Øremærke barsel til mænd (har ondt i maven)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Møn-Mor

Jonatansmor 

Og hvor skal min mand så gå hen og kæmpe for at få lov at give mig de 12 uger i en tid, hvor det er så forbandet vigtigt for samfundet, at virksomhederne kan "holde gang i hjulene" = holde gang i økonomien???

/Winnie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Jonatansmor

Jonatansmor 

Og hvor skal min mand så gå hen og kæmpe for at få lov at give mig de 12 uger i en tid, hvor det er så forbandet vigtigt for samfundet, at virksomhederne kan "holde gang i hjulene" = holde gang i økonomien???

/Winnie

Tjae, har du ikke tid til børn - skal du måske helt afholde dig fra at få nogen? Nu er det jo ikke en menneskepligt at forplante sig og har man nu indrettet sit liv således at man bare ikke kan tage 12 ugers barsel - hvornår skulle man så have tid til at være forælder og burde man så ikke bare undgå poderne, når det nu er så uendeligt besværligt? Blot en tanke.

Den samlede samfundsøkonomi stopper ikke bare fordi din mand prioriterer hans selvstændige virksomhed ned i et par måneder - ej heller hvis alle mænd gjorde det på samme tid - hvad vi derimod har vidst igennem generationer efterhånden, er hvilken skade det gør på børn ikke at have forældre af begge køn at spejle sig i.

Det er bare ikke så kompliceret i min verden, vælger man børn til, vælger man solokarrieren fra i en periode - kan man ikke det, er man en af dem der burde steriliseres. I mit hovede tilsidesætter du dig selv, dine behov, din partner og hans behov til fordel for et sundt, velfungerende barn.

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Og samtidigt accepterer du så blindt at de mænd der faktisk ønsker en barsel med deres børn, skal fortsætte med at kæmpe en urimelig kamp for at få deres rettigheder mødt.

Men sådan er vi jo så forskellige

Haha ja jeg er kvinde egoistisk og gå kun ind for det kvinder der skal have barsel..!! 

Nej, jeg tror du overdriver.. Selvfølgelig skal mænd have lov til at have barsel, men mener at famililen selv skal kunne vælge hvordan det bliver fordelt.. 

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Tjae, har du ikke tid til børn - skal du måske helt afholde dig fra at få nogen? Nu er det jo ikke en menneskepligt at forplante sig og har man nu indrettet sit liv således at man bare ikke kan tage 12 ugers barsel - hvornår skulle man så have tid til at være forælder og burde man så ikke bare undgå poderne, når det nu er så uendeligt besværligt? Blot en tanke.

Den samlede samfundsøkonomi stopper ikke bare fordi din mand prioriterer hans selvstændige virksomhed ned i et par måneder - ej heller hvis alle mænd gjorde det på samme tid - hvad vi derimod har vidst igennem generationer efterhånden, er hvilken skade det gør på børn ikke at have forældre af begge køn at spejle sig i.

Det er bare ikke så kompliceret i min verden, vælger man børn til, vælger man solokarrieren fra i en periode - kan man ikke det, er man en af dem der burde steriliseres. I mit hovede tilsidesætter du dig selv, dine behov, din partner og hans behov til fordel for et sundt, velfungerende barn.

Kan du ikke godt slappe lidt af??

Du behover jo ikke over falde folk her inde.. Du må gerne have dine meninger.. Men debatten handlet ikke om ligestilling, eller om hvem der har ret til at få børn og ikke.. Men hvordan det kunne gå ud over den enkel familien og deres situation..  

Synes det har taget en meget forkert drejning..  

Anmeld

26. oktober 2011

Jonatansmor

Kan du ikke godt slappe lidt af??

Du behover jo ikke over falde folk her inde.. Du må gerne have dine meninger.. Men debatten handlet ikke om ligestilling, eller om hvem der har ret til at få børn og ikke.. Men hvordan det kunne gå ud over den enkel familien og deres situation..  

Synes det har taget en meget forkert drejning..  

Jeg er skam så afslappet som jeg kan være, uden at falde af stolen. Men det er vel tilladt at have holdninger, som du har?

Og nu er min holdning altså: Det er ikke en pligt at få børn, det er et valg man selv tager og så kan man bortforklare fra nu til imorgen hvorfor barslen er umulig - kan man ikke få det til at fungere, burde man måske tænke sig lidt om inden vi får flere børn i verden, med en nøgle om halsen og et forældrepar der ankommer til aftensmaden.

Børn er en nydelse, ikke en pligt, ikke et job og ikke en rettighed!

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg er skam så afslappet som jeg kan være, uden at falde af stolen. Men det er vel tilladt at have holdninger, som du har?

Og nu er min holdning altså: Det er ikke en pligt at få børn, det er et valg man selv tager og så kan man bortforklare fra nu til imorgen hvorfor barslen er umulig - kan man ikke få det til at fungere, burde man måske tænke sig lidt om inden vi får flere børn i verden, med en nøgle om halsen og et forældrepar der ankommer til aftensmaden.

Børn er en nydelse, ikke en pligt, ikke et job og ikke en rettighed!

Men hvorfor laver du så ikke en debat omkring hvem der har ret til at får børn og hvem der ikke har ifl. din holding?? 

