Lægen tog fejl - Fosteret er i live :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.752 visninger
110 svar
0 synes godt om
8. oktober 2011

cilla87

Hej alle

Jeg har været ude for noget der åbenbart  ikke er sket før.

Jeg fik at vide i sidste uge at der ikke var noget hjertebank af en overlæge, selvom den første der scannede mig havde set hjertet banke.

Fik Cytotek til at provokere en abort - havde ikke smerter eller den voldsomme blødning som lægerne havde advaret mig om, men tænkte at dette nok var normalt.

I torsdags har jeg været til kontrolscanning for at se om det hele var "UDE". 

Til ALLES store forskrækkelse, så vi et foster MED hjertebank i min livmoder. 
Med andre ord har fosteret hele tiden været i live :-(

Fik så at vide at der er en lille risiko for at Cytotekken kan give fosteret misdannelser, og at vi skal tage stilling til om vi vil have en abort eller løbe risikoen.

Jeg er så skuffet og gal og ikke mindst såret over hele forløbet og kan slet ikke forholde mig til situationen. Lægerne har ifølge mig, begået en kæmpe fejl og muligvis "ødelagt" min baby.

Hvad skal jeg gøre mht. aborten?  

Hilsen

Meget knuste mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2011

.....

Kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre. Men hold da op en KÆMPE fejl de har lavet , sådan noget må ikke ske!

Anmeld

8. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Ville ikke gå uden at give en !! Hvor forfærdeligt, at stå i den situation.. Jeg kan slet ikke forholde mig til hvad jeg ville have gjort

Anmeld

8. oktober 2011

L.J.L

cilla87 skriver:

Hej alle

Jeg fik at vide i sidste uge at der ikke var noget hjertebank af en overlæge, selvom den første der scannede mig havde set hjertet banke.

Fik Cytotek til at provokere en abort - havde ikke smerter eller den voldsomme blødning som lægerne havde advaret mig om, men tænkte at dette nok var normalt.

Fik så at vide at der er en lille risiko for at Cytotekken kan give fosteret misdannelser, og at vi skal tage stilling til om vi vil have en abort eller løbe risikoen.

Jeg er så skuffet og gal og ikke mindst såret over hele forløbet og kan slet ikke forholde mig til situationen. Lægerne har ifølge mig, begået en kæmpe fejl og muligvis "ødelagt" min baby.

Hilsen

Meget knuste mig

Wow! Uhyggeligt dillemma!!

Kan du ikke søge erstatning eller noget?

Jeg var blevet edder tosset hvis det var mig det der...

Hvor langt er du henne? Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, mht til de misdannelser der er risiko for, kan de give nogen indikator for hvor stor risikoen er?

Anmeld

8. oktober 2011

henh01

ville ikke lige hoppe videre uden at give dig en

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige - sikke sjusk det er fra den læge!

Anmeld

8. oktober 2011

Madam Blå

Hvor er det forfærdeligt! Sådan noget må bare ikke ske. Det må være et stort dilemma at stå i, og kan så godt forstå, at du føler, at lægerne har "ødelagt" din baby, som du skriver.. Puha.

Hvor langt er du? Hvornår ville man kunne se evt. misdannelser på fosteret?

Føler med jer!

Anmeld

8. oktober 2011

christinak

cilla87 skriver:

Hej alle

Hilsen

Meget knuste mig

Du for lige et knus med på vejen og så vil jeg opfordre dig til at læse om patient klagenævnet

Anmeld

8. oktober 2011

Isabella_mor

cilla87 skriver:

Hej alle

Hilsen

Meget knuste mig

åh nej dog. sikke da et forfærdeligt uheld.. 

kan i ikke blive scannet igen. det kan jo ses i nogle tilfælge ved en nakkefoldsscanning. og igen senere ved en misdannelsesