Verdens bedste Henna :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har nyt lager fra på tirsdag, så hvis der er nogen af jer, der er blevet fans og skal have en ny sending, så sig til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Hava

Har læst tråden her med interesse. Har nemlig haft en megt voldsom allergisk reaktion efter brug af noget 'sort henna' fra grønthandleren. Det er som Zafir skriver altså ikke 'rigtig' henna, så pas på med alt andet end den røde af slagsen.
Min reaktion var helt klassisk: Mit ansigt svulmede op, mine øjne blev betændte og røde og efterfølgende havde jeg væskende bylder bag ører, i nakken og hovedbunden i mange uger. Her syv-otte år efter klør det stadig, hvor bylderne var, hvis jeg kommer i kontakt med selv små mængder sort farvestof (hvis jeg f.eks. ikke har vasket nyt sort tøj mindst tre gange, før jeg tager det på.) Jeg har desuden små ar efter de mange sår.

Da det var værst, kunne min mor ikke genkende mig. Hun gik simpelthen forbi mig på gaden... Men jeg lignede også Thomas Bo Larsen, der havde fået en virkelig seriøs gang ansigtsprygl.

Jeg så ca. ud som kvinden fficial%26tbs%3Disch:1" target="_blank">på dette foto.

SÅ følg endelig de gode råd her - brug rigtig henna, valnøddeskaller, eddike osv. til at få lækkert hår. Ikke ulækre sår

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Hava skriver:

Har læst tråden her med interesse. Har nemlig haft en megt voldsom allergisk reaktion efter brug af noget 'sort henna' fra grønthandleren. Det er som Zafir skriver altså ikke 'rigtig' henna, så pas på med alt andet end den røde af slagsen.
Min reaktion var helt klassisk: Mit ansigt svulmede op, mine øjne blev betændte og røde og efterfølgende havde jeg væskende bylder bag ører, i nakken og hovedbunden i mange uger. Her syv-otte år efter klør det stadig, hvor bylderne var, hvis jeg kommer i kontakt med selv små mængder sort farvestof (hvis jeg f.eks. ikke har vasket nyt sort tøj mindst tre gange, før jeg tager det på.) Jeg har desuden små ar efter de mange sår.

Da det var værst, kunne min mor ikke genkende mig. Hun gik simpelthen forbi mig på gaden... Men jeg lignede også Thomas Bo Larsen, der havde fået en virkelig seriøs gang ansigtsprygl.

Jeg så ca. ud som kvinden fficial%26tbs%3Disch:1" target="_blank">på dette foto.

SÅ følg endelig de gode råd her - brug rigtig henna, valnøddeskaller, eddike osv. til at få lækkert hår. Ikke ulækre sår

Jeg har oplevet alle muuuulige ting med andet end REN henna. Alt henna der er blandet med ting eller behandlet med ting. Men naturligvis KAN der komme allergiske reaktioner på ALT... Sådan er det med planter og alt man omgiver sig med. Så hvis man vil være helt sikker, så kan kan gøre det med at prøve det på huden, et 'sikkert' sted, hvor det ikke generer for meget.

For alle kan jo være allergiske overfor alt muligt, man ikke ved.

Men at bruge dne rene slags, er naturligvis bedst - Så ved man, hvad man putter i håret og risikoen er lille

Anmeld

19. juli 2010

mysli78

hejsa

har du nogen erfaring med at putte æggeblommer i og citron i har hørt det skulle gøre det guld/orange ala joan ørting??? eller har du en anden erfaring med hvad det gør  ved håret???

hvilken olie ville du bruge????

når du sover med det i, putter du så en pose udenom håret og så et håndklæde???

har du oplevet at håret bliver tørt af brug med henna??

hvordan holder du din hennafarve og blødhed vedlige når du har farvet???

knus mysli

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

mysli78 skriver:

hejsa

har du nogen erfaring med at putte æggeblommer i og citron i har hørt det skulle gøre det guld/orange ala joan ørting??? eller har du en anden erfaring med hvad det gør  ved håret???

hvilken olie ville du bruge????

når du sover med det i, putter du så en pose udenom håret og så et håndklæde???

har du oplevet at håret bliver tørt af brug med henna??

hvordan holder du din hennafarve og blødhed vedlige når du har farvet???

knus mysli

Hej

Altså mht æggeblommer, har jeg aldrig hørt det før, men det kan da sikkert være helt vildt fint. Æggeblommer plejer jo håret rigtig godt, så det er fint.

