Er det virkelig SÅ skidt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

betjenten

Anonym skriver:

Hehe, og ved du hvad?? Med drenge i den alder tror jeg faktisk jeg ville blive mere bekymret hvis de hellere ville sidde stille og kigge bog end at lege.....

Ved godt at det her ikke har noget med dit ? at gøre, men må altså lige sige, at min søn på 17 mdr. ELSKER sine bøger  Ikke at der ikke er krudt i røven på ham, men at sidde stille og "læse" det elsker han, og ja det kan han sagtens gøre i 1 time

Og ja synes som de andre at din dagplejemor er HELT forkert på den!!! Børn er jo forskellige, og tror da selv at jeg ville blive MEGA irriteret, hvis min dagplejemor sagde sådan, hvergang jeg hentede drengen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg synes du skal lukke hende af ved at sige, ved du hvad jeg har kontaktet SP ang hans sprog og hun vurdere at alt er helt normalt. Jeg er heller ikke selv bekymret, og nu har jeg ikke lyst at snakke mere om hans sprog:0)

Den anden dag sagde jeg: Ved ikke hvorfor han ikke vil tale heromme, han plejer ellers at sige en masse når han er sammen med folk han godt kan ide....

Barnligt sagt af mig, JA... Men jeg ku ik lade være!!

Anmeld

18. oktober 2011

Anonym trådstarter

betjenten skriver:

Ved godt at det her ikke har noget med dit ? at gøre, men må altså lige sige, at min søn på 17 mdr. ELSKER sine bøger  Ikke at der ikke er krudt i røven på ham, men at sidde stille og "læse" det elsker han, og ja det kan han sagtens gøre i 1 time

Og ja synes som de andre at din dagplejemor er HELT forkert på den!!! Børn er jo forskellige, og tror da selv at jeg ville blive MEGA irriteret, hvis min dagplejemor sagde sådan, hvergang jeg hentede drengen...

Håber ikke du bliver stødt over det jeg skrev for var ikke meningen at såre nogen.....

Anmeld

18. oktober 2011

moars

min pige kunne det samme som din dreng da hun var i den alder. Det er først nu her som 2 1/2 årig at hun er begyndt med hele sætninger osv.

Jeg begyndte at synge mere med hende, og det satte lidt mere skub i tingene. men det var først da hun var lidt over 2.

hun var heller ikke hurtig hverken med at kravle eller gå.

til gengæld er hun meget kvik i opfattelsen, og har været det længe...man kunne se på hende at hun til fulde forstod hvad der blev snakket om osv.

Hun har en utrolig god balance evne, og elsker at kravle klatre lege ude osv.

Jeg synes det lyder rigtig fint det din dreng kan.

Jeg har bare ladet hende være og ikke pacet noget....og nu er der bare fart på sproget. Det er helt vildt.

der var talepædagog ude ved min datters dagpleje (det tilsyn de nu skal) og hun sagde til dp moren at min datter ikke sagde så meget.....jamen ved du hvad sagde dp mor...hun skal nok kagle når du går

Børn kan godt mærke når de bliver "overvåget", og når der stilles "forventninger" til dem.....det er jeg helt sikker på. Det bidrager i hvert fald ikke med noget som helst positivt for udviklingen, at de kan se og høre, at de f.eks. ikke lever op til de krav som f.eks. din drengs dp mor tydeligt sætter. (lyder det til)

pøj pøj

Anmeld

18. oktober 2011

Leneur

Min datter er så 2 år og 2 mdr. og er først nu begyndt at sige 2-3 ord i streg. Der kommer så flere nye ord fra dag til dag. Hun har krudt i rumpetten og forstår ALT hvad man siger, selvom hun nogen gange lader som om hun ikke gør... Hun går i dp med en pige der er 2 mdr ældre og hun var hurtig til at snakke og er også en der ikke vil lade Silje eller andre sige noget førend hun har gjort det. Jeg har da også været en anelse bekymret for hendes tale og har snakket meget med dp om det men der var det hende der beroligede mig og sagde at det først var omkring de 3-4 år man skulle blive bekymret, så slå du bare koldt vandt i blodet og overhør din dagplejemor. Det kommer når det kommer.

Anmeld

18. oktober 2011

betjenten

Anonym skriver:

Håber ikke du bliver stødt over det jeg skrev for var ikke meningen at såre nogen.....

