bliver du hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Nettemor

Rockertand skriver:

Fuldstændig enig, hvis man ellers er frisk, så er der ikke nogen grund til at sidde derhjemme 

Jeg er også nogle gange taget på arbejde uden stemme, men så er der andre, der må tage mine opkald, sådan er det.

man kan jo også blive forfærdelig hæs efter en tur i byen eller til koncert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Isabella_mor

det kommer meget an på hvor slemt det er. for jeg kan godt gå i alm dagligdag og være lidt småforkølet hvor jeg bare er snottet og tilstoppet og måske har lidt ondt i halsen.

men hvis det er jeg er bange for halsbetændelse og jeg er blevet så stoppet at jeg kan mærke det gør nas i bihulerne og jeg bliver svimmel, så tager jeg mig en sygedag. der er ingen grund til at gå rundt og smitte sine kollegaer..  og der er heller ingen grund til at være syg og gå på arbejde.. 

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

nettemor skriver:

hvis man har feber så er det jo heller ikke bare en forkølelse (i mit hoved)

Jeg døjer faktisk lidt med feber (feberfornemmelse) når jeg er forkølet. Det går heldigvis over efter en dag eller to. Og jaså er jeg afsted igen

Anmeld

19. oktober 2011

Jeia

Nej, det gør jeg ikke, men hvis jeg får bihulebetændelse, så  bliver jeg hjemme, en dag eller 2

Anmeld

19. oktober 2011

An&Jo

JA det gør jeg..

men har os et elendigt immunforsvar, og det er ikke blevet bedre efter jeg er blevet mor.. Hvis jeg tager afsted med en lille forkølelse, så ender den som lungebetændelse, eller halsbetændelse, og jeg kan ikke tåle penicillin, så det er sjældentj eg kan få noget imod det..

Så jeg er nødt til at tage mine forsvarsregler, og bliver hjemme ved den mindste forkølelse eller hvis der bare render lidt snot.. Hellere en enkelt fridag for at komme over en forkølelse end 10 for at komme over en lungebetændelse og derefter 10 dage igen fordi jeg har smittet mit barn..

Anmeld

19. oktober 2011

Nettemor

isabellamor skriver:

det kommer meget an på hvor slemt det er. for jeg kan godt gå i alm dagligdag og være lidt småforkølet hvor jeg bare er snottet og tilstoppet og måske har lidt ondt i halsen.

men hvis det er jeg er bange for halsbetændelse og jeg er blevet så stoppet at jeg kan mærke det gør nas i bihulerne og jeg bliver svimmel, så tager jeg mig en sygedag. der er ingen grund til at gå rundt og smitte sine kollegaer..  og der er heller ingen grund til at være syg og gå på arbejde.. 

den er den med små snottet jeg mener mest.. for der er jo en kæmpe forskel.. man skal jo også kunne klare dagligdagen..

Anmeld

19. oktober 2011

SussieThyssen

nettemor skriver:

også hvis du bare er små snottet?

Det kommer meget an på hvad jeg skal..men generelt, så bliver jeg hjemme ja.
Jeg synes ikke man skal spille helt, og det er i mit univers egoistisk at smitte andre.

Anmeld

19. oktober 2011

MinNoah

Kommer vel an på hvordan man har det ellers... Er man så forkølet at man er svimmel og rigtig utilpas - så kunne jeg godt finde på det, men ellers er det MEGET sjældent jeg melder mig syg pga forkølelse, jeg skal virkelig være nede og ligge inden jeg melder mig syg.

Dog har jeg arbejdet på en børneafdeling for for tidlig fødte, og der er det direkte respektløst at møde op med en kæmpe omgang forkølelse - det kan have fatale konsekvenser hvis de små bliver smittet.

Anmeld

19. oktober 2011

Nettemor

An&Jo skriver:

JA det gør jeg..

men har os et elendigt immunforsvar, og det er ikke blevet bedre efter jeg er blevet mor.. Hvis jeg tager afsted med en lille forkølelse, så ender den som lungebetændelse, eller halsbetændelse, og jeg kan ikke tåle penicillin, så det er sjældentj eg kan få noget imod det..

Så jeg er nødt til at tage mine forsvarsregler, og bliver hjemme ved den mindste forkølelse eller hvis der bare render lidt snot.. Hellere en enkelt fridag for at komme over en forkølelse end 10 for at komme over en lungebetændelse og derefter 10 dage igen fordi jeg har smittet mit barn..

ja det kan jeg da godt se at du ikke rigtig har det store valg..

Anmeld

19. oktober 2011

Nettemor

MinNoah skriver:

Kommer vel an på hvordan man har det ellers... Er man så forkølet at man er svimmel og rigtig utilpas - så kunne jeg godt finde på det, men ellers er det MEGET sjældent jeg melder mig syg pga forkølelse, jeg skal virkelig være nede og ligge inden jeg melder mig syg.

Dog har jeg arbejdet på en børneafdeling for for tidlig fødte, og der er det direkte respektløst at møde op med en kæmpe omgang forkølelse - det kan have fatale konsekvenser hvis de små bliver smittet.

det er jo også fuldstændig no go med de små

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.