Verdens bedste Henna :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
18. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej Zafir.

Jeg har faktisk fundet din annonce via google søgning. Jeg ledte efter den bedste henna, og tror måske jeg har fundet eksperten?

Har først et spørgsmål: Jeg har nu kemisk farvet, rødt hår, det har før også været bleget, er det dog ikke mere, men som sagt rødt. Kan det lade sig gøre at jeg får succes med henna farven alligevel?

Mvh Catja 

Jeg har lige skiftet fra kemisk rød til henna rød på en veninde. Det gik rigtig fint.

Dog bliver farven ikke så glansfuld de første farvninger, for det tager tid, for hennaen at få rigtig vundet over det gamle farve.

Men det kan lade sig gøre. Jeg har gjort det, at jeg har farvet hende, med forholdsvis kort interval af nogen omgange, også kan man ikke se forskel

Du skal bare vente mindst 3 uger, fra du har farvet kemisk sidst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Bebsen

Hej Zafir

Først et stort tillykke med Frigg og tak fordi du ville dele øjeblikket med os andre

Jeg har læst tråden her igennem, og er blevet lidt hooked på at sku prøve Henna, men synes jeg mangler lidt præcise info om HVORDAN jeg blander det, hvordan det puttes i håret osv... Følger der en "guide" med når du sender Henna´en?

Jeg har i MANGE år farvet med kemiske hårfarver, men blev træt af det til sidst, og har nu i et par år haft min helt naturlige, og kedelige, hårfarve...  Jeg er lidt nervøs for at prøve Henna, på trods af at jeg har haft nærmest alle slags farver tidligere, fordi jeg ikke ved hvordan Henna vil virke i mit hår, altså hvilken farve det vil blive... Jeg har vedhæftet et billede, vil du prøve at give et gæt på hvilken farve mit hår vil blive?

Jeg ammer, og vil jo helst ikke sku farve håret for meget, men hvis jeg gennemfarver mit hår, kan jeg så vente et par måneder med at farve håret igen til der er udvoksninger? Eller skal det gentages hurtigere?

Beklager alle spørgsmålene, men jeg er rimeligt lost

Ida.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. september 2010

birgittemarie

Bebsen skriver:

Hej Zafir

Først et stort tillykke med Frigg og tak fordi du ville dele øjeblikket med os andre

Jeg har læst tråden her igennem, og er blevet lidt hooked på at sku prøve Henna, men synes jeg mangler lidt præcise info om HVORDAN jeg blander det, hvordan det puttes i håret osv... Følger der en "guide" med når du sender Henna´en?

Jeg har i MANGE år farvet med kemiske hårfarver, men blev træt af det til sidst, og har nu i et par år haft min helt naturlige, og kedelige, hårfarve...  Jeg er lidt nervøs for at prøve Henna, på trods af at jeg har haft nærmest alle slags farver tidligere, fordi jeg ikke ved hvordan Henna vil virke i mit hår, altså hvilken farve det vil blive... Jeg har vedhæftet et billede, vil du prøve at give et gæt på hvilken farve mit hår vil blive?

Jeg ammer, og vil jo helst ikke sku farve håret for meget, men hvis jeg gennemfarver mit hår, kan jeg så vente et par måneder med at farve håret igen til der er udvoksninger? Eller skal det gentages hurtigere?

Ida.

Her er et link til en god info-bog om Henna. Der findes svar på alt fra historie til hvordan man blander og farver osv.

http://www.hennaforhair.com/freebooks/danskhennaforhair.pdf

"Brugsanvisningen" findes på side 23 ca.

Anmeld

17. oktober 2010

Moderator

Bebsen skriver:

Hej Zafir

Ida.

Fik jeg svaret dig nogensinde? ...

Anmeld

17. oktober 2010

Bebsen

Zafir skriver:

Fik jeg svaret dig nogensinde? ...

Hihi, nej, men jeg fangede dig jo heldigvis via PB, så fik mine svar, og henna Og resultatet er SUPER fedt, er meget tilfreds Ligger lige et billede ind når jeg har tid

Anmeld

17. oktober 2010

Moderator

Bebsen skriver:

Hihi, nej, men jeg fangede dig jo heldigvis via PB, så fik mine svar, og henna Og resultatet er SUPER fedt, er meget tilfreds Ligger lige et billede ind når jeg har tid

Åh... undskyld AMMEHJERNE Godt du har fået henna og det var et godt resultat... Jeg kan ikke helt holde styr på dem der køber. Sorry

Glæder mig til at se billede

Anmeld

15. november 2010

Zafir

OP! Husk nu at jeg stadig pusher den bedste henna

Anmeld

15. november 2010

linemus

Nu bliver jeg nysgerrig, for jeg vil gerne snart farve hår igen efter graviditet og amning, men jeg er ikke meget for alle de kemikalier.

