I gangsættelse pga overvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.271 visninger
55 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Henriette Aaby

Jeg er overvægtig og har termin i december.

Jeg har hørte at man bliver sat i gang før termin pga overvægtig. Er der nogen der ved om det er almindeligt at man gør det?

Jeg er ikke selv blevet det tilbudt, og det undre mig.

Er der andre der har hørt om det?

Mange hilsner

Henriette 31+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Ansemusen

Henriette Aaby skriver:

Jeg har hørte at man bliver sat i gang før termin pga overvægtig. Er der nogen der ved om det er almindeligt at man gør det?

Jeg ikke selv hørt om det, og det undre mig.

Mange hilsner

Henriette 31+3

Jeg er overvægtig, altså for højt BMI. Og jeg blev altså ikke sat igang før tid. Og de satte mig først igang, da jeg var gået 14 dage over termin. Men jeg ved ikke om man gør det, når man når længere op i BMI. Men tror det ikke. Tror altid det vurderes fra kvinde til kvinde og graviditet til graviditet. Hvordan barnet har det i maven, hvordan moren har det osv.

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Ansemusen skriver:

Jeg er overvægtig, altså for højt BMI. Og jeg blev altså ikke sat igang før tid. Og de satte mig først igang, da jeg var gået 14 dage over termin. Men jeg ved ikke om man gør det, når man når længere op i BMI. Men tror det ikke. Tror altid det vurderes fra kvinde til kvinde og graviditet til graviditet. Hvordan barnet har det i maven, hvordan moren har det osv.

Tak for dit svar

Du har nok ret i det er forskelligt fra gravid til gravid.

I min sidste graviditet talte lægen om at jeg skulle sættes igang før, da hun mente at min datter vil være for stor (det var hun ikke!!) Men ikke på grund af min overvægt. Og mit BMI er uden at røbe for meget MEGET højt. Men på Skejby mente de det var noget pjat, da jeg var sund og rask, og ved vægt skanningerne var bassen fin i størrelsen...

Jeg blev sat igang 41+5 pga begyndende svangerskabsforgiftning.

Anmeld

19. oktober 2011

katrine26

Det er mere vis barnet skønnes stort..jeg blev sat igang 14 dage før tamin da de skønnet ham til at være 4000g...og ik fordi jeg er overvægtig..og jeg fik først besked omkring 14 dage før de ville sætte mig igang..

katrine26

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

katrine26 skriver:

Det er mere vis barnet skønnes stort..jeg blev sat igang 14 dage før tamin da de skønnet ham til at være 4000g...og ik fordi jeg er overvægtig..og jeg fik først besked omkring 14 dage før de ville sætte mig igang..

katrine26

Tak for dit svar

Ja det har jeg også hørt om, men ikke igangsættelse pga BMI. Men faktisk kan jeg godt forstå det. Jeg har jo selv en høj BMI, og kunne godt være bange for om min form er til en hård fødsel. Nu har jeg prøvet det før, og ved det ikke er en umulighed, så det er jeg ikke nervøs for

Anmeld

19. oktober 2011

Clisolka

Henriette Aaby skriver:

Jeg er ikke selv blevet det tilbudt, og det undre mig.

Mange hilsner

Henriette 31+3

Jeg har ikke hørt om at man bliver sat i gang pga. for højt BMI. Men de skal vel følge babys vægt 

Jeg har selv et højt BMI efter graviditeten og blev sat i gang 4 dage før termin, men det havde intet med min overvægt at gøre, eller jo lidt, for jeg havde fået graviditetsbetinget sukkersyge 

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Babymor2010 skriver:

Jeg har ikke hørt om at man bliver sat i gang pga. for højt BMI. Men de skal vel følge babys vægt 

Jeg har selv et højt BMI efter graviditeten og blev sat i gang 4 dage før termin, men det havde intet med min overvægt at gøre, eller jo lidt, for jeg havde fået graviditetsbetinget sukkersyge 

Hej tak for dit svar

Det er en af mine bekendte der har fået den besked, at hun skal sættes i gang i uge 39 pga overvægt. Og ja det undre mig også, så jeg tænker at spørge min JM næste besøg. 

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

19. oktober 2011

Clisolka

Henriette Aaby skriver:

Hej tak for dit svar

Det er en af mine bekendte der har fået den besked, at hun skal sættes i gang i uge 39 pga overvægt. Og ja det undre mig også, så jeg tænker at spørge min JM næste besøg. 

Mange hilsner

Henriette

Uh, så må du lige opdatere tråden, hvis din JM kan svare 

Anmeld

19. oktober 2011

B&J

Hej,...

jeg blev ikke sat igang pga overvægt og jeg havde en bmi på 50 dengang...

men mit vand gik også af sig selv..

det eneste jeg fik at vide var at de gerne ville ligge en blokade også hvis det var jeg fik skulle have akut ks.. så det var bare for en sikker hed skyld også blev jeg tjekket om de kunne klare det her i hjørring fordi hvis man er alt for stor og har problemer med vejrtrækning osv så skulle jeg til aalborg akut

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Babymor2010 skriver:

Uh, så må du lige opdatere tråden, hvis din JM kan svare 

Det kan du tro 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.