I gangsættelse pga overvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Henriette Aaby

mortilflere skriver:

Med nr 3 vejede jeg 138  og blev ik sat igang pga dette

Nu vejer jeg 115 , og har ikke hørt om dette , jeg har sukkersyge og skal kun sættes igang hvis han vokser sig stor

Da jeg vejede 138 kg fødte jeg på 3 timer og 18 min , så du skal ikke frygte det er svært 

Jeg er 174 cm høj .

Mange tak for dit svar

Jeg vejede selv 148 kg da jeg fødte min datter, jeg havde taget rigtig meget væske på den sidste måned, væske kg forsvandt heldigvis i løbet af 14 dage. 

Denne gang er jeg mere heldig, men begynder at få væske i kroppen. Og det gør mig rigtig bekymret. Jeg er allerede bevægelses hæmmet pga bækkenproblemer, og behøver ikke mere vægtøgning.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Timmner skriver:

uuuh ha da da, det ved jeg ikke så meget om. desværre

Tak for dit svar

Og det er også bare helt ok

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

19. oktober 2011

B&J

Henriette Aaby skriver:

Mange tak for dit svar

Puuha det lyder lidt voldsomt. Godt det gik godt

Mange hilsner

Henriette

nej nej nej det var slet ikke voldsomt kun da jeg fik veer

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

B&J skriver:

nej nej nej det var slet ikke voldsomt kun da jeg fik veer

Ejmen veer er jo kun noget vi kvinder kan holde til 

Anmeld

19. oktober 2011

B&J

Henriette Aaby skriver:

Ejmen veer er jo kun noget vi kvinder kan holde til 

Jep lige så snart han var ude så havde jeg det jo skide godt hihihi

Anmeld

19. oktober 2011

Nessie

Henriette Aaby skriver:

Det er dejligt du tænker sådan på det, og der kommer jo guld ud

Da jeg ventede min datter var jeg en del af et projekt på Skejby, hvor de fulgte 2 grupper af overvægtige gravide. Den ene gruppe var kontrolgruppe og den anden var en del af projektet.

Projektet gik ud på at se om rigtig kost, motion og derved minimum vægtøgning, vil forhindre overvægtig gravide i at få store børn.

På intet tidspunkt blev det nævnt at overvægt vil føre til igangsættelse før tid.

Jeg tænker også at der kan være andre grunde til min bekendts igangsættelse. Jeg er bare mega nysgerrig. For jeg synes der er så store forskelle fra fødested til fødested.  

Fik I så resultatet at vide?

Jeg tog 10 kg på, hvilket alle var meget tilfredse med, og Daniel vejede 4.090 gram, som jo er lidt i den store ende.

Min søster har type 1 diabetes og fødte første 3 uger før termin med en meget gennemsnitlig baby. 2. gang fødte hun 5 uger før og baby havde en vægt på hele 3.960 gram og målte 48 cm. Min søster var ikke overvægtig, så det var kun pga. sukkersygen at den lille var så stor (og kort )

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

B&J skriver:

Jep lige så snart han var ude så havde jeg det jo skide godt hihihi

Jeps det er utroligt at man i det ene øjeblik kan nærmest være bevistløs af smerter og når bebs er ude så kan man klare hele verden. Efter jeg fødte min datter sov jeg ikke i 5 dage fordi jeg var høj af adrenalin

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Nessie skriver:

Fik I så resultatet at vide?

Jeg tog 10 kg på, hvilket alle var meget tilfredse med, og Daniel vejede 4.090 gram, som jo er lidt i den store ende.

Min søster har type 1 diabetes og fødte første 3 uger før termin med en meget gennemsnitlig baby. 2. gang fødte hun 5 uger før og baby havde en vægt på hele 3.960 gram og målte 48 cm. Min søster var ikke overvægtig, så det var kun pga. sukkersygen at den lille var så stor (og kort )

Ikke helt endnu, Maja bliver 3 til januar, hvor vi skal til noget opfølgning.

Men de første resultater er at der er en sammenhæng mellem kost, motion og babys størrelse.

Selv tænker jeg også at ens egen fødselsvægt spiller ind.

Både min mand og jeg vejede 3500g da vi blev født, og vores datter vejede 3720 g i uge 41+5 Så en almindelig bebs.

Hold op en familie historie med sukkersyge, ja så må man passe godt på sig selv og babyen.

Anmeld

19. oktober 2011

Nessie

Henriette Aaby skriver:

Ikke helt endnu, Maja bliver 3 til januar, hvor vi skal til noget opfølgning.

Men de første resultater er at der er en sammenhæng mellem kost, motion og babys størrelse.

Selv tænker jeg også at ens egen fødselsvægt spiller ind.

Både min mand og jeg vejede 3500g da vi blev født, og vores datter vejede 3720 g i uge 41+5 Så en almindelig bebs.

Hold op en familie historie med sukkersyge, ja så må man passe godt på sig selv og babyen.

Det bliver da spændende, når I skal til opfølgning.

Motion fik jeg intet af under graviditet, da jeg ret tidligt fik ondt i bækkenet, og ikke kunne gå hverken ret langt, eller ret hurtigt.

Jeg var godt klar over at jeg var meget disponeret for sukkersyge i min graviditet, da jeg har det fra begge sider af familien.

Daniel er også disponeret, da min mands far også har sukkersyge, så han har det også fra begge sider, men jeg håber da at han også slipper for at få insulinkrævende sukkersyge, men det kan jo kun tiden vise

Anmeld

19. oktober 2011

B&J

Henriette Aaby skriver:

Jeps det er utroligt at man i det ene øjeblik kan nærmest være bevistløs af smerter og når bebs er ude så kan man klare hele verden. Efter jeg fødte min datter sov jeg ikke i 5 dage fordi jeg var høj af adrenalin

hihihihi jaa nemlig det er sjovt... men puhh her var det daniel der holdte os vågen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.