I gangsættelse pga overvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Henriette Aaby

B&J skriver:

Hej,...

jeg blev ikke sat igang pga overvægt og jeg havde en bmi på 50 dengang...

men mit vand gik også af sig selv..

det eneste jeg fik at vide var at de gerne ville ligge en blokade også hvis det var jeg fik skulle have akut ks.. så det var bare for en sikker hed skyld også blev jeg tjekket om de kunne klare det her i hjørring fordi hvis man er alt for stor og har problemer med vejrtrækning osv så skulle jeg til aalborg akut

Mange tak for dit svar

Puuha det lyder lidt voldsomt. Godt det gik godt

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Nessie

Jeg blev sat i gang på terminsdagen, men ikke pga. overvægt, det var pga. sukkersyge

Anmeld

19. oktober 2011

norenberg

har aldrig hørt om det og alle de gange jeg har været gravid har min bmi været lige fra 40 - 60 da jeg var størst og er kun blevet sat i gang en gang, og det var 2 dage over termin og pga andre ting i graviditeten...

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Nessie skriver:

Jeg blev sat i gang på terminsdagen, men ikke pga. overvægt, det var pga. sukkersyge

Tak for dit svar

Det må have været hårdt med sukkersygen i graviditeten.

Jeg undre mig bare for jeg har aldrig hørt om overvægt som grund til tidlig igangsættelse.

Men alt det i andre har nævnt har jeg hørt om før.

Det er ikke fordi jeg tvivler på at det er sandt det min bekendt siger, men jeg synes bare der er mange store forskelle fra fødested til fødested. Og det synes jeg er mega mærkelig

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

norenberg skriver:

har aldrig hørt om det og alle de gange jeg har været gravid har min bmi været lige fra 40 - 60 da jeg var størst og er kun blevet sat i gang en gang, og det var 2 dage over termin og pga andre ting i graviditeten...

Tak for dit svar

Jeg undre mig bare for jeg har aldrig hørt om overvægt som grund til tidlig igangsættelse.

Det er ikke fordi jeg tvivler på at det er sandt det min bekendt siger, men jeg synes bare der er mange store forskelle fra fødested til fødested. Og det synes jeg er mega mærkelig

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

19. oktober 2011

Nessie

Henriette Aaby skriver:

Tak for dit svar

Det må have været hårdt med sukkersygen i graviditeten.

Mange hilsner

Henriette

Det var såmænd ikke så slemt med sukkersygen. Skulle jo bare spise fornuftigt og 6 gange om dagen, og så ellers huske at tage mit blodsukker halvanden time efter morgenmaden

Jeg har aldrig hørt om nogen der er sat i gang før tid pga. overvægt. Måske har hun sukkersyge, og vil bare ikke sige det? Så får man jo typisk store børn

Anmeld

19. oktober 2011

MarleneH

katrine26 skriver:

Det er mere vis barnet skønnes stort..jeg blev sat igang 14 dage før tamin da de skønnet ham til at være 4000g...og ik fordi jeg er overvægtig..og jeg fik først besked omkring 14 dage før de ville sætte mig igang..

katrine26

Nu blir jeg jo helt nysgerrig vejede han så det de 4 kg ??

Anmeld

19. oktober 2011

mortilflere

Med nr 3 vejede jeg 138  og blev ik sat igang pga dette

Nu vejer jeg 115 , og har ikke hørt om dette , jeg har sukkersyge og skal kun sættes igang hvis han vokser sig stor

Da jeg vejede 138 kg fødte jeg på 3 timer og 18 min , så du skal ikke frygte det er svært 

Jeg er 174 cm høj .

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Nessie skriver:

Det var såmænd ikke så slemt med sukkersygen. Skulle jo bare spise fornuftigt og 6 gange om dagen, og så ellers huske at tage mit blodsukker halvanden time efter morgenmaden

Jeg har aldrig hørt om nogen der er sat i gang før tid pga. overvægt. Måske har hun sukkersyge, og vil bare ikke sige det? Så får man jo typisk store børn

Det er dejligt du tænker sådan på det, og der kommer jo guld ud

Da jeg ventede min datter var jeg en del af et projekt på Skejby, hvor de fulgte 2 grupper af overvægtige gravide. Den ene gruppe var kontrolgruppe og den anden var en del af projektet.

Projektet gik ud på at se om rigtig kost, motion og derved minimum vægtøgning, vil forhindre overvægtig gravide i at få store børn.

På intet tidspunkt blev det nævnt at overvægt vil føre til igangsættelse før tid.

Jeg tænker også at der kan være andre grunde til min bekendts igangsættelse. Jeg er bare mega nysgerrig. For jeg synes der er så store forskelle fra fødested til fødested.   

Anmeld

19. oktober 2011

Timmner

uuuh ha da da, det ved jeg ikke så meget om. desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.