I gangsættelse pga overvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

SussieThyssen

Henriette Aaby skriver:

Jeg er overvægtig og har termin i december.

Jeg har hørte at man bliver sat i gang før termin pga overvægtig. Er der nogen der ved om det er almindeligt at man gør det?

Jeg er ikke selv blevet det tilbudt, og det undre mig.

Er der andre der har hørt om det?

Mange hilsner

Henriette 31+3

Det er vist kun ved meget stor overvægt altså hvis man vejer langt over 100 kg, men hvis ellers du har haft en normal graviditet og har fint blodtryk og ingen diabetes, så tror jeg ikke de gør.
Men det hænger måske også sammen med hvilken region i landet du tilhører.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Chr-Hei

Henriette Aaby skriver:

Jeg har hørte at man bliver sat i gang før termin pga overvægtig. Er der nogen der ved om det er almindeligt at man gør det?

Mange hilsner

Henriette 31+3

Jeg er overvægtig og blev IKKE sat igang pga overvægt.. Min jordmor sagde faktisk at vi store piger føder ligeså godt som de "alm" str...

Jeg blev sat igang pga blodtryk...

Anmeld

20. oktober 2011

Henriette Aaby

SussieThyssen skriver:

Det er vist kun ved meget stor overvægt altså hvis man vejer langt over 100 kg, men hvis ellers du har haft en normal graviditet og har fint blodtryk og ingen diabetes, så tror jeg ikke de gør.
Men det hænger måske også sammen med hvilken region i landet du tilhører.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar

Nu er det sådan at jeg er svært overvægtig, både ved sidste graviditet og den nuværende. Men begge mine graviditeter er forløbet til ug. Altså indtil videre. Det var først i uge 41+5 at mit blodtryk steg lidt og jeg havde MEGET væske i kroppen, så jeg selv blev sat igang. Hun skulle jo ud alligevel 2 dage senere Men på intet tidspunkt blev der nævnt min overvægt i forbindelse med igangsættelse

Jeg tror efterhånden også det handler om mere end overvægt, og hvilket del af landet man bor.

Jeg synes bare det er interessant at der er så store forskelle i DK

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

20. oktober 2011

Henriette Aaby

Jeg er overvægtig og blev IKKE sat igang pga overvægt.. Min jordmor sagde faktisk at vi store piger føder ligeså godt som de "alm" str...

Jeg blev sat igang pga blodtryk...

Hej Tak for dit svar

Sikke en skøn besked fra din jordemoder

Jeg blev også selv sat igang pga blodtryk og meget væske, da jeg skulle have min datter.

Jeg må konkluderer at det bare forskelle på graviditet og fødesteder i DK.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

20. oktober 2011

MarleneH

katrine26 skriver:

ja der kan man bare se hvor forskellige børn kan være i både vægt og højde..og så er det lige meget om de kommer ud over de 4000g eller under..

Jeg ville nu gerne havde født ham normalt men hans hovede sat ikke fast så han fik en fødselsvulst oven på hovede fordi han under presse veerne blev ved med at støde hovede ned i mit bækken..

katrine26

Uha lyder godt nok ikke rart :/

Anmeld

20. oktober 2011

katrine26

Nej det var det heller ikke..vi måtte også lige forbi og være på neo en lille uges tid fordi han var syg..men har heldigvis en dejlig og lækker unge idag.

Katrine26

Anmeld

21. oktober 2011

mortilflere

Henriette Aaby skriver:

Mange tak for dit svar

Jeg vejede selv 148 kg da jeg fødte min datter, jeg havde taget rigtig meget væske på den sidste måned, væske kg forsvandt heldigvis i løbet af 14 dage. 

Denne gang er jeg mere heldig, men begynder at få væske i kroppen. Og det gør mig rigtig bekymret. Jeg er allerede bevægelses hæmmet pga bækkenproblemer, og behøver ikke mere vægtøgning.

Mange hilsner

Henriette

din læge eller jm kan henvise dig til diatist  , man kan oxo gå til vægt kontrol hos lægens sygplejeske det har jeg gjort som ik gravid

jeg har tabt 7 kg i denne gravidet men opdagede den først i uge ca 25...

Da jeg vejede 138 havde jeg svangerskabs forgiftning og tabte 26 kg den første uge vand...

jeg har nu sukker syge  og det hjælper jo mig til at tabe mig.-

mht din bækken løsning sp find en fys der ved omkring det , jeg havde aldrig fået nr 2-3-4 hvis jeg ik havde en , det gør så skide ondt

Anmeld

21. oktober 2011

mortilflere

Henriette Aaby skriver:

Hej Tak for dit svar

Sikke en skøn besked fra din jordemoder

Jeg blev også selv sat igang pga blodtryk og meget væske, da jeg skulle have min datter.

Jeg må konkluderer at det bare forskelle på graviditet og fødesteder i DK.

Mange hilsner

Henriette

Eller oxo fortæller din bekendt dig ik alt 

Anmeld

21. oktober 2011

Frøken J.

Henriette Aaby skriver:

Mange hilsner

Henriette 31+3

Fra skejbys hj.side:

Vores anbefaling
I Danmark anbefaler jordemødre og læger, at graviditeten er afsluttet senest to uger efter termin (42+0). Denne anbefaling er begrundet i, at der er fundet en lidt øget risiko for, at moderkagen ikke fungerer optimalt, hvis man går flere uger over terminen. Risikoen for dit barn er meget lille.
Hvis 1000 gravide i uge 41+3 vælger at afvente spontan fødsel, vil mindst 999 børn fortsat have det godt i uge 41+5. På dette tidspunkt anbefaler vi igangsættelse af fødslen.
Hvis du tilhører en af de følgende grupper: Alder = 40 år, BMI før gravidtet = 35, gravid ved IVF, anbefaler vi igangsættelse uge 41+0.

Anmeld

21. oktober 2011

mor2011_

Frøken J. skriver:

Fra skejbys hj.side:

Vores anbefaling
I Danmark anbefaler jordemødre og læger, at graviditeten er afsluttet senest to uger efter termin (42+0). Denne anbefaling er begrundet i, at der er fundet en lidt øget risiko for, at moderkagen ikke fungerer optimalt, hvis man går flere uger over terminen. Risikoen for dit barn er meget lille.
Hvis 1000 gravide i uge 41+3 vælger at afvente spontan fødsel, vil mindst 999 børn fortsat have det godt i uge 41+5. På dette tidspunkt anbefaler vi igangsættelse af fødslen.
Hvis du tilhører en af de følgende grupper: Alder = 40 år, BMI før gravidtet = 35, gravid ved IVF, anbefaler vi igangsættelse uge 41+0.

det passer ikke længere det er kommet ny regler omkring igangsættelse alle skal sættes i gang senest 41+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.