bliver du hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

An&Jo

nettemor skriver:

ja det kan jeg da godt se at du ikke rigtig har det store valg..

nej det har jeg nemlig ikke..

Men har selv smadret mit immunforsvar, så kunne jo bare have passet på mig selv da jeg var yngre..

Det bider mig i numsen nu at jeg ikke kunne passe ordentlig på min krop da jeg var yngre, for den kan ikke holde til det helt vilde mere, og det kan jeg sq egentlig godt forstå..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

L.J.L

nettemor skriver:

men der er jo forskel om man bare er lidt snottet eller syns du ikke det?

altså for et par uger siden var jeg snottet., det var jeg en uge. så har jeg været 'frisk' ca 2 uger og nu er jeg blevet snottet igen.. skulle jeg så være hjemme en uge igen?

Hvis man hoster snotter nyser og så videre så er smittefaren jo ret stor og så synes jeg man bør blive i sin seng. Men det er jo op til den enkelte at bedømme om man er meget forkølet eller lidt forkølet.

Anmeld

19. oktober 2011

Nettemor

L.J.L skriver:

Hvis man hoster snotter nyser og så videre så er smittefaren jo ret stor og så synes jeg man bør blive i sin seng. Men det er jo op til den enkelte at bedømme om man er meget forkølet eller lidt forkølet.

ja det er det jo selvfølgelig.. men håber da også at folk der er snottet sørger for en god hygiejne.. går jeg i hvert fald selv meget op i!

Anmeld

19. oktober 2011

Isabella_mor

nettemor skriver:

den er den med små snottet jeg mener mest.. for der er jo en kæmpe forskel.. man skal jo også kunne klare dagligdagen..

hvis det bare en en træls snotnæse som let kan fikses med et lommetørklæde og en næsespray så tager jeg da på job.. 

Anmeld

19. oktober 2011

Mira0911

nettemor skriver:

når du er forkølet? altså er det at være syg hos dig? og som forkølet mener jeg, snottet, hoster øm i hals og svælg..

Nej det bliver jeg ikke hjemme pga... Der skal mere til, feber, opkast... 

Anmeld

19. oktober 2011

Mor-til-asta-09

nettemor skriver:

når du er forkølet? altså er det at være syg hos dig? og som forkølet mener jeg, snottet, hoster øm i hals og svælg..

Nej det gør jeg ikke.. Hvis jeg skulle blive hjemme, så skulle jeg ligge med høj feber, og næsten ikke kunne komme ud af sengen...

Anmeld

19. oktober 2011

K&S

L.J.L skriver:

Som oftest ja, men mest for mine kollegaers skyld, jeg ville selv hade hvis min sidemand sad og snottede og hostede. Siger altid "Gå dog hjem i seng"

Synes det er egoistisk at komme syg på arbejde.

Anmeld

19. oktober 2011

Stjernestoev

Det synes jeg er fuldstændig op til en selv!
Men tit er det bedre at tage en sygedag og komme ovenpå, end at tage på arbejde og blive endnu mere syg, da det i sidste ende kræver flere sygedage! Og hvis du tager afsted risikerer du at smitte kollegaer, og at de også får sygedage. :-)

Anmeld

19. oktober 2011

jydeinden

nettemor skriver:

kommer an på så meget.. hvis det er så slemt at jeg ikke kan sove, og selv hvis jeg gjorde, at jeg så holdt min kæreste vågen. Så ville jeg stå op og så sove senere

ingen grund til at besvære andre fordi man selv har det skidt.

Anmeld

19. oktober 2011

Kloster

nettemor skriver:

Jeg synes det er en svær en...

Nu er jeg 7-9-13 meget sjældent syg. Ja ingen af os 5 er ret syge. Vi kommer mere til skade... Drengene brækker ben, flækker øjenbryn, rykker ledbånd over, dårlige knæ osv. Manden er aldrig syg og jeg "er mere til" hold i nakke/ryg, bækkenløsning-gener og migræne.

Men sjældent influenza ell alm snot.

Men men men... Nu arbejder jeg med mennesker (er på et pl.hjem) og her er deres immunforsvar ret vigtigt. Så jeg ville nok melde mig syg lidt før med engang snot, end jeg ville, hvis jeg fx stod på fabrik med "døde" ting.

Jeg tænker... Kan jeg fuldføre mit arbejde optimalt ell er jeg svækket af sygdom...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.