Nej nej slet ikke  Vi synes selv at det er lidt "sjovt" at han elsker sine bøger sådan... Og som sagt så er der altså også masser af krudt i ham...

Men når han er træt, ja så skal der "læses"... Og nej han snakker ikke "bedre" af den grund..

Der er vel 10 ord man nogenlunde forstår

Anmeld

18. oktober 2011

aklejel

Honey<3 skriver:

Det kan godt være, aner det ikke!!

Men hendes lillebror på 11 mdr er slet ikke så langt fremme, men nogle få pludre ord kan han da komme med

Hun er 23 mdr søde

Anmeld

18. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Heeeej.....

Min søn er 18 mdr og går i dagpleje. Dagplejemoren er nu begyndt at sige OFTE at hun da godt nok snart syntes der skal nogen ord og tale på min søn.... Jeg som mor syntes egentlig han kan sige en del ord, men vil gerne have jeres mening og derfor skriver jeg lige de ting han kan sige. For hvis det virkelig er dagplejemoren som har ret så må vi jo "øve" noget mere med ham.....

Mor, Far, Hej, Godav, Mad, Tis, Av, Dygtig, Hurra, Adder, Elsker dig, Sko, Op, Vov vov, Nej, Ja, Tak, baby, Ud, Pas på, Stotbror og bil.......

Det er de ting jeg har hørt ham sige, og syntes da det er okay af en på 18 mdr, men syntes dagplejemoren jo så åbenbart ikke og mener at hvis der ikke snart kommer noget sprog så skal vi gøre noget.....

Håber på en masse råd, kommentar og hjælp???

Mvh Ano ved jo ik hvem der kigger med, og ønsker ikke vores dagplejemor kan se jeg skriver her)

Børn er jo forskellige i udvikling..men hvis ellers din DP er en erfaren rotte, så er der jo nok lidt om snakken, når hun siger det.

Mine begyndte at tale da de var omkring 9 mdr med deres første ord, og kunne allerede sætninger da de var halvandet år, men jeg har også altid talt utroligt meget med mine børn og focuseret på sproget allerede da de lå i min mave, og siden trænet sprog med dem, hele tiden.
Så ja..hvis ikke du gør så meget ud af det, så må du jo helelre begynde.
Det er godt med bøger, hvor man skal sige noget og svare og den slags, og hele tiden sige "Hvad hedder det" og "Hvad siger man", samt stille spørgsmål.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2011

SHERO

min søn bliver 2 til januar, og han siger ikke engang så mange ord, hans dagpleje der har været det 25 år siger jeg slet ikke skal bekymre mig, det er rigtig forskelligt fra barn til barn. Min søn er også ørebarn og har lige fået dræn i for anden gang... det skal nok komme... :-)

Anmeld

18. oktober 2011

Brams

Anonym skriver:

Heeeej.....

Min søn er 18 mdr og går i dagpleje. Dagplejemoren er nu begyndt at sige OFTE at hun da godt nok snart syntes der skal nogen ord og tale på min søn.... Jeg som mor syntes egentlig han kan sige en del ord, men vil gerne have jeres mening og derfor skriver jeg lige de ting han kan sige. For hvis det virkelig er dagplejemoren som har ret så må vi jo "øve" noget mere med ham.....

Mor, Far, Hej, Godav, Mad, Tis, Av, Dygtig, Hurra, Adder, Elsker dig, Sko, Op, Vov vov, Nej, Ja, Tak, baby, Ud, Pas på, Stotbror og bil.......

Det er de ting jeg har hørt ham sige, og syntes da det er okay af en på 18 mdr, men syntes dagplejemoren jo så åbenbart ikke og mener at hvis der ikke snart kommer noget sprog så skal vi gøre noget.....

Håber på en masse råd, kommentar og hjælp???

Mvh Ano ved jo ik hvem der kigger med, og ønsker ikke vores dagplejemor kan se jeg skriver her)

Din søn lyder helt normal

Jeg har selv en datter der har været meget hurtig til det med ord og havde lidt svært ved i starten at vide om det var meget eller lidt, når man nu er førstegangs mor  Men kender mange der er helt på samme niveau som din søn, du har ingenting at bekymre dig om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.