Øremærke barsel til mænd (har ondt i maven)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.252 visninger
74 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tidliger i dag læste jeg en debat omkring et beslutningsforslag om 12 ugers øremærke barsel til mænd, her på baby.dk..

Har lige brug for at komme ud med dette under at I ved hvem jeg er...

Jeg har haft ondt i maven lige siden, jeg læste det   Ikke fordi jeg har noget imod barsel til mand. Men fordi det vil ramme os på økonomien.

Det ikke vil kunne hænge sammen  Min mand vil blive nød til at takke nej til de 12 uger og baby vil skulle ud i vuggestue tidligere (og hvad hvis vi ikke kan få plads??).. Hvis min mand takker ja, vil vi miste 23.170 før skat 

Min mand tjerner mere end mig..  Jeg ser det ikke som et ligestillingsproblem, da han er 8 år ældre end mig og derfor kan man ikke samlinge vores karriere og jobs, løn osv. 

Ser bare hele vores opsparing forsvinde.. Det der giver os økonomisk sikkerhed.. Vil bare gerne have lov til vi selv kan vælge så det passer til vores situation   

Tak fordi du læste med.. Kunne bare ikke have det i mit hoved og ved jeg kommer til at vende og dreje mig hele nat.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Tidliger i dag læste jeg en debat omkring et beslutningsforslag om 12 ugers øremærke barsel til mænd, her på baby.dk..

Har lige brug for at komme ud med dette under at I ved hvem jeg er...

Jeg har haft ondt i maven lige siden, jeg læste det   Ikke fordi jeg har noget imod barsel til mand. Men fordi det vil ramme os på økonomien.

Det ikke vil kunne hænge sammen  Min mand vil blive nød til at takke nej til de 12 uger og baby vil skulle ud i vuggestue tidligere (og hvad hvis vi ikke kan få plads??).. Hvis min mand takker ja, vil vi miste 23.170 før skat 

Min mand tjerner mere end mig..  Jeg ser det ikke som et ligestillingsproblem, da han er 8 år ældre end mig og derfor kan man ikke samlinge vores karriere og jobs, løn osv. 

Ser bare hele vores opsparing forsvinde.. Det der giver os økonomisk sikkerhed.. Vil bare gerne have lov til vi selv kan vælge så det passer til vores situation   

Tak fordi du læste med.. Kunne bare ikke have det i mit hoved og ved jeg kommer til at vende og dreje mig hele nat.. 

Jeg kender følelsen - det er virkelig ikke det mest gennemtænkte at tvinge os væk fra vores små børn, for vi kan jo ikke altid vælge at far skal gå hjemme 

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

Du er bestemt ikke alene. Jeg har faktisk svært ved at tro at særlig mange danskere syntes at det er en god ide. Af samme grund har jeg svært ved at tro at foreslaget bliver til virkelighed. Så måske kan du ånde lettet op, og i kan holde barslen sådan som i har lyst til.

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Du er bestemt ikke alene. Jeg har faktisk svært ved at tro at særlig mange danskere syntes at det er en god ide. Af samme grund har jeg svært ved at tro at foreslaget bliver til virkelighed. Så måske kan du ånde lettet op, og i kan holde barslen sådan som i har lyst til.

Det håber jeg også.. Kan bare ikke finde noget om hvornår det vil træde i kraft, hvis de får det igennem..

Kan det ramme os der er gravid?

Vi har jo valgt at få et barn, ud fra de regler der er i dag. Hele vores økonomi blev gennemgået sammen med banken, så vi var sikker på det kunne hænge sammen.. Øv øv vil bare ikke sidde men den usikkerhed.. 

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg kender følelsen - det er virkelig ikke det mest gennemtænkte at tvinge os væk fra vores små børn, for vi kan jo ikke altid vælge at far skal gå hjemme 

Håber virkelig vi selv kan vælge til den tid 

Anmeld

25. oktober 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Håber virkelig vi selv kan vælge til den tid 

Ditto - nøøøj jeg håber de er mere end et år med at få det igennem, hvis det endelig er - fordi jeg er dybt egoistisk 

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Ditto - nøøøj jeg håber de er mere end et år med at få det igennem, hvis det endelig er - fordi jeg er dybt egoistisk 

hehe flad af grin  elsker din sætning "fordi jeg er dybt egoistisk " Det havde jeg brug for..

Anmeld

25. oktober 2011

Jeia

Ja, håber heller ikke det kommer igennem. Er ikke gravid pt, men vi vil gerne have nr 3 på et tidspunkt. Jeg er bange får at ændringen vil betyde, at barnet må starte tidligere i vuggestue Kan slet ikke se hvor for vi ikke skal kunne bestemme selv, hvem der holder barsel. Det er jo os, der skal få hverdagen til at hænge sammen.

Anmeld

25. oktober 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

hehe flad af grin  elsker din sætning "fordi jeg er dybt egoistisk " Det havde jeg brug for..

Det er jeg glad for 

Anmeld

25. oktober 2011

Nielsen1991

nu sidder jeg da selv og får ondt i maven... men jeg har overhovedet ikke fulgt med i alt det der regeringshalløj og alt det, så er der evt et sted der står noget henne ?? for vil da gerne lige se hvad der sker med vores lille land ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.