Hvad er Henna egentlig? Hvad med de historier, man hørte så meget om engang, om at det var farligt at farve med Henna? Eller var det Henna-tatoveringer? Hvad er det gode/dårlige ved Henna? Kan man få en mørk farve ud af det ved at blande det med andet? Hvorlænge holder en hårfarvning?

Håber du vil svare på min spørge-strøm

- Line

Anmeld

15. november 2010

Zafir

linemus skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig, for jeg vil gerne snart farve hår igen efter graviditet og amning, men jeg er ikke meget for alle de kemikalier.

Hvad er Henna egentlig? Hvad med de historier, man hørte så meget om engang, om at det var farligt at farve med Henna? Eller var det Henna-tatoveringer? Hvad er det gode/dårlige ved Henna? Kan man få en mørk farve ud af det ved at blande det med andet? Hvorlænge holder en hårfarvning?

Håber du vil svare på min spørge-strøm

- Line

Henna er en plante. Jeg ved faktisk - for at være ærligt - ikke om det er blade, rod, stængler eller hvad del af planten man bruger.

Helt 'neutral' (altså -bare henna-rød) henna, er uden kemikalier. Det er pulver, som man blander med vand, kaffe, te, eddike, olie osv. Der er forskellige kvaliteter af henna ´pulver. Det der adskiller dem er hvor fint det er malet og om der er alt muligt snuller snaller i pulveret.

Mht at bruge det til 'tatoveringer', så kan du godt bruge det du putter i håret, mend et bliver ikke særlig mørkt. Du kan købe noget i indiske butikker, der er blandet med alt muligt underligt, så det blvier sort.

Det henna du fx kan købe i matas og lignene, der står farve på, at det er brun henna, kobber henna osv. Det er svindel og det er kemisk behandlet. Henna kan justeres en SMULE med kaffe/te/rødvin og den slags (garvesyre indhold), men henna ER rød og bliver rød og reagerer på din egen hårfarve

Henna er permanent hårfarve, så det skal vokse ud. Tilgengæld er det en rigtig naturlig farve, der som regel altid passer til én... Og det beholder glansen LÆNGE

Hvis det ikke er svar nok, så spørg igen

Anmeld

15. november 2010

linemus

Zafir skriver:

Henna er en plante. Jeg ved faktisk - for at være ærligt - ikke om det er blade, rod, stængler eller hvad del af planten man bruger.

Helt 'neutral' (altså -bare henna-rød) henna, er uden kemikalier. Det er pulver, som man blander med vand, kaffe, te, eddike, olie osv. Der er forskellige kvaliteter af henna ´pulver. Det der adskiller dem er hvor fint det er malet og om der er alt muligt snuller snaller i pulveret.

Mht at bruge det til 'tatoveringer', så kan du godt bruge det du putter i håret, mend et bliver ikke særlig mørkt. Du kan købe noget i indiske butikker, der er blandet med alt muligt underligt, så det blvier sort.

Det henna du fx kan købe i matas og lignene, der står farve på, at det er brun henna, kobber henna osv. Det er svindel og det er kemisk behandlet. Henna kan justeres en SMULE med kaffe/te/rødvin og den slags (garvesyre indhold), men henna ER rød og bliver rød og reagerer på din egen hårfarve

Henna er permanent hårfarve, så det skal vokse ud. Tilgengæld er det en rigtig naturlig farve, der som regel altid passer til én... Og det beholder glansen LÆNGE

Hvis det ikke er svar nok, så spørg igen

Tak for lynhurtigt svar

Det med tatoveringer var mere møntet på, at jeg har hørt, man skulle holde sig fra det, pga. allergi eller udslet osv. Risikerer man også det ved at farve håret? Jeg har ikke tænkt mig at tatovere mig med det

Jeg vil have dig i tankerne, når det bliver aktuelt, men jeg skal lige overveje om jeg vil prøve at være rødhåret igen

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.