Morkroppen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

Lilje82

AnneBJ skriver:

Hvor er det træls for dig du skal bøvle sådan!! Kan de ikke åbne og sy sammen igen, eller vil det bare gøre det endnu værre?

Fedt at du er tilfreds med vægten, så er det jo ret ligegyldigt hvad tal der står, og hvad du vejede før. Min er jo også næsten som før, men der burde jeg så have tabt ti, så dem kan jeg jo gå i gang med nu.. 

Det er fordi min krop ikke vil samarbejde, jeg kan ikke knibe, musklerne vil ikke rigtig reagere Så det vil nok ikke hjælpe... Men nu må jeg se, hvad de siger og hvad de har tænkt sig der skal ske, hvis der skal ske noget.

Ja jeg var alt for tynd før, men har aldrig kunnet tage på, så håber ikke jeg lige pludselig taber det hele igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

CA

Mettemus skriver:

Ej undskyld, men han må da aldrig have talt med en gravid kvinde i hele sit liv? Det er da regl nr. 1 i bogen over "100.000 ting du IKKE skal sige til kvinder med rogn". Kom du ikke til at kaste lidt op på ham? Man kan jo godt lide af graviditetskvalme laaangt henne i forløbet.

Og den der scanner ... jeg HADER den! Jeg fik scannet mit kejsersnitar i livmoderen for at tjekke om det var tykt og fint. De har lavet om på måden man bliver syet sammen på, og vil så tjekke om det er bedre eller det samme som før. Så jeg kom ind i det samme rum som man bliver scannet i når man er til NF- eller MD-scanninger. På mig fra den anden ende af lokalet STIRRER dildoscanneren allerede toppet op med klamt gel, der skal lette passagen til babys forladte bolig. Suuuuk! Så kunne jeg ligge der i ubekvem stilling og kigge op på skærmen hvor min livmoder viser sig i grumset 2D. Let me tell you - det er bare overhovedet ikke samme oplevelse uden baby! Nå, men arret var tykt og fint som det skulle være, og jeg må gerne føde selv  næste gang

HURRAAAAA! Du må føde!! Dejligt Mette!

Så var det vel lige til at tilgive den klamme scanningsmetode? Ku godt forestille mig at det absolut ikke er det samme som med baby

Anmeld

30. oktober 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Hvor er du sej!!!

Men ja, det lyder til knibeøvelserne ville være godt givet ud hjemme hos dig.. 

Hvor ofte brugte du hulahopringen den første uge? Og hvor hurtigt så du resultater? Husk at den har bedst af at ligge fladt på gulvet, ellers kan vægt-stykkerne knække og den kan ikke samles mere så.. 

Mine strækmærker er også ved at være lyse-lilla istedet for den der onde mørkeblå/violette mave... 

Kaffe? Det evner jeg stadig ikke at drikke -men man kan da få stempelkander der laver en enkelt kop kun   Og så er det vidst vægtmæssigt sundere end cola (jeg drikker light, så tager det ret roligt ifht. vægttab.. men det er en dårlig vane..)

Jeg brugte den hver dag, men KUN 1 - 2 min. fra 2. dagen. Førstedagen skulle der selvfølgelig gives gas, det er først BAGEFTER det gør ondt og blå/grønne/lilla/gule/sorte mærker dukker op! Men så skruede jeg lige så stille op, da mærkerne begyndte at gøre mindre ondt og jeg tror da jeg var opppe på mellem 15 til 20 min. en overgang. Synes ikke jeg kunne se den store effekt?? Nok også derfor jeg ikke helt kunne holde gejsten... Men det kunne da godt være man skulle give det et nyt forsøg!

Må den ikke stå op???? GUD det havde jeg ikke lige læst mig frem til nogen steder...... Må have den lagt ned med det samme (altså her når jeg lige har brugt den så?)

PS: Piger hvis I ikke HAR fundet ud af det, så gør det UDEN bukser på! Især Jeans kan gøre det at få mærker endnu værrer....

