Morkroppen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Nej for han er generelt sød nok, og han virkede oprigtigt overrasket over alle strækmærkerne... 

Hvor er det dejligt at du selv kan få lov at føde næste gang! Det vil du jo gerne, og hvis du fortryder når du når så langt, så læser du bare min FB! Den kommenterede du med, at du gerne ville prøve at føde selv, men at du måske også skulle mindes om det når tid var... 

Kunne dog godt forestille mig, at det er en lidt tam oplevelse, at maven bare er tom... Min svigerinde har fået 2 kejsersnit. Nummer 2 fik hun fordi den lille havde stukket hånden ud gennem det gamle ar, det blev noget af en omgang. Råder de egentlig stadigvæk til at man skal vente to år fra fødsel til ny graviditet når man har fået kejsersnit?

Men stadig - lidt pli ville være på sin plads?

Hold da op! Ej, det håber jeg virkelig ikke jeg skal ud i. Ja jeg kan godt huske jeg blev ret grebet af din FB og bare gerne ville i kontakt med min indre hulekvinde så hurtigt som muligt. Jeg læser den gerne igen!

Mht hvor lang tid der går, så har jeg faktisk ikke hørt noget fra nogen læger? Men det gir go' mening synes jeg. Måske jeg lige skulle undersøge det? Eller - jeg skal ikke være gravid nu alligevel. Men det ville da være rart at vide hvis jeg nu en dag skulle få "gode" ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Ja nogle gange, men ofte "kaster" jeg bare noget sammen når der skal laves mad.. måske skulle jeg prøve at bruge nogle af deres opskrifter egentlig - variation er jo godt!

Nogen gange, og ved godt det er lidt snyt, logger jeg bare en opskrift ind selvom jeg ikke har fulgt den helt. ALtså hvis vi får lasagne står jeg ikke og vejer det hele, jeg laver den bare som jeg plejer og logger så ind at jeg har spist 1/4 af en eller anden lasagne-opskrift derinde fra..

Anmeld

28. oktober 2011

Sofia

Mettemus skriver:

Ej undskyld, men han må da aldrig have talt med en gravid kvinde i hele sit liv? Det er da regl nr. 1 i bogen over "100.000 ting du IKKE skal sige til kvinder med rogn". Kom du ikke til at kaste lidt op på ham? Man kan jo godt lide af graviditetskvalme laaangt henne i forløbet.

Og den der scanner ... jeg HADER den! Jeg fik scannet mit kejsersnitar i livmoderen for at tjekke om det var tykt og fint. De har lavet om på måden man bliver syet sammen på, og vil så tjekke om det er bedre eller det samme som før. Så jeg kom ind i det samme rum som man bliver scannet i når man er til NF- eller MD-scanninger. På mig fra den anden ende af lokalet STIRRER dildoscanneren allerede toppet op med klamt gel, der skal lette passagen til babys forladte bolig. Suuuuk! Så kunne jeg ligge der i ubekvem stilling og kigge op på skærmen hvor min livmoder viser sig i grumset 2D. Let me tell you - det er bare overhovedet ikke samme oplevelse uden baby! Nå, men arret var tykt og fint som det skulle være, og jeg må gerne føde selv  næste gang

Hihi, jeg elsker din beskrivelse. Nej jeg slap for scanneren denne gang, thank god!

Anmeld

28. oktober 2011

Sofia

AnneBJ skriver:

Nej for han er generelt sød nok, og han virkede oprigtigt overrasket over alle strækmærkerne... 

Hvor er det dejligt at du selv kan få lov at føde næste gang! Det vil du jo gerne, og hvis du fortryder når du når så langt, så læser du bare min FB! Den kommenterede du med, at du gerne ville prøve at føde selv, men at du måske også skulle mindes om det når tid var... 

Kunne dog godt forestille mig, at det er en lidt tam oplevelse, at maven bare er tom... Min svigerinde har fået 2 kejsersnit. Nummer 2 fik hun fordi den lille havde stukket hånden ud gennem det gamle ar, det blev noget af en omgang. Råder de egentlig stadigvæk til at man skal vente to år fra fødsel til ny graviditet når man har fået kejsersnit?

Ej er du tosset Anne, sådan noget må du ikke skrive, en hånd ud gennem et ar, det skal jeg altså lige forstå korrekt, ikke sådan helt ud i det fri vel?

Anmeld

28. oktober 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Hihi, jeg elsker din beskrivelse. Nej jeg slap for scanneren denne gang, thank god!

Fedt, så var det jo virkelig en dejlig dag! Hvor er det bare godt at alt er som det skal være. Synes altså også at du har været urimelig hårdt ramt.

