Lægen tog fejl - Fosteret er i live :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

CamillaSoefelt

Hvad shit sker der for de læger??? Hvilket sygehus er det hvis jeg må spørge? Jeg synes klart du skal gå videre med det, de bør ikke slippe godt fra det her!!!!

Mht om du skal vælge abort el beholde barnet skal du følge dit hjerte, men puh et dilemma;(.

Kram og tanker herfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Møn-Mor

Kæmpe stort kram herfra - det er en svær beslutning i stor over for nu.

Jeg vil råde dig til også at indrapportere hændelsen her:

http://www.dpsd.dk/Rapportering.aspx

Det er en database, der skal hjælpe praktiserende læger, hospitaler m.v. til at lære af de fejl der sker.

/Winnie

Anmeld

22. oktober 2011

Sitrani

cilla87 skriver:

Hej alle

Jeg har været ude for noget der åbenbart  ikke er sket før.

Jeg fik at vide i sidste uge at der ikke var noget hjertebank af en overlæge, selvom den første der scannede mig havde set hjertet banke.

Fik Cytotek til at provokere en abort - havde ikke smerter eller den voldsomme blødning som lægerne havde advaret mig om, men tænkte at dette nok var normalt.

I torsdags har jeg været til kontrolscanning for at se om det hele var "UDE". 

Til ALLES store forskrækkelse, så vi et foster MED hjertebank i min livmoder. 
Med andre ord har fosteret hele tiden været i live :-(

Fik så at vide at der er en lille risiko for at Cytotekken kan give fosteret misdannelser, og at vi skal tage stilling til om vi vil have en abort eller løbe risikoen.

Jeg er så skuffet og gal og ikke mindst såret over hele forløbet og kan slet ikke forholde mig til situationen. Lægerne har ifølge mig, begået en kæmpe fejl og muligvis "ødelagt" min baby.

Hvad skal jeg gøre mht. aborten?  

Hilsen

Meget knuste mig

Ej nej nej nej nej! Det var dog forfærdeligt Er jeg da ked af på dine vegne.... Det er virkelig en stor stor fejl!!!

Kan godt forstå du ikke ved hvad du skal gøre  Kan ikke rigtig så meget andet, end at du skal følge dit hjerte mht. aborten..

Anmeld

22. oktober 2011

MIWULA

åhh nej dog den fejl må man bare ikk lave.  et  fra mig.

Kan i ikk vente til nakkefoldscanningen og se om der er noget så kan i jo altid tage stilling til det der.

Anmeld

22. oktober 2011

meem

cilla87 skriver:

Hej alle

Jeg fik at vide i sidste uge at der ikke var noget hjertebank af en overlæge, selvom den første der scannede mig havde set hjertet banke.

Fik Cytotek til at provokere en abort - havde ikke smerter eller den voldsomme blødning som lægerne havde advaret mig om, men tænkte at dette nok var normalt.

Fik så at vide at der er en lille risiko for at Cytotekken kan give fosteret misdannelser, og at vi skal tage stilling til om vi vil have en abort eller løbe risikoen.

Jeg er så skuffet og gal og ikke mindst såret over hele forløbet og kan slet ikke forholde mig til situationen. Lægerne har ifølge mig, begået en kæmpe fejl og muligvis "ødelagt" min baby.

Hilsen

Meget knuste mig

Hej.. Kan så fortælle dig det er sket før..

Har en veninde der har været udsat for det samme.. Hun fik abortpiller, som gjorde hende syg... Hun kom så ind til kontrol senere, og der fandt de hjerteblinket...

Hun har en skøn lille søn idag, som intet fejler...

Anmeld

22. oktober 2011

Troldemommi

nej nej nej hvor frygteligt føler så meget med dig, det må være forfærdeligt. Jeg kan desværre ikke give dig et råd om hvad du skal gøre men jeg vil sende dig et stort knus.

den læge skulle da ikke praktisere som læge :-(

Anmeld

22. oktober 2011

Stjernestoev

Hej..
Det var da dybt forfærdeligt..
Jeg vil råde dig til at klage over det. Både for din egen skyld, men også for lægernes.. Især når det jo er sjælendt sådan noget her sker, og så kan man kun håbe de tager sagen alvorligt, og finder en løsning så det ikke sker igen!

Anmeld

22. oktober 2011

cilla87

Hej alle

Endnu engang tak for støtten.

Vi var som aftalt til læge den 10. oktober, og fik at vide at risikoen er meget lille (ca. 0.1%) hvilket gjorde mig overlykkelig. Vi har krævet så mange scanninger som overhovedet er muligt og har fundet ud af at jeg nu er omkring 9+2.

Så alt er indtil videre bare super - bortset fra at jeg er bange for at pjevsen ikke er i live, og at jeg ikke endnu kan forholde mig til graviditeten - føler ikke jeg er gravid.

Regner med og håber på at det hele bliver bedre, når jeg engang får set en lille fod eller lignende, og får set og hørt det dejlige hjertebank

Vil gennem min læge kontakte en psykologmed henblik på at forhindre en evt. fødselsdepression. :-S

Anmeld

22. oktober 2011

LilleLene

cilla87 skriver:

Hej alle

Hilsen

Meget knuste mig

SLÆB DEN OVERLÆGE I RETTEN!!!!!

Anmeld

2. november 2011

Camillos

cilla87 skriver:

Hej alle

Endnu engang tak for støtten.

Vi var som aftalt til læge den 10. oktober, og fik at vide at risikoen er meget lille (ca. 0.1%) hvilket gjorde mig overlykkelig. Vi har krævet så mange scanninger som overhovedet er muligt og har fundet ud af at jeg nu er omkring 9+2.

Så alt er indtil videre bare super - bortset fra at jeg er bange for at pjevsen ikke er i live, og at jeg ikke endnu kan forholde mig til graviditeten - føler ikke jeg er gravid.

Regner med og håber på at det hele bliver bedre, når jeg engang får set en lille fod eller lignende, og får set og hørt det dejlige hjertebank

Vil gennem min læge kontakte en psykologmed henblik på at forhindre en evt. fødselsdepression. :-S

Pkt 1 : Nogle læger burde ikke kunne stille en diagnose. Når det så er sagt, SKØNT DU HAR EN LILLE SPIRE I MAVEN trods ALT! Vil mene det er helt utroligt at den Abort pille ikke gjorde du udstødte fosteret? 

Det er en sej lille Bebs derinde, du skal nok komme dig! er næsten sikker på når maven vokser begynder du at mærke liv. Men jeg kan virkelig godt forstå din forskrækkelse og dine følelser må være noget rod.  herfra! 

Held og lykke med det hele! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.