Hehe jeg ville falde om hvis der kun kunne være 1 kop i min stempelkande!!! I NEED COFFEE AND LOTS AND LOTS OF IT!!!

PS: Andre der har unger der ikke ved hvad begrebet; VINTERTID-VI-STILLER-TIDEN-1-TIME-TILBAGE er???

Anmeld

30. oktober 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Jeg brugte den hver dag, men KUN 1 - 2 min. fra 2. dagen. Førstedagen skulle der selvfølgelig gives gas, det er først BAGEFTER det gør ondt og blå/grønne/lilla/gule/sorte mærker dukker op! Men så skruede jeg lige så stille op, da mærkerne begyndte at gøre mindre ondt og jeg tror da jeg var opppe på mellem 15 til 20 min. en overgang. Synes ikke jeg kunne se den store effekt?? Nok også derfor jeg ikke helt kunne holde gejsten... Men det kunne da godt være man skulle give det et nyt forsøg!

Må den ikke stå op???? GUD det havde jeg ikke lige læst mig frem til nogen steder...... Må have den lagt ned med det samme (altså her når jeg lige har brugt den så?)

PS: Piger hvis I ikke HAR fundet ud af det, så gør det UDEN bukser på! Især Jeans kan gøre det at få mærker endnu værrer....

Hehe jeg ville falde om hvis der kun kunne være 1 kop i min stempelkande!!! I NEED COFFEE AND LOTS AND LOTS OF IT!!!

PS: Andre der har unger der ikke ved hvad begrebet; VINTERTID-VI-STILLER-TIDEN-1-TIME-TILBAGE er???

Jeg har som regel bare gamacher på, det holder lårene  lidt på plads, når man står der og sætter alt i svingninger.. 

Men ja, ned på gulvet og ligget fladt al den tid du ikke bruger den! Ærgerligt du ikke rigtig så resultat, jeg vil prøve at måle min omkreds *gys* og så måle igen efter en måned! Har holdt fri fra den igår og idag, men vil lige tage et minut eller to imorgen! Det virker fjollet, at gøre det så kort tid, for det gør nemlig ikke ondt imens.. Men nu har jeg jo så prøvet hvor ondt det gør efter... 

Felix fatter heller ikke vintertid, men indtil videre er det gået smertefrit! Han sover normalt til halv otte, så i dag vågnede han kvart i syv (efter ny tid altså) det er jo til at klare. Der har været lidt kuk i lurerne, men vi har fået det til at passe. Er spændt på natten, og imorgen tidlig!

Anmeld

31. oktober 2011

DK

AnneBJ skriver:

Alt i alt fedt Ditte!! Og ja, jeg er ret sikker på, at den hulahop er god til mavefolden... Se her, muligvis bliver jeg ikke tynd som bevis på den er brugt, men jeg bliver gul og blå så jeg VED jeg har gjort NOGET for det.. Ej pjat, mine mavemuskler er GIGA ømme, efter 10 min igår, og 5 min i dag - mere kunne jg ikke holde ud pga. det blå mærke som nu er rykket et par nuancer og har tredoblet sin størrelse... (se bort fra strækmærker, hængemave og alt det der... det var sjovere at tage mavebilleder, da maven SKULLE være tyk... )

AUCH! Uhh ved altså ikke om jeg pt er klar til at ofre mig så meget. Måske en lille maveflap er meget charmerende trods alt?

Anmeld

31. oktober 2011

AnneBJ

DK skriver:

AUCH! Uhh ved altså ikke om jeg pt er klar til at ofre mig så meget. Måske en lille maveflap er meget charmerende trods alt?

Haha... I dag er de sorte!! Sådan med lidt gul og lilla i du ved? Men de gør NÆSTEN ikke ondt mere - så fra idag og resten af ugen, tager jeg lige et par minutter dagligt... Spørger ikke hvor det kommer fra, jeg ved det ikke helt - måske forbløffelsen over, at kunne holde hulahopringen opppe relativt længe! Det troede jeg først jeg skulle til at lære... 

