Hvornår syntes i at, man højgravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Palaja

132319 skriver:

Det kan jeg nu ikke forstå at du har lært. Jeg er ligeledes sygeplejerske.

Højgravid er jo lig med en kvinde med et fuldbåren barn og det er de ikke fra 36+

Det bliver vi jo så ikke enige om... Jeg tror altså det er meget flydende hvornår folk opfatter en kvinde som værende højgravid - også i "medicinsk forstand". Hvis du insisterer, så må du jo finde en definition  Skal da se om jeg kan finde en også...

Og som nævnt, så spørger TS til hvornår FOLK opfatter at man er højgravid, så der er ingen grund til at blive krakilske her. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

132319

Palaja skriver:

Det bliver vi jo så ikke enige om... Jeg tror altså det er meget flydende hvornår folk opfatter en kvinde som værende højgravid - også i "medicinsk forstand". Hvis du insisterer, så må du jo finde en definition  Skal da se om jeg kan finde en også...

Og som nævnt, så spørger TS til hvornår FOLK opfatter at man er højgravid, så der er ingen grund til at blive krakilske her. 

Endnu en gang kan jeg ikke se noget flydende ved opfattelsen af hvornår et barn er fuldbåren.

Jeg er overhovedet ikke krakilsk, der skal nu noget mere til.

Og endnu en gang, mener jeg ikke at man kan "synes noget" som ikke er fakta.

Jeg finder gerne en defination men det må blive en anden dag, da mine lærebøger ligger begravet i kælderen.

Anmeld

23. oktober 2011

Vivian87

Palaja skriver:

Min jordemor siger at der ingen bestemt definition er på det  Nogle siger fra indgangen af tredje trimester andre fra uge 36/37... Men der er vidst ingen "regler"... har nu haft 4 forskellige jordemødre (pga. ferier og diverse) og de har alle 4 sagt det samme

Anmeld

23. oktober 2011

Palaja

132319 skriver:

Endnu en gang kan jeg ikke se noget flydende ved opfattelsen af hvornår et barn er fuldbåren.

Jeg finder gerne en defination men det må blive en anden dag, da mine lærebøger ligger begravet i kælderen.

OK

Hvis du kan konstatere, så kan jeg vel også. Hvis det var så enkelt, hvorfor dukker der så ikke en eneste definton på højgravid op når man googler det?

Højgravid er ikke en fagterm. Du har lært et sted at det er fra 37 uger, men det er altså ikke noget svar på det. Det findes ikke i klinisk ordbog, ej heller i min pædiatribog, fysiologibog eller gynækologi- og obstretikbog.

Så hvorfor DU mener det er fakta skal jeg ikke blande mig i. Og synes du man er højgravid når man er 37 uger henne, så er det fint med mig. Men skriv da endelig hvis du finder belæg for din påstand. 

Anmeld

23. oktober 2011

lio

132319 skriver:

Nu bliver der rent fakta baseret spurgt til opfattelse af at være højgravid, altså fuldbåren ikke nævnt, og så er det da fordi at folk har forskellige synspunkter på emnet, der blev slet ikke spurgt til reelle fakta vedr. emnet. Så intet svar kan være forkert da opfattelse er sublektivt, (hvilket der bliver spurgt til).

Anmeld

23. oktober 2011

Palaja

Vivian87 skriver:

Min jordemor siger at der ingen bestemt definition er på det  Nogle siger fra indgangen af tredje trimester andre fra uge 36/37... Men der er vidst ingen "regler"... har nu haft 4 forskellige jordemødre (pga. ferier og diverse) og de har alle 4 sagt det samme

NEMLIG  ...og mon ikke en jordemor havde lært at en bestemt definition på det, hvis der var en.

Anmeld

23. oktober 2011

Vivian87

Palaja skriver:

NEMLIG  ...og mon ikke en jordemor havde lært at en bestemt definition på det, hvis der var en.

Det er lige præcis det jeg tænker

Anmeld

23. oktober 2011

lio

I min ordbog, Politikens 2002 - betegnes Højgravid som slutningen af en graviditet. altså ikke nogen bestemt uge der.

Anmeld

23. oktober 2011

Palaja

Vivian87 skriver:

Det er lige præcis det jeg tænker

Anmeld

23. oktober 2011

eElak

Når man er indenfor terminen (37+0) så er man højgravid :-) 

jeg undersøgte det nemlig da jeg fødte - for jeg fødte 36+2 og nåede lige præcis ikke at blive højgravid ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.