Anmeld

28. oktober 2011

DK

Here goes:

Knibeøvelser: Efter at lægen gav mig 03 (jeg går ud fra at det er på den gamle skala) og buldrede løs om tena og inkontinens som 40 årig, så blev jeg meget dygtig til det med knibeøvelserne (også fordi jeg jo dengang skulle igang med sexliv og var lidt bange for cocktailpølse-i-brøndbyhallen effekten). Så hele foråret og sommeren har jeg været super god og knebet flere gange hver dag. Er især god til det i bilen

Underliv: Tip top i orden. Ikke noget at bemærke her. Alt som ved det gamle.

Vægt: I en periode faldt vægten af sig selv, efter at vægttab blev kicksstartet af febervildelsesweekend. Men nu er det gået i stå igen og jeg mangler 3,5 kg til før gravidvægt og 5 kg til "rigtig Ditte" vægt. Pt vejer jeg 10 kg mere end da jeg mødte Mikkel. Men så tynd behøver jeg ikke blive igen. Men 5 kg ville sørme pynte gevaldigt.

Kondition: Er blevet bedre. Især fordi det giver godt at bære rundt på Richard på 11 kg, løfte ham op og ned 300 gange om dagen, kaste ham op i luften OG gribe ham igen 25 gange om dagen osv. Min højre overarms muskler (Richard armen) er nu tydeligt større end den venstre. Prøver at bære med venstre også, men Richard og den venstre arm fungerer bare ikke rigtigt, plus at Richard ser helt undrende ud og vrider sig ubekvemt til han kommer over på den rigtige arm igen

Motion: Se ovenfor. (plus en enkelt barnevognsgåtur af og til) (ps. Jeg har skrevet i mit cv jeg er en ivrig løber, idet jeg har læst at arbejdsgivere gerne vil have fysisk aktive ansatte. Hmm... jeg får dælme travlt hvis jeg bliver ansat et sted hvor de energisk inviterer mig med i deres løbeklub)

Madvaner: Øhh... nogle dage helt i top. Andre dage helt sucky sucky. Jeg drikker ikke cola andet end når jeg er ude, MEN jeg spiser helt koloenormt mange kager Og flødesauce.

Øvrigt: Da jeg har tabt mig lidt, så har jeg ligesom fået sådan en blød hudfold-delle når jeg sidder ned. Før må den have været spændt ud af fedt så man ikke kunne se den, og helt ærligt så var det måske næsten pænere. Jeg sidder og bliver halvt facineret/halvt forfærdet over den hver gang jeg er på toilettet. Jeg tænker at mavebøjninger er vejen frem. Eller hulahop måske? Strækmærker: Mine bryster's mærker er blevet hvide (som dem der allerede var der). Jeg har opdaget lidt strækmærker på maven og ballerne men det er ikke mange og de er hvide og kan næsten ikke ses, så jeg er godt tilfreds der. Bryster: Tja... de var ved at komme sig efter ammestop, men så tabte jeg mig jo og nu er de også blevet "tynde". De hænger ikke som sådan, men er bare, ja tynde. MEN sidste gang efter Kirstine KOM der altså fylde i igen også selv om jeg ikke tog på, så det venter jeg på! Håber det også sker her 2. gang.

Barn: Tjek! Super dejlig unge der bare vil frem i verden.

Anmeld

28. oktober 2011

Lilje82

Knibeøvelser: Laver MANGE dagligt

Underliv: Har det stadig ikke for godt, er nu på ny blevet henvist gynækologisk amb. til udredning. Lækker stadig urin, hvilket betyder at området er konstant fugtigt og derfor blir irreteret og derfor får jeg rifter ved bare at tørre mig efter en tisse tur

Vægt: Er 12 kilo fra start vægt (tog 32 på) - Men vil egentlig gerne beholde de 12 kg.

Kondition: Er en by i rusland

Motion: Øh til og fra dagoleje + plus gåture med barnet nogle eftermiddage og weekender (tæller vel osse bare en lille smule ikke???)

Madvaner: Gode og dårlige - Spiser sundt og varrieret til hovedemåltiderne, men mellem måltiderne er temmelig usunde

Øvrigt: Strækmærker ✔ Hængevom ✔ blodansamlinger ✔ LÆKKER BABY ✔✔✔

Anmeld

28. oktober 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Men stadig - lidt pli ville være på sin plads?

Hold da op! Ej, det håber jeg virkelig ikke jeg skal ud i. Ja jeg kan godt huske jeg blev ret grebet af din FB og bare gerne ville i kontakt med min indre hulekvinde så hurtigt som muligt. Jeg læser den gerne igen!

Mht hvor lang tid der går, så har jeg faktisk ikke hørt noget fra nogen læger? Men det gir go' mening synes jeg. Måske jeg lige skulle undersøge det? Eller - jeg skal ikke være gravid nu alligevel. Men det ville da være rart at vide hvis jeg nu en dag skulle få "gode" ideer?