Når jeg sover med hennaen i håret, så er mit hår også super glansfuldt i mindst 3 mrd, så det er ikke det store problem. Jeg sætter bomúlds vat rundt i kanten og pakker mit hår ind i vita wrap, hvorefter jeg sover med et håndklæde på puden

Jeg bruger 'bare olie'. Som regel er 'Bare olie' i mit hjem raps

Og næææ... mit hår er aldrig blevet tørt af henna. Håber det besvarede alle dine spørgsmål, ellers må du lige sige til

Anmeld

25. juli 2010

Zafir skriver:

Hej

Altså mht æggeblommer, har jeg aldrig hørt det før, men det kan da sikkert være helt vildt fint. Æggeblommer plejer jo håret rigtig godt, så det er fint.

Når jeg sover med hennaen i håret, så er mit hår også super glansfuldt i mindst 3 mrd, så det er ikke det store problem. Jeg sætter bomúlds vat rundt i kanten og pakker mit hår ind i vita wrap, hvorefter jeg sover med et håndklæde på puden

Jeg bruger 'bare olie'. Som regel er 'Bare olie' i mit hjem raps

Og næææ... mit hår er aldrig blevet tørt af henna. Håber det besvarede alle dine spørgsmål, ellers må du lige sige til

Jeg synes ogs mit hår bliver knastørt af Henna.. Og så stinker det længe efter, af en gang ko mad!!Haha..

Men det kunne måske være fordi jeg bruger den der ikke er helt rent!?   Hvordan får jeg det mørkebrunligt? Kaffe? Hvis man altså kan få det mørkebrunt?

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

Tilmeldt skriver:

Jeg synes ogs mit hår bliver knastørt af Henna.. Og så stinker det længe efter, af en gang ko mad!!Haha..

Men det kunne måske være fordi jeg bruger den der ikke er helt rent!?   Hvordan får jeg det mørkebrunligt? Kaffe? Hvis man altså kan få det mørkebrunt?

Det kan være fordi det henna du bruger, er behandlet med alt muligt. Eller måske at din hårtype ikke syns om det? Eller at du glemmer at bruge olie og eddike??? Olie og eddike er jo plejestofferne.

Og naturligvis, så stinker man jo som en ny-lagt ko-kage i laaaaaaaaaaang tid hehe... MEN MEN - Det er jo også charmen. Hvis man vil afkorte tiden, kan man lige smutte en tur i svømmehallen, efter et par dage, så går det over

(i øvrigt, er der også folk det syns at det dufter dejligt  Min ex-kærestes ex, han kom altid forbi når hun havde farvet hår også duuuuuuftede han bare til det, fordi han syntes det var SÅ skønt... hehe...)

Anmeld

26. juli 2010

Zafir skriver:

Det kan være fordi det henna du bruger, er behandlet med alt muligt. Eller måske at din hårtype ikke syns om det? Eller at du glemmer at bruge olie og eddike??? Olie og eddike er jo plejestofferne.

Og naturligvis, så stinker man jo som en ny-lagt ko-kage i laaaaaaaaaaang tid hehe... MEN MEN - Det er jo også charmen. Hvis man vil afkorte tiden, kan man lige smutte en tur i svømmehallen, efter et par dage, så går det over

(i øvrigt, er der også folk det syns at det dufter dejligt  Min ex-kærestes ex, han kom altid forbi når hun havde farvet hår også duuuuuuftede han bare til det, fordi han syntes det var SÅ skønt... hehe...)

Hmm.. Tror faktisk ik jeg putter olie i.. Men eddike har jeg husket!

Ved du om man kan få det brunligt?? For så vil jeg godt købe en pakke..

Anmeld

26. juli 2010

Unalisa

Hej zafir, har du stadig henna farven??

den der pakke til 15 kr, hvor meget er der ca.i og er det nok til at farve lang hår?

Anmeld

29. juli 2010

Moderator

Tilmeldt skriver:

Hmm.. Tror faktisk ik jeg putter olie i.. Men eddike har jeg husket!

Ved du om man kan få det brunligt?? For så vil jeg godt købe en pakke..

Altså - henna er jo kun henna farvet. Og det vil altid reagere på din egen hårfarve. Nogen får mere brunligt hår, andre orange, andre kobber osv.

Der er mange slags af de der hennaer der er blandet med noget, behandlet med noget osv, som påstår at de laver håret brunt. Men jeg har ikke selv erfaring med dem, fordi jeg altid vil bruge rent henna.

MEN - du kan justere farven, ved at blande den med meget stærk SORT te, kaffe, rødvin osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.