Er det virkelig SÅ skidt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Heeeej.....

Min søn er 18 mdr og går i dagpleje. Dagplejemoren er nu begyndt at sige OFTE at hun da godt nok snart syntes der skal nogen ord og tale på min søn.... Jeg som mor syntes egentlig han kan sige en del ord, men vil gerne have jeres mening og derfor skriver jeg lige de ting han kan sige. For hvis det virkelig er dagplejemoren som har ret så må vi jo "øve" noget mere med ham.....

Mor, Far, Hej, Godav, Mad, Tis, Av, Dygtig, Hurra, Adder, Elsker dig, Sko, Op, Vov vov, Nej, Ja, Tak, baby, Ud, Pas på, Stotbror og bil.......

Det er de ting jeg har hørt ham sige, og syntes da det er okay af en på 18 mdr, men syntes dagplejemoren jo så åbenbart ikke og mener at hvis der ikke snart kommer noget sprog så skal vi gøre noget.....

Håber på en masse råd, kommentar og hjælp???

Mvh Ano ved jo ik hvem der kigger med, og ønsker ikke vores dagplejemor kan se jeg skriver her)

Min datter på snart 21 måneder siger ikke halvt så mange ord som din søn, og jeg har selv været bekymret for, om hun ikke bliver stimuleret nok. Det er faktisk først for ganske nyligt, at hun har fået interesse for at gentage ord, som vi siger, og hun skal arbejde meget på udtalen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

lisesp83

Honey<3 skriver:

Jeg har ikke selv børn, men næsten alle mine veninder har

Men for en dreng på 18 mdr, så synes jeg ikke det er særlig mange ord han kan udtale

Min veninde's datter på 19 mdr kan man fører en samtale med, så sammenlignet med hende, er din søn langsom Sorry..

Måske skulle du give dig mere tid til at pege og fortælle din søn hvad tingene hedder, så kan der være at han opfanger det mere, og selv får lyst til at prøve kræfter med sproget

Der følte jeg mig sku lidt ramt.

Min datter er 18 mdr, og har samme ordforråd som Ts's barn har. Og det er altså ganske normalt i den alder. Måske er din venindes datter bare ekstremt hurtig. Hurra for det ..

Men alle børn er så forskellige, så det har intet med at være bagud at gøre.

Anmeld

28. oktober 2011

lisesp83

Honey<3 skriver:

Hvorfor fik jeg den

Læs de nederste linjer hun skrev

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.