I gangsættelse pga overvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

Frøken J.

mor2011_ skriver:

det passer ikke længere det er kommet ny regler omkring igangsættelse alle skal sættes i gang senest 41+3

Siden er da ellers opdateret d. 3-10-11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Henriette Aaby

Frøken J. skriver:

Fra skejbys hj.side:

Vores anbefaling
I Danmark anbefaler jordemødre og læger, at graviditeten er afsluttet senest to uger efter termin (42+0). Denne anbefaling er begrundet i, at der er fundet en lidt øget risiko for, at moderkagen ikke fungerer optimalt, hvis man går flere uger over terminen. Risikoen for dit barn er meget lille.
Hvis 1000 gravide i uge 41+3 vælger at afvente spontan fødsel, vil mindst 999 børn fortsat have det godt i uge 41+5. På dette tidspunkt anbefaler vi igangsættelse af fødslen.
Hvis du tilhører en af de følgende grupper: Alder = 40 år, BMI før gravidtet = 35, gravid ved IVF, anbefaler vi igangsættelse uge 41+0.

Hej tak for dit svar

Det er jo meget relevant for mig da jeg jo skal føde på SkejbyJeg viste nu også godt at man ikke længere får lov til at gå til uge 42 længere. Men jeg har aldrig før hørt om igangsættelse før uge 40 pga overvægt. Det er det der undre mig

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

21. oktober 2011

Henriette Aaby

mortilflere skriver:

din læge eller jm kan henvise dig til diatist  , man kan oxo gå til vægt kontrol hos lægens sygplejeske det har jeg gjort som ik gravid

jeg har tabt 7 kg i denne gravidet men opdagede den først i uge ca 25...

Da jeg vejede 138 havde jeg svangerskabs forgiftning og tabte 26 kg den første uge vand...

jeg har nu sukker syge  og det hjælper jo mig til at tabe mig.-

mht din bækken løsning sp find en fys der ved omkring det , jeg havde aldrig fået nr 2-3-4 hvis jeg ik havde en , det gør så skide ondt

Jeg har gået til vægtkontrol hos lægen, og det er faktisk ok. Godt forslag

Og jeg går hos fys, og det har hjulpet rigtig meget. Nu kan jeg igen holde til at gå lidt tur hver dag. Det er super skønt

Og ja det er et helvede de dage jeg har smerter!!!

Anmeld

21. oktober 2011

mor2011_

Frøken J. skriver:

Siden er da ellers opdateret d. 3-10-11

det er da lidt sjovt for de nye regler kører siden slutning af august

Anmeld

22. oktober 2011

Halbschön

Henriette Aaby skriver:

Jeg er overvægtig og har termin i december.

Jeg har hørte at man bliver sat i gang før termin pga overvægtig. Er der nogen der ved om det er almindeligt at man gør det?

Jeg er ikke selv blevet det tilbudt, og det undre mig.

Er der andre der har hørt om det?

Mange hilsner

Henriette 31+3

Hej
Jeg var også meget overvægtig under min graviditet, og det var på intet tidspunkt på tale, at jeg skulle sættes i gang pga. min overvægt. Men da vi laver store børn i min familie var der tale om, at jeg skulle sættes igang når jeg var max 41+0 pga. stort barn, men det var der lige en læge der glemte at notere i min journal, så på trods af stort barn blev jeg først sat igang 42+0 og fødte 42+1 en stor dreng på 4600g og 56cm.
Ved en evt. næste graviditet og fødsel er der dog blev noteret i min journal at jeg skal sættes igang noget tidligere, så bebs ikke bliver aaaaaalt for stor

Men som nogle af de andre skriver, så tror jeg det er en vurderingssag og tror umiddelbart det er sjældent at det decideret er pga. overvægt at man sætter igang før tid/tæt på termin, men oftest er det nok pga. enten bækkenlæsning, svangerskabsforgiftning, graviditetsbetinget diabetes eller andre gener der kan påvirke barnet og dets levevilkår

Held og lykke med den forestående fødsel i julemåneden

Anmeld

22. oktober 2011

Henriette Aaby

Halbschön skriver:

Hej
Jeg var også meget overvægtig under min graviditet, og det var på intet tidspunkt på tale, at jeg skulle sættes i gang pga. min overvægt. Men da vi laver store børn i min familie var der tale om, at jeg skulle sættes igang når jeg var max 41+0 pga. stort barn, men det var der lige en læge der glemte at notere i min journal, så på trods af stort barn blev jeg først sat igang 42+0 og fødte 42+1 en stor dreng på 4600g og 56cm.
Ved en evt. næste graviditet og fødsel er der dog blev noteret i min journal at jeg skal sættes igang noget tidligere, så bebs ikke bliver aaaaaalt for stor

Men som nogle af de andre skriver, så tror jeg det er en vurderingssag og tror umiddelbart det er sjældent at det decideret er pga. overvægt at man sætter igang før tid/tæt på termin, men oftest er det nok pga. enten bækkenlæsning, svangerskabsforgiftning, graviditetsbetinget diabetes eller andre gener der kan påvirke barnet og dets levevilkår

Held og lykke med den forestående fødsel i julemåneden

Mange tak for dit svar

Og jeg tror du har fuldstændig ret!

Phuuu en stor og skøn basse du fik dig 

Og ja jeg glæder mig vildt til jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.