bliver du hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Nettemor

ciepige skriver:

Det kommer an på, hvor slemt det er. Hvis det gør meget ondt, og jeg hoster så meget, at jeg ikke kan tale og får ondt i halsen, så kan det godt ske jeg ville blive hjemme.

Er generelt sjældent syg, så slem forkølelse er også syg for mig  

der er jo også forskel på graderne.. man kan jo være så skidt at man ikke kan være nogle steder men nu mener jeg mere sådan almindelig snottet og øm i hals og svælg og sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

L.J.L

nettemor skriver:

når du er forkølet? altså er det at være syg hos dig? og som forkølet mener jeg, snottet, hoster øm i hals og svælg..

Som oftest ja, men mest for mine kollegaers skyld, jeg ville selv hade hvis min sidemand sad og snottede og hostede. Siger altid "Gå dog hjem i seng"

Synes det er egoistisk at komme syg på arbejde.

Anmeld

19. oktober 2011

Benjamins'mor

nettemor skriver:

ja det kan jeg godt se men der er vel en vis hygiejne sådan et sted så man minimere det.. ? ellers er der vel tit under bemanding om vinteren?
hvror sætter de så grænsen. altså hvis du hoster må du så heller ikke komme?

Det kommer an på hvor voldsomt man hoster.

Nej, men du har en større fraværsprocent end på så mange andre uddannelser.

Anmeld

19. oktober 2011

Nettemor

Bondefruen skriver:

Åh, det håber jeg da ikke, sygdom forbinder jeg med sengeliggende og ikke, at være forkølet er vel en ganske almindelig hverdagsting (Det er det i hvert fald her)

det er det også her. som jeg skrev til ciepige så er der self forskel på graderne.. man kan jo være så skidt at man ikke kan andet end ligge i sengen.. men syns det er sjældent her. og især når man har børn syns jeg tit man bliver forkølet..

Anmeld

19. oktober 2011

raca

jeg syntes der er mange grader af forkøelse...i de lette tilfælde tager jeg afsted, i det svære tilfælde ville jeg ikke,

også syntes jeg faktisk der er forskel på hvor man arbejder, om man sidder og nusser mednoget kontor arbejde eller om man skal være påpå og i kontakt ed mange.. som lære pædagog eller sygeplejeske syntes jeg faktisk det er mangel på ansvar hvis man tager af sted med kraniet fuld af snot og hoste... således at man kan smitte alle og en hver.

Anmeld

19. oktober 2011

Nettemor

L.J.L skriver:

Som oftest ja, men mest for mine kollegaers skyld, jeg ville selv hade hvis min sidemand sad og snottede og hostede. Siger altid "Gå dog hjem i seng"

men der er jo forskel om man bare er lidt snottet eller syns du ikke det?

altså for et par uger siden var jeg snottet., det var jeg en uge. så har jeg været 'frisk' ca 2 uger og nu er jeg blevet snottet igen.. skulle jeg så være hjemme en uge igen?

Anmeld

19. oktober 2011

Nettemor

raca skriver:

jeg syntes der er mange grader af forkøelse...i de lette tilfælde tager jeg afsted, i det svære tilfælde ville jeg ikke,

også syntes jeg faktisk der er forskel på hvor man arbejder, om man sidder og nusser mednoget kontor arbejde eller om man skal være påpå og i kontakt ed mange.. som lære pædagog eller sygeplejeske syntes jeg faktisk det er mangel på ansvar hvis man tager af sted med kraniet fuld af snot og hoste... således at man kan smitte alle og en hver.

enig i det med at der er forskel på graderne af det.. men som pædagog er du jo som regel blevet smittet på arbejde (højst sandsynlig) når alle børnene er snottede og hoster det halve af vinteren..

Anmeld

19. oktober 2011

Hvem?

nettemor skriver:

det er det også her. som jeg skrev til ciepige så er der self forskel på graderne.. man kan jo være så skidt at man ikke kan andet end ligge i sengen.. men syns det er sjældent her. og især når man har børn syns jeg tit man bliver forkølet..

Jeg er altid forkølet, men det var jeg nu også inden jeg fik børn, men nej vi ska ud af døren og vi er sjældent syge og bliver hjemme og generelt syntes jeg bare at man blir hurtigere rask af at komme ud og lave noget

Anmeld

19. oktober 2011

Nettemor

benjamins'mor skriver:

Det kommer an på hvor voldsomt man hoster.

Nej, men du har en større fraværsprocent end på så mange andre uddannelser.

ja men det skal jo også være iorden når man laver mad til mange mennesker. hvilket bare beviser at jeg nok ikke skal være kok for er godt nok tit forkølet

Anmeld

19. oktober 2011

Valle81

L.J.L skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.