ved da? Hmm

Underliv: kan med stor glæde sig at jeg netop i tirsdags var til tjek på Skejby, og ALT var godt, så det var en stor lettelse. YES

Vægt: jeg har efter et par måneders kamp ENDELIG nået min før-fødselsvægt, og jeg jubler. (og takker madlog.dk) Jeg endte med at tage knap 30 kilo på i graviditeten, men meget var væske.. Men min vægt stoppede ligesom ved 68 og og i tre måneder skete der nada, men nu har jeg virkelig taget mig sammen, synes jeg da selv. Jeg skal dog tabe 2 kilo mere, da jeg før jeg blev gravid lige havde taget 2 kilo på pga. mega stressende og presset eksamensperiode med 3 mundtlige .. Christ.. så om 2 kilo skulle vægten gerne være guld og grønne skove, og med madlog taber jeg et halvt kilo om ugen, så det tager 4 uger MEN om 3 uger skal vi på ferie, så der ved jeg at jeg ikke får tabt mig!

KOndition: jeg dyrker ikke motion... jeg går en tur med Alfred og løber op og ned af vores tusind trapper.. Ved godt det slet ikke er nok, men det er hvad det bliver til.

Madvaner: er på god kurs.. spiser ikke slik og chokolade mere.. hvilket jeg ellers var afhængig af før. Og drikker heller ikke alkohol som før, skal dig i byen i aften

Strækmærker: efter jeg har tabt mig er det sådan blevet strukket lidt og jeg synes ikke de er så slemme mere. Men pæne er de da bestemt ikke!

Blodsprængninger: har et par på den ene sidedelle

Løstmaveskind: JA, og jeg HADER det. Godt det kun ses når man sidder ned. Men nej, jeg skal aldrig sidde ned i bikini. (Jeg planlægger at have en t-shirt ved siden af mig konstant der lige kan svinges over korpus når vi skal spise mm)

Brysterne: det er nok dem jeg er mest ulykkelig over. Absolut ingen fylde. Håber det kommer igen, er der en chance for det, hvad siger i andengangsmødre??

ALFRED - mega lækker baby, JA, han er det hele værd, og når man har ham med beundrer alle ham, og så glemmer man brysterne.. og maveskindet!

- LÆS: jeg ved ikke hvilken sindsstemning jeg er i efter denne status!

KNUS

Anmeld

28. oktober 2011

CA

AnneBJ skriver:

Åh søde Carina! Heldigvis kan du tjekke de 2 allervigtigste punkter af: fantastisk mand og lækker baby! 

Helt ærligt ikk', så kom lige i omdrejninger med den der hulahopring igen!! Jeg har en veninde som har brugt sin - aner ikke hvor længe - men sønnen er 14 dage ældre end Felix, og jeg skyder på hun har brugt den 2-3 mdr... FÅÅÅRK en NAJS mave hun havde sidst jeg så hende! Der var gået 1½ måneds tid siden jeg så hende sidst, og jeg blev så overrasket at jeg spurgte hvad hun havde gjort!!

(jeg skal nok sende dig en tanke når jeg pivende sætter min i svingerne igen imorgen, for det kommer til at gøre NAS med alle de blå mærker jeg har...) 

Og sikke nogle "komplimenter" at få... Den ved lægen behøver vi ikke analyserer, der er ikke meget at misforstå! Men i undertøjsforretningen, altså med lidt god vilje ikke, så HAR du jo haft vildt gode bryster... Der er potentiale til at de bliver gode igen (det kan dog vist kun ske ved brystOP... men pladsen til fyld er der... ) bob bob...

Jeg synes stadig du er skidesød, selvom +kg-dragten ikke vil hoppe af dig!

Men det gør bare så ont at svinge den rundt når man er helt blå ej, jeg tar mig sammen. Vil gerne ende som hende din veninde

Hvad bryster angår, så ja, man kunne jo bare få en op, men det vil jeg ikke... Det er for dyrt, for besværligt og for risikabelt. Og desuden er de alligevel totalt ødelagt af strækmærker. Der er bare ikke noget at gøre - andet end at leve med det

Men tak søde Anne

Anmeld

28. oktober 2011

CA

Sofia skriver:

Sikke dog en tråd at vågne op til - SUNDT - jeg bør gøre status - here it goes!!!

