Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Det er lidt forskelligt hvornår folk siger, man er højgravid. Hvornår syntes i man er det?
..
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
132319 skriver: Man kan vel ikke synes noget andet end fakta?Man er højgravid når barnet ikke længere er præmatur, dvs. fra 37+0.Selv har jeg på trods af to børn, aldrig været det
Man kan vel ikke synes noget andet end fakta?Man er højgravid når barnet ikke længere er præmatur, dvs. fra 37+0.Selv har jeg på trods af to børn, aldrig været det
helt enig!
Højgravid ved 37 fulde uger frem til fødslen (det skal jo helst ikke være senere end 42+0, men det hænder da alligevel)...
Hmmm hvor er det fakta henne? Tror ikke der er nogen "officiel" dag for hvornår man er højgravid...
Palaja skriver: Hmmm hvor er det fakta henne? Tror ikke der er nogen "officiel" dag for hvornår man er højgravid...
Jeg tænker man er højgravid den sidste månedstid, altså 36 +. Men der findes umiddelbart ikke nogen entydig definition på hvornår man er højgravid, så tror der er mange forskellige opfattelser af det...
Jeg følte mig først højgravid fra uge 38 fordi min mave ikke var særlig stor Men jeg vil mene at man er højgravid de sidste 3 uger, altså når baby er fuldbåren
132319 skriver: Jo, som nævnt er det 37+0. Kan dælme ikke huske den aktuelle kilde men det er nu og engang hvad vi blev undervist i, i pædiatri i sin tid.
Jo, som nævnt er det 37+0. Kan dælme ikke huske den aktuelle kilde men det er nu og engang hvad vi blev undervist i, i pædiatri i sin tid.
Hmmm Ok. Jeg har lært at man er højgravid fra 36 + (sygeplejerske)... Men stadig er jeg ret sikker på der ikke er nogen entydig definition på hvornår man er det Men... Det er jo heller ikke det debatten handler om... Så pyt nu også med det
Palaja skriver: Hmmm Ok. Jeg har lært at man er højgravid fra 36 + (sygeplejerske)... Men stadig er jeg ret sikker på der ikke er nogen entydig definition på hvornår man er det Men... Det er jo heller ikke det debatten handler om... Så pyt nu også med det
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128