Er det virkelig SÅ skidt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

Darling<3

Valle81 skriver:

Hey,

Det er han bestemt ikke, der er kæmpe forskel på drenge og piger og også hvor hurtigt børn begynder at tale og han ligger helt i normalen.

Som jeg skrev til TS, så handler det i den alder ikke om hvor mange ord der kommer ud af munden,men om de forstår ord der bliver sagt til dem og at de forstår beskeder og sætninger. Fx, kan du samle klodsen op, eller hente sutten og sådan.

Forstår de kommer ordene:0)

Selvfølgelig er der forskel på drenge og piger, men 18/19 mdr, der burde ikke være den største forskel i den alder, men igen - jeg har ikke selv børn endnu

Em, kan hente alt hvad du beder hende om, og spørger selv i hele sætninger hvis der er noget hun gerne vil have, så jeg tænker at det er meget normalt, for hun får ikke overstimuleringer mht sproget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Ja, han er da helt normal.

Altså siger jeg fx til Anton, kan du smide papiret i skraldespanden, så gør han det. Dvs at han genkender nok ord til at forstå en besked. Og når han kan det, så siger hun pludselig ordnene:0)

Det kommer - man skal selvfølgelig være obs på det, men har altså sjældent hørt om børn der aldrig lærer at snakke med mindre de er stumme eller døve, det samme med at jeg heller ikke har hørt om børn der er startet i skole uden at kunne gå eller sidde osv:0)

Det gør min søn også.... Fx kan jeg siger: Kan du ikke hente dine sko til mor, eller kan du sætte dig ned på numsen, må jeg få et kys osv osv også gør han de ting.....

Anmeld

18. oktober 2011

Valle81

Honey<3 skriver:

Selvfølgelig er der forskel på drenge og piger, men 18/19 mdr, der burde ikke være den største forskel i den alder, men igen - jeg har ikke selv børn endnu

Em, kan hente alt hvad du beder hende om, og spørger selv i hele sætninger hvis der er noget hun gerne vil have, så jeg tænker at det er meget normalt, for hun får ikke overstimuleringer mht sproget!

Jeg tror hun er meget fremme sprogligt, jeg kender selv ikke nogen på 18-19 mdr der taler som du beskriver:0)

Anmeld

18. oktober 2011

Valle81

Anonym skriver:

Det gør min søn også.... Fx kan jeg siger: Kan du ikke hente dine sko til mor, eller kan du sætte dig ned på numsen, må jeg få et kys osv osv også gør han de ting.....

Så er der intet galt der:0)

Jeg kender personligt ikke nogen børn der taler i sætninger i en alder af 18-19 mdr. Har selv 3 børn og et bonus barn, har været dagplejer og jeg kunne bliver ved, og har ikke mødt et barn med sådan en ordforråd som anden beskriver endnu. Ikke er det selvfølgelig ikke findes:0)

Anmeld

18. oktober 2011

TaAsJu

Jeg har arbejdet i en vuggestue... Jeg er ikke pæd. uddannet, men har mig ladet fortælle at så snart de bare forstår hvad man siger til dem, så skal man ikke være bekrymret for så skal ordne nok komme.. har et venne par med tvillinger på over 2 år nu og de har først fået rigtige ord på nu.. Så nej din dp skal lige slappe lidt af....

Som du skriver så forstår han hvad du siger og det er vigtigst.. og drenge er lidt langsommer end piger for det meste!!!

Anmeld

18. oktober 2011

MSM

Hejsa..

Jeg tror slet ikke at du skal bekymre dig.. Det lyder til at være et fint sprog han har og normalt vil man alligevel ikke gå ind og gøre noget (talepædagog mm) ved børns sprog før de er omkring 4 år da der inden da kan nå at ske rigtig mange ting.

Så tag du det bare roligt

Anmeld

18. oktober 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Syntes jeg jo også vi bruger en masse tid på..... Når fx vi er due og gå så fortæller vi ham hvad vi ser osv.....

Nu er piger jo tit noget foran drenge, men ved ikke sprogligt?? Måske......

Som sagt, jeg har altså ingen børn

Men selvfølgelig er der forskel på drenge og piger, det vil der jo altid være, men i den alder tror jeg bare ikke at der skal være den store forskel..

Måske skulle du prøve i en uge eller 2, at sætte dig ned sammen med din søn, hive børger frem, alt muligt der er lærerigt, og så tage dt fra en ende af - og fortælle ham hvad det er , og få ham til at gentage det for dig Bare en ide

Anmeld

18. oktober 2011

Anonym trådstarter

Honey<3 skriver:

Som sagt, jeg har altså ingen børn

Men selvfølgelig er der forskel på drenge og piger, det vil der jo altid være, men i den alder tror jeg bare ikke at der skal være den store forskel..

Måske skulle du prøve i en uge eller 2, at sætte dig ned sammen med din søn, hive børger frem, alt muligt der er lærerigt, og så tage dt fra en ende af - og fortælle ham hvad det er , og få ham til at gentage det for dig Bare en ide

Han får læst en masse bøger, når han gider.... Han har krudt i røven og gider ikke sidde og glo i bøger når han i stedet for kan lege i haven!!

Anmeld

18. oktober 2011

Valle81

Anonym skriver:

Han får læst en masse bøger, når han gider.... Han har krudt i røven og gider ikke sidde og glo i bøger når han i stedet for kan lege i haven!!

Ha ha, du beskriver lige min Anton. Sætter jeg mig med en pegebog kaster han bogen væk og henter hans gravko:0)

Anmeld

18. oktober 2011

Darling<3

Valle81 skriver:

Jeg tror hun er meget fremme sprogligt, jeg kender selv ikke nogen på 18-19 mdr der taler som du beskriver:0)

Det kan godt være, aner det ikke!!

Men hendes lillebror på 11 mdr er slet ikke så langt fremme, men nogle få pludre ord kan han da komme med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.