Er det virkelig SÅ skidt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

DortheSimonsen

Da min søn var 18 måneder, kunne han sige mor, av, ad, hej.
Det var det!
Nu er han 2 år og 2 måneder, og der kommer nye ord og sætninger hver dag.
Så rolig - jeg er sikker på, at I gør det rigtige!

Og helt ærlig - mange mennesker har det altså med, at sammenligne børn og deres kunnen/ikke kunnen.
Det kommer, børnene skal jo også lige være klar  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg synes faktisk han er rigtig dygtig - min søn på 18 mdr. siger ikke så mange ord - tror han siger: mama (mad), mer, vovvov, kage, næse, øre, kind, nej, ja, hejhej, a det osv.

Min SP er i gang med en magister i småbørns sprog, og siger, at han er ganske normal og præcis med som han skal være. Så det må din da også være. Med min den store skete der en kolossal udvikling, da hun var omkring 20 mdr. Hun havde op til 5-6 nye ord hver eneste dag. I dag er hun 4 og har en sætningsdannelse, ordforråd og sprogforståelse som en på 6-7 år (til gengæld har hun nogle udtalefejl desværre).

Jeg ville bede den DP om at slappe af - evt. kontakte DP-pædagogen og bede om hendes vurdering. Den burde være anderledes end din DP, og så har du i hvert fald et grundlag for at bede hende stoppe hendes bekymringer.

En anden ting - snakker han SLET ikke hos hende - heller ikke pludre osv.? Der er jo en ting, der hedder selektiv mutisme, hvor børn i visse situationer eller på visse steder simpelthen slet ikke siger noget, men synes altså det er tidligt, hvis den kommer på banen...

Anmeld

18. oktober 2011

Ryberg

Lige min nervøsitet.. at få sådan noget at vide.. Lasse er snart 18 måneder, og det eneste han kan sige er "ish" (mis) ... og "a det" (hvad er det).......

Sååååhh.. jeg ville være hammer stolt hvis min dreng havde sådan et ordforråd!!

Anmeld

18. oktober 2011

Henriette Aaby

Anonym skriver:

Heeeej.....

Min søn er 18 mdr og går i dagpleje. Dagplejemoren er nu begyndt at sige OFTE at hun da godt nok snart syntes der skal nogen ord og tale på min søn.... Jeg som mor syntes egentlig han kan sige en del ord, men vil gerne have jeres mening og derfor skriver jeg lige de ting han kan sige. For hvis det virkelig er dagplejemoren som har ret så må vi jo "øve" noget mere med ham.....

Mor, Far, Hej, Godav, Mad, Tis, Av, Dygtig, Hurra, Adder, Elsker dig, Sko, Op, Vov vov, Nej, Ja, Tak, baby, Ud, Pas på, Stotbror og bil.......

Det er de ting jeg har hørt ham sige, og syntes da det er okay af en på 18 mdr, men syntes dagplejemoren jo så åbenbart ikke og mener at hvis der ikke snart kommer noget sprog så skal vi gøre noget.....

Håber på en masse råd, kommentar og hjælp???

Mvh Ano ved jo ik hvem der kigger med, og ønsker ikke vores dagplejemor kan se jeg skriver her)

Da min datter var 18 mrd sagde hun ikke meget mere end det din søn siger. Men hun forstod alt hvad vi bad hende om, det var vi ikke i tvivl om.

I vuggestuen sagde de også at hun ikke var den der sagde mest, men hun var fint med.

I løbet af det år der er gået siden er sproget bare udviklet sig helt vild. I dag taler hun i lange og fin sætninger.

Børn udvikler sig forskelligt. Når vi har samlignet hende med hendes veninder, kan vi se at hun måske ikke sprogeligt været så hurtig fremme, tilgengæld har hun motorisk kunne nogle ting som andre ikke har kunnet.

Det jeg vil siger er bare, han skal nok nå det han skal nå

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

18. oktober 2011

An&Jo

min søn er 18 mdr og han siger

Putte, av, nej, ja, adder, ad, mad, av, vov, bil, bus, aktor(traktor), mor, far, farfar, moster, Jette, hov, wauw, weee, og så kan han efterligne lyden af en ambulance.. og der er sikekrt flere jeg ikke kan huske

den eneste sætning han kan er "av satan" og jeg ved virkelig ikke hvor han har den fra, for jeg bruger aldrig ordet satan, men kan finde på at sige "av for faen" hvis der er noget der gør meget ondt..

min søn er faktisk generelt meget stille og kan godt lide at tulle rundt og lege selv og køre på sin scooter, men han vil også meget gerne lege med sin moar indimellem, men har faktisk oplevet at han er blevet irriteret på mig hvis jeg har sat mig ned for at lege med ham hvis han var igang med noget..