Denne debat blev oprettet omkring den bekymring som mange har, omkring hvordan det vil påvirke den enkel familie og deres situation..   

Anmeld

26. oktober 2011

Møn-Mor

Jonathans mor:

Nu har vi jo valgt at få børn på den nuværende barselsordning og jo vi har sgu en lige så stor "ret" til børn, som dem hvor manden har mulighed for at tage 12 ugers barsel.

Men gode vikarer til at passe en grisebesætning hænger ikke på træerne og så er der de titusind andre ting man som selvstændig landmand med både jordbrug, svine- og kobesætning  ikke kan planlægge sig ud af.
Vi har rent faktisk været så drønheldige, at den bette har ankomst lige præcis i den måned, hvor manden har mindst travlt, men det er ikke lig med, at han kan gå fra 12 uger på barsel til slut - for der er der rigtig travlt med såning, roeoptagning, kartoffeloptagning, sprøjtning af markerne o.sv.
Han har ikke et skemalagt arbejde og derfor er det ikke noget "man kan planlægge sig ud af".
Vores barn bliver da lige så elsket og ønsket som de børn, hvor fædrene kan gå hjemme med dem i 12 uger.
Jeg kan så tilgengæld tage den bette med ud i traktoren i den sidste del af min barsel og besøge far og skabe noget kontakt der samt at han i løbet af sin arbejdsdag altid er i en radius af maks. 0-10 km fra vores bopæl, så vi har ham jo i vores nærhed.

TING ER IKKE SORT/HVIDE - lad os da for hulan selv bestemme.

/Winnie, som åbenbart ikke burde være mor  

Anmeld

26. oktober 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Men hvorfor laver du så ikke en debat omkring hvem der har ret til at får børn og hvem der ikke har ifl. din holding?? 

Denne debat blev oprettet omkring den bekymring som mange har, omkring hvordan det vil på virke den enkel familien og deres situation..   

Erhm - nu var det indlæg så rettet til en der stillede mig et direkte spørgsmål, det svarede jeg på - har ikke startet en debat om hvem der har ret til at forplante sig og hvem der ikke har.

Men lader da med glæde din tråd være i fred 

Anmeld

26. oktober 2011

mortilflere

Godt vi slet ikke bruger barsel her

Anmeld

26. oktober 2011

Jonatansmor

Møn-Mor skriver:

Jonathans mor:

Nu har vi jo valgt at få børn på den nuværende barselsordning og jo vi har sgu en lige så stor "ret" til børn, som dem hvor manden har mulighed for at tage 12 ugers barsel.

Men gode vikarer til at passe en grisebesætning hænger ikke på træerne og så er der de titusind andre ting man som selvstændig landmand med både jordbrug, svine- og kobesætning  ikke kan planlægge sig ud af.
Vi har rent faktisk været så drønheldige, at den bette har ankomst lige præcis i den måned, hvor manden har mindst travlt, men det er ikke lig med, at han kan gå fra 12 uger på barsel til slut - for der er der rigtig travlt med såning, roeoptagning, kartoffeloptagning, sprøjtning af markerne o.sv.
Han har ikke et skemalagt arbejde og derfor er det ikke noget "man kan planlægge sig ud af".
Vores barn bliver da lige så elsket og ønsket som de børn, hvor fædrene kan gå hjemme med dem i 12 uger.
Jeg kan så tilgengæld tage den bette med ud i traktoren i den sidste del af min barsel og besøge far og skabe noget kontakt der samt at han i løbet af sin arbejdsdag altid er i en radius af maks. 0-10 km fra vores bopæl, så vi har ham jo i vores nærhed.

TING ER IKKE SORT/HVIDE - lad os da for hulan selv bestemme.

/Winnie, som åbenbart ikke burde være mor  

Sidste indlæg fra mig: Trådstarter føler at det ikke lige er ideen med den oprindelige tråd, at man har en anden holdning.

Min pointe overså du åbenbart - jeg har aldrig sagt at DU ikke skulle have børn - jeg siger at barsel er en del af virkeligheden når man forplanter sig, jeg synes det er tåbeligt vi ikke tilgodeser de fædre der gerne vil den barsel til fordel for de fædre der gemmer sig bag en samfundsstruktur der er både forældet og totalt uigennemsigtig. Vores nuværende barselssystem er et resultat af at vi er en samfund hvor manden har haft den hirakiske magt igennem generationer, det er først med vores mødres generation at det ændrede sig og mandens rolle i hjemmet kunne begynde at indrette sig efter den nye virkelighed vi har.

Kan du ikke tilgodese dit barns krav og behov, skal du ikke forplante dig. Og det mener jeg er tilfældet med kvinder såvel som mænd. Børn er tidsopslugende projekter der som intet andet kan få en dagligdag til at handle om gentagelser - men det ved man inden man får dem. Det er tåbeligt vi stadig har et arbejdsmarkede der så tydeligt for-fordeler mænd, både på løn, arbejdsvilkår, ansættelsesmuligheder men også på barslen.

Og så gør det mig bare ekstra harm at der virkeligt stadig er kvinder derude der ikke vil kaste barselsrettigheder lige i nakken på faderen - for deres egen, faderen og barnets skyld!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.