Henriette Aaby skriver:
Jeg er overvægtig og har termin i december.
Jeg har hørte at man bliver sat i gang før termin pga overvægtig. Er der nogen der ved om det er almindeligt at man gør det?
Jeg er ikke selv blevet det tilbudt, og det undre mig.
Er der andre der har hørt om det?
Mange hilsner
Henriette 31+3
Hej

Jeg var også meget overvægtig under min graviditet, og det var på intet tidspunkt på tale, at jeg skulle sættes i gang pga. min overvægt. Men da vi laver store børn i min familie var der tale om, at jeg skulle sættes igang når jeg var max 41+0 pga. stort barn, men det var der lige en læge der glemte at notere i min journal, så på trods af stort barn blev jeg først sat igang 42+0 og fødte 42+1 en stor dreng på 4600g og 56cm.
Ved en evt. næste graviditet og fødsel er der dog blev noteret i min journal at jeg skal sættes igang noget tidligere, så bebs ikke bliver aaaaaalt for stor

Men som nogle af de andre skriver, så tror jeg det er en vurderingssag og tror umiddelbart det er sjældent at det decideret er pga. overvægt at man sætter igang før tid/tæt på termin, men oftest er det nok pga. enten bækkenlæsning, svangerskabsforgiftning, graviditetsbetinget diabetes eller andre gener der kan påvirke barnet og dets levevilkår

Held og lykke med den forestående fødsel i julemåneden
Anmeld