Hvornår syntes i at, man højgravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Palaja

Qoco skriver:

I min ordbog, Politikens 2002 - betegnes Højgravid som slutningen af en graviditet. altså ikke nogen bestemt uge der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

132319

Palaja skriver:

OK

Hvis du kan konstatere, så kan jeg vel også. Hvis det var så enkelt, hvorfor dukker der så ikke en eneste definton på højgravid op når man googler det?

Højgravid er ikke en fagterm. Du har lært et sted at det er fra 37 uger, men det er altså ikke noget svar på det. Det findes ikke i klinisk ordbog, ej heller i min pædiatribog, fysiologibog eller gynækologi- og obstretikbog.

Så hvorfor DU mener det er fakta skal jeg ikke blande mig i. Og synes du man er højgravid når man er 37 uger henne, så er det fint med mig. Men skriv da endelig hvis du finder belæg for din påstand. 

Fordi google ikke er en troværdig kilde til noget.

Jeg mener ikke noget, jeg oplyser fakta. At det ikke står i lige præcis dine bøger, betyder jo ikke at det ikke er rigtigt.
Som sagt vil jeg gerne komme med mine kilder hvis det virkelig er så vigtigt men det bliver ikke klokken 22 om aftenen at jeg går ned i en kælder og roder i støvede bøger.

Synes du går liiiige rigeligt op i det

Anmeld

23. oktober 2011

132319

Qoco skriver:

Nu bliver der rent fakta baseret spurgt til opfattelse af at være højgravid, altså fuldbåren ikke nævnt, og så er det da fordi at folk har forskellige synspunkter på emnet, der blev slet ikke spurgt til reelle fakta vedr. emnet. Så intet svar kan være forkert da opfattelse er sublektivt, (hvilket der bliver spurgt til).

Tja og endnu en gang er min mening at man ikke rigtig kan synes noget andet end det der rent faktisk er fakta.
Opfattelse eller ej.

Anmeld

23. oktober 2011

132319

Palaja skriver:

NEMLIG  ...og mon ikke en jordemor havde lært at en bestemt definition på det, hvis der var en.

Jeg tror at jeg har mødt op imod 10 jordemødre og tilsvarende læger i mine to graviditeter pga. en milliard scanninger og samtlige har oplyst 37+, når barnet er fuldbåren.

Anmeld

23. oktober 2011

Palaja

132319 skriver:

Fordi google ikke er en troværdig kilde til noget.

Jeg mener ikke noget, jeg oplyser fakta. At det ikke står i lige præcis dine bøger, betyder jo ikke at det ikke er rigtigt.
Som sagt vil jeg gerne komme med mine kilder hvis det virkelig er så vigtigt men det bliver ikke klokken 22 om aftenen at jeg går ned i en kælder og roder i støvede bøger.

Synes du går liiiige rigeligt op i det

Tak for den ellers 

Google er såmænd ok, bare man forholder sig kritisk. 

Jeg kan fint acceptere folk har en anden holdning. Synes såmænd det er dig som går lidt rigeligt op i det med dine 

Jeg skrev i første kommentar til dig at, der ikke var grund til at diskutere det.

Så, du behøver ikke være nedladende over for mig. TAK.

Anmeld

23. oktober 2011

132319

Palaja skriver:

Tak for den ellers 

Google er såmænd ok, bare man forholder sig kritisk. 

Jeg kan fint acceptere folk har en anden holdning. Synes såmænd det er dig som går lidt rigeligt op i det med dine 

Jeg skrev i første kommentar til dig at, der ikke var grund til at diskutere det.

Så, du behøver ikke være nedladende over for mig. TAK.

Nedladende? Ok, nu er jeg lost

(Tør ikke lave en smily af frygt for hvad jeg så får smidt i hovedet...)

Anmeld

23. oktober 2011

Regitze&Anders

må indrømme at jeg også syntes at du (132319) bliver ved at grave dig dybere i det her?  

Anmeld

23. oktober 2011

132319

Regitze&Anders skriver:

Må nok indrømme at jeg er enig med  

Med hvad?

Jeg kan slet ikke se hvordan en undrende smily er nedladende... Nå, men det må I om. Havde jeg lavet denne eller denne ville jeg kunne forstå det.

Tror da bare at jeg lader helt være med at bruge dem fremover, hvis de skal mistolkes på den måde.

Anmeld

23. oktober 2011

Palaja

132319 skriver:

På mig virker du nedladende og bedrevidende. Muligt du ikke er det, men lidt svært at føle andet med dine  samt din måde at svare på.

Anmeld

23. oktober 2011

132319

Regitze&Anders skriver:

må indrømme at jeg også syntes at du (132319) bliver ved at grave dig dybere i det her?  

Jeg kommer skam bare med modargumentation til dét, en anden skriver er usandt. Det er vel meget naturligt?

Nå, men til spørgsmålet: Jeg SYNES man er højgravid når man er 37+, for højgravid betyder gravid med et fuldbåren barn.

Derfor har jeg også stemt blank i din afstemning, da muligheden ikke er der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.