Knibeøvelser: lavede dem de første måneder efter fødslen, laver dem nu aldrig mere, altså hvor længe er det meningen man skal blive ved da? Hmm

Underliv: kan med stor glæde sig at jeg netop i tirsdags var til tjek på Skejby, og ALT var godt, så det var en stor lettelse. YES

Vægt: jeg har efter et par måneders kamp ENDELIG nået min før-fødselsvægt, og jeg jubler. (og takker madlog.dk) Jeg endte med at tage knap 30 kilo på i graviditeten, men meget var væske.. Men min vægt stoppede ligesom ved 68 og og i tre måneder skete der nada, men nu har jeg virkelig taget mig sammen, synes jeg da selv. Jeg skal dog tabe 2 kilo mere, da jeg før jeg blev gravid lige havde taget 2 kilo på pga. mega stressende og presset eksamensperiode med 3 mundtlige .. Christ.. så om 2 kilo skulle vægten gerne være guld og grønne skove, og med madlog taber jeg et halvt kilo om ugen, så det tager 4 uger MEN om 3 uger skal vi på ferie, så der ved jeg at jeg ikke får tabt mig!

KOndition: jeg dyrker ikke motion... jeg går en tur med Alfred og løber op og ned af vores tusind trapper.. Ved godt det slet ikke er nok, men det er hvad det bliver til.

Madvaner: er på god kurs.. spiser ikke slik og chokolade mere.. hvilket jeg ellers var afhængig af før. Og drikker heller ikke alkohol som før, skal dig i byen i aften

Strækmærker: efter jeg har tabt mig er det sådan blevet strukket lidt og jeg synes ikke de er så slemme mere. Men pæne er de da bestemt ikke!

Blodsprængninger: har et par på den ene sidedelle

Løstmaveskind: JA, og jeg HADER det. Godt det kun ses når man sidder ned. Men nej, jeg skal aldrig sidde ned i bikini. (Jeg planlægger at have en t-shirt ved siden af mig konstant der lige kan svinges over korpus når vi skal spise mm)

Brysterne: det er nok dem jeg er mest ulykkelig over. Absolut ingen fylde. Håber det kommer igen, er der en chance for det, hvad siger i andengangsmødre??

ALFRED - mega lækker baby, JA, han er det hele værd, og når man har ham med beundrer alle ham, og så glemmer man brysterne.. og maveskindet!

- LÆS: jeg ved ikke hvilken sindsstemning jeg er i efter denne status!

KNUS

Jeg tror du skal lave knibeøvelser resten af dit liv for ikke at risikere at tisse i bukserne som 40 årig. OG det blir nemmere at presse næste unge ud, hvis du er stærk i underlivet. 

Fedt med vægten - du er da for cool!!

Og brysterne - tror altså ikke de får fylde tilbage før der kommer mælk i dem igen. Men er også spændt på 2. gangsmødrenes svar

Anmeld

28. oktober 2011

Sofia

Carina87 skriver:

Jeg tror du skal lave knibeøvelser resten af dit liv for ikke at risikere at tisse i bukserne som 40 årig. OG det blir nemmere at presse næste unge ud, hvis du er stærk i underlivet. 

Fedt med vægten - du er da for cool!!

Og brysterne - tror altså ikke de får fylde tilbage før der kommer mælk i dem igen. Men er også spændt på 2. gangsmødrenes svar

Jeg mener Ditte har sagt til mig at det blev bedre efter ca et år.. Måske hun bare sagde det for at være sød, men nej, jeg stoler på det (HÅBER). Så til marts har de her bryster bare at poppe!!

Anmeld

28. oktober 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Men det gør bare så ont at svinge den rundt når man er helt blå ej, jeg tar mig sammen. Vil gerne ende som hende din veninde

Hvad bryster angår, så ja, man kunne jo bare få en op, men det vil jeg ikke... Det er for dyrt, for besværligt og for risikabelt. Og desuden er de alligevel totalt ødelagt af strækmærker. Der er bare ikke noget at gøre - andet end at leve med det

Men tak søde Anne

Jeg var måske også lidt kæphøj igår med den hulahopring der... Nu er det mig der sidder og er blå OG er HELT klar over hvor mine mavemuskler sidder.... men jeg SKAL!! Hun så simpelthen så skidegodt ud Gitte (veninden) og jeg VIL!!! 

(By the way så var der ikke løst maveskind at spore på hende, og det VED jeg hun har haft!!!) 

Jeg har det ligeså med OP! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.