Anmeld

7. november 2011

mortil4dejligepiger

AnneBJ skriver:

Det skal ikke puste til nogens dårlige samvittighed - på NOGEN måde! Jeg er bare nysgerrig!

Hvordan går det med mor-kroppen? 

Jeg lægger ud:

Knibeøvelser: laver maaaange, maaaaange gange dagligt!! 

Underliv: efter 3 omgange svamp og bøvl med arvæv har jeg nu "kun" en hæmoride tilbage, som endnu engang er startet ny behandling... 

Vægt: 2 kg mangler, til før graviditetsvægten (eller, det manglede der for 2 uger siden, inden jeg smed al beherskelse over styr og begyndte at ÆDE! - men det lyder så fint med de to kg...) 

Kondition: mangel på samme er ikke værd at tale om.. 

Motion: har netop modtaget en hulahopring med vægt på (2,2 kg) og brugt den 10 min. i dag - det var skægt nok, så fjernsyn imens, men hold nu kæft hvor har jeg bare blå mærker i en ring hele vejen om livet.... Har også købt en crosstrainer, og jf. den manglende kondition vil jeg blot nøjes med at fortælle at jeg har brugt den i dag... Lidt men godt eller... 

Madvaner: dårlige! De var ellers blevet så gode! Grøntsager dagligt, rugbrød, frugt og gode, sunde mellemmåltider.. Så fik "nogen" ferie, og det skulle den barslende da have lov at fejre... det har jeg så sandelig også gjort...! 

Øvrigt: strækmærker? Tjek! Blodsprængninger? Tjek! Løst maveskind? Tjek! Hængebryster? Tjek! Lækker baby? Tjek!! 

Anne, som fejrer dagens indslag af motion med en pose lakrids.... 

Aj, en skøn tråd :-)

Måske jeg fortryder, når jeg har skrevet. Men here goes ;-)

Knibeøvelser: Ååååh, hvor er jeg misundelig på jer der er gode til at få det gjort. Det er jeg ikke . Men jeg gør det, når jeg lige husker på det (f.eks. i skrivende stund ) Burde så meget gøre det noget mere...!

Underliv: Fint, tror jeg

Vægt: Vejer knap 5 kg. mindre end da jeg blev gravid. Spiser ikke super sundt, men tænker jeg bør tage mig sammen. Ville være så fdt at smide lidt mere. Jeg er ikke stor, men synes det klæder mig, at jeg har tabt mig. Har det bedre med mig selv.

Kondition: Den er egentlig okay. Måske fordi jeg ikke sidder meget stille med 4 børn

Motion: Masser af gåture med barnevognen og drønen rundt i hus/have med børn. Og så går jeg til dans en gang om ugen. Jeg har også en powerhoop - og alle idéer om at skulle bruge den, er blevet gjort til skamme. Ih, tag dig nu sammen! Jeg er sgu for svag, at jeg ikke får den brugt! Synes min mave er alt for "blød"/slatten. Det kunne måske hjælpe at bruge dén ring!

Madvaner: Er alt for glad for chokolade, is og kage . Spiser masser af grøntsager og fedtfattigt kød/fisk. Men alt det indimellem de 3 hovedmåltider - det burde jeg se lidt på. Bytte Carte dór, Rittersport, Toms skildpadder, hjemmebagte kager etc. ud med lækker frugt!

Øvrigt: strækmærker? Tjek! Blodsprængninger? Nope! Løst maveskind? Tjek! Lækker baby? Oh yeah baby!!
Hængebryster? Nu ammer jeg stadig meget, så de er flotte nu . Men helt ærligt, må jeg sige, at jeg er rigtig glad for mine bryster. Selv efter jeg havde båret og ammet 3 børn var de pæne. Så jeg håber det samme gælder efter jeg er færdig med at amme hende her nr. 4

Anmeld

3. december 2011

mortil4dejligepiger

AnneBJ skriver:

Det skal ikke puste til nogens dårlige samvittighed - på NOGEN måde! Jeg er bare nysgerrig!