Anmeld

18. oktober 2011

An&Jo

An&Jo skriver:

min søn er 18 mdr og han siger

Putte, av, nej, ja, adder, ad, mad, av, vov, bil, bus, aktor(traktor), mor, far, farfar, moster, Jette, hov, wauw, weee, og så kan han efterligne lyden af en ambulance.. og der er sikekrt flere jeg ikke kan huske

den eneste sætning han kan er "av satan" og jeg ved virkelig ikke hvor han har den fra, for jeg bruger aldrig ordet satan, men kan finde på at sige "av for faen" hvis der er noget der gør meget ondt..

min søn er faktisk generelt meget stille og kan godt lide at tulle rundt og lege selv og køre på sin scooter, men han vil også meget gerne lege med sin moar indimellem, men har faktisk oplevet at han er blevet irriteret på mig hvis jeg har sat mig ned for at lege med ham hvis han var igang med noget..

årh ja og så forstår han alt hvad jeg siger, hvis jeg beder ham finde sin sko hvis den er væk så gør han det, eller hvis han skal hente en sut så gør han det også, og han smider selv bleen i skraldespanden osv..

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg hev fat i min sp igår og fik en go lang snak med hende, hvorefter hun kom ud til os en tur efter min søn var bevet hentet.

Efter at have været her noget tid hvor han virkelig var i hopla kunne kun konkludere at: HAN ER RIGTIG DYGTIG til at snakke og forstå de ting man siger til ham.....

Derefter skrev hun en lang note til vores dagplejemor som jeg så skulle afl til hende idag.....

Det gjorde jeg og hendes kommentar til det var: Ja ja, jamen så kan han jo nok godt. Jeg høre det bare ikke! Men man skal måske være forældre for at ku forstå ham!!

Ved ikke hvad der stikker hende, men det er også hendes problem. Nu har jeg sp ord på at hans sprog er rigtig fint...

Kram

Anmeld

19. oktober 2011

patella

Anonym skriver:

Heeeej.....

Min søn er 18 mdr og går i dagpleje. Dagplejemoren er nu begyndt at sige OFTE at hun da godt nok snart syntes der skal nogen ord og tale på min søn.... Jeg som mor syntes egentlig han kan sige en del ord, men vil gerne have jeres mening og derfor skriver jeg lige de ting han kan sige. For hvis det virkelig er dagplejemoren som har ret så må vi jo "øve" noget mere med ham.....

Mor, Far, Hej, Godav, Mad, Tis, Av, Dygtig, Hurra, Adder, Elsker dig, Sko, Op, Vov vov, Nej, Ja, Tak, baby, Ud, Pas på, Stotbror og bil.......

Det er de ting jeg har hørt ham sige, og syntes da det er okay af en på 18 mdr, men syntes dagplejemoren jo så åbenbart ikke og mener at hvis der ikke snart kommer noget sprog så skal vi gøre noget.....

Håber på en masse råd, kommentar og hjælp???

Mvh Ano ved jo ik hvem der kigger med, og ønsker ikke vores dagplejemor kan se jeg skriver her)

Nu har jeg ikke læst alle svarene... Men vores søn på 23 måneder kan sige MEGET færre ord end din søn, og alle siger at det NOK skal komme... jeg er selvfølgelig også bekymret, men jeg kan ikke gøre mere end jeg gør, og så må jeg stole på alt det dem med erfaring sir, for jeg har absolut ingen erfaring... Syns ikke din DP er for klog, for jeg syns han kan sige MEGET også i forhold til andre børn jeg kender i den alder!!!!

Anmeld

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg hev fat i min sp igår og fik en go lang snak med hende, hvorefter hun kom ud til os en tur efter min søn var bevet hentet.

Efter at have været her noget tid hvor han virkelig var i hopla kunne kun konkludere at: HAN ER RIGTIG DYGTIG til at snakke og forstå de ting man siger til ham.....

Derefter skrev hun en lang note til vores dagplejemor som jeg så skulle afl til hende idag.....

Det gjorde jeg og hendes kommentar til det var: Ja ja, jamen så kan han jo nok godt. Jeg høre det bare ikke! Men man skal måske være forældre for at ku forstå ham!!

Ved ikke hvad der stikker hende, men det er også hendes problem. Nu har jeg sp ord på at hans sprog er rigtig fint...

Kram

Hvor fedt hvor er jeg glad på dine vegne. Så må den pot da være ude ved DP!  

Anmeld

19. oktober 2011

Valle81

Anonym skriver:

Hejsa

Kram

DU ER FOR SEJ:0)

Og den DP er monster FLOV:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.