Jeg spørger ikke for at "afskrække" dig... men den føromtalte svigerinde har "kun" ventet halvandet år, mellem 1 og 2, og nu også mellem 2 og 3, og jeg undrer mig over hun tør.. Altså nu skal hun selvfølgelig ahve et PKS, men stadigvæk... Men så tænkte jeg, at den anbefaling om de 2 år, måske slet ikke findes mere!

Anmeld

28. oktober 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Ej er du tosset Anne, sådan noget må du ikke skrive, en hånd ud gennem et ar, det skal jeg altså lige forstå korrekt, ikke sådan helt ud i det fri vel?

Næh næh, kun mellem livmoder og maveskind forstås....  SÅ de åbnede maven (skindet) puttede hånden tilbage, syede sammen, og åbnede livmoderen "korrekt"... 

Anmeld

28. oktober 2011

AnneBJ

DK skriver:

Here goes:

Knibeøvelser: Efter at lægen gav mig 03 (jeg går ud fra at det er på den gamle skala) og buldrede løs om tena og inkontinens som 40 årig, så blev jeg meget dygtig til det med knibeøvelserne (også fordi jeg jo dengang skulle igang med sexliv og var lidt bange for cocktailpølse-i-brøndbyhallen effekten). Så hele foråret og sommeren har jeg været super god og knebet flere gange hver dag. Er især god til det i bilen

Underliv: Tip top i orden. Ikke noget at bemærke her. Alt som ved det gamle.

Vægt: I en periode faldt vægten af sig selv, efter at vægttab blev kicksstartet af febervildelsesweekend. Men nu er det gået i stå igen og jeg mangler 3,5 kg til før gravidvægt og 5 kg til "rigtig Ditte" vægt. Pt vejer jeg 10 kg mere end da jeg mødte Mikkel. Men så tynd behøver jeg ikke blive igen. Men 5 kg ville sørme pynte gevaldigt.

Kondition: Er blevet bedre. Især fordi det giver godt at bære rundt på Richard på 11 kg, løfte ham op og ned 300 gange om dagen, kaste ham op i luften OG gribe ham igen 25 gange om dagen osv. Min højre overarms muskler (Richard armen) er nu tydeligt større end den venstre. Prøver at bære med venstre også, men Richard og den venstre arm fungerer bare ikke rigtigt, plus at Richard ser helt undrende ud og vrider sig ubekvemt til han kommer over på den rigtige arm igen

Motion: Se ovenfor. (plus en enkelt barnevognsgåtur af og til) (ps. Jeg har skrevet i mit cv jeg er en ivrig løber, idet jeg har læst at arbejdsgivere gerne vil have fysisk aktive ansatte. Hmm... jeg får dælme travlt hvis jeg bliver ansat et sted hvor de energisk inviterer mig med i deres løbeklub)

Madvaner: Øhh... nogle dage helt i top. Andre dage helt sucky sucky. Jeg drikker ikke cola andet end når jeg er ude, MEN jeg spiser helt koloenormt mange kager Og flødesauce.

Øvrigt: Da jeg har tabt mig lidt, så har jeg ligesom fået sådan en blød hudfold-delle når jeg sidder ned. Før må den have været spændt ud af fedt så man ikke kunne se den, og helt ærligt så var det måske næsten pænere. Jeg sidder og bliver halvt facineret/halvt forfærdet over den hver gang jeg er på toilettet. Jeg tænker at mavebøjninger er vejen frem. Eller hulahop måske? Strækmærker: Mine bryster's mærker er blevet hvide (som dem der allerede var der). Jeg har opdaget lidt strækmærker på maven og ballerne men det er ikke mange og de er hvide og kan næsten ikke ses, så jeg er godt tilfreds der. Bryster: Tja... de var ved at komme sig efter ammestop, men så tabte jeg mig jo og nu er de også blevet "tynde". De hænger ikke som sådan, men er bare, ja tynde. MEN sidste gang efter Kirstine KOM der altså fylde i igen også selv om jeg ikke tog på, så det venter jeg på! Håber det også sker her 2. gang.

Barn: Tjek! Super dejlig unge der bare vil frem i verden.

Alt i alt fedt Ditte!! Og ja, jeg er ret sikker på, at den hulahop er god til mavefolden... Se her, muligvis bliver jeg ikke tynd som bevis på den er brugt, men jeg bliver gul og blå så jeg VED jeg har gjort NOGET for det.. Ej pjat, mine mavemuskler er GIGA ømme, efter 10 min igår, og 5 min i dag - mere kunne jg ikke holde ud pga. det blå mærke som nu er rykket et par nuancer og har tredoblet sin størrelse... (se bort fra strækmærker, hængemave og alt det der... det var sjovere at tage mavebilleder, da maven SKULLE være tyk... )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.