Hvordan går det med mor-kroppen? 

Jeg lægger ud:

Knibeøvelser: laver maaaange, maaaaange gange dagligt!! 

Underliv: efter 3 omgange svamp og bøvl med arvæv har jeg nu "kun" en hæmoride tilbage, som endnu engang er startet ny behandling... 

Vægt: 2 kg mangler, til før graviditetsvægten (eller, det manglede der for 2 uger siden, inden jeg smed al beherskelse over styr og begyndte at ÆDE! - men det lyder så fint med de to kg...) 

Kondition: mangel på samme er ikke værd at tale om.. 

Motion: har netop modtaget en hulahopring med vægt på (2,2 kg) og brugt den 10 min. i dag - det var skægt nok, så fjernsyn imens, men hold nu kæft hvor har jeg bare blå mærker i en ring hele vejen om livet.... Har også købt en crosstrainer, og jf. den manglende kondition vil jeg blot nøjes med at fortælle at jeg har brugt den i dag... Lidt men godt eller... 

Madvaner: dårlige! De var ellers blevet så gode! Grøntsager dagligt, rugbrød, frugt og gode, sunde mellemmåltider.. Så fik "nogen" ferie, og det skulle den barslende da have lov at fejre... det har jeg så sandelig også gjort...! 

Øvrigt: strækmærker? Tjek! Blodsprængninger? Tjek! Løst maveskind? Tjek! Hængebryster? Tjek! Lækker baby? Tjek!! 

Anne, som fejrer dagens indslag af motion med en pose lakrids.... 

Anne, jeg bliver simpelrheb nødt til at høre, hvordan det går med Powerhoop'en!  

Kan du se, den virker? Og hvor hurtigt kunne du se det? Og hvornår holdt de blå mærker op med at komme? :-S

Jeg er stadig ikke kommet i gang...og jeg er ved at dø over at se på mine dansehåndtag!!! :-o

Må så meget til at tage mig sammen! Så håber på lidt motivation

Kram

Anmeld

3. december 2011

AnneBJ

mortil4dejligepiger skriver:

Anne, jeg bliver simpelrheb nødt til at høre, hvordan det går med Powerhoop'en!  

Kan du se, den virker? Og hvor hurtigt kunne du se det? Og hvornår holdt de blå mærker op med at komme? :-S

Jeg er stadig ikke kommet i gang...og jeg er ved at dø over at se på mine dansehåndtag!!! :-o

Må så meget til at tage mig sammen! Så håber på lidt motivation

Kram

Minus 11 cm i taljen på 4 uger.... men jeg spiser altså også fuldstændig som man "bør" og i dag er første dag jeg har spist slik og et lille stykke kage til dessert i en måned!! 

da jeg havde fået de blå mærker første gang, var de på størrelse med en knytnæve (pr. stk) og helt sorte! Så jeg holdt helt pause indtil de var helt væk! Så tog ejg en uge hvor jeg tog 2 minutter hver dag, og fik ganske utydelige blå mærker. Siden da har jeg kunnet bruge den så længe jeg har lyst og hver dag hvis jeg har lyst uden mærker!

Kom bare i gang - rigtig god fornøjelse!

Kram  

Anmeld

4. december 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Minus 11 cm i taljen på 4 uger.... men jeg spiser altså også fuldstændig som man "bør" og i dag er første dag jeg har spist slik og et lille stykke kage til dessert i en måned!! 

da jeg havde fået de blå mærker første gang, var de på størrelse med en knytnæve (pr. stk) og helt sorte! Så jeg holdt helt pause indtil de var helt væk! Så tog ejg en uge hvor jeg tog 2 minutter hver dag, og fik ganske utydelige blå mærker. Siden da har jeg kunnet bruge den så længe jeg har lyst og hver dag hvis jeg har lyst uden mærker!

Kom bare i gang - rigtig god fornøjelse!

Kram  

Fuck, hvor er du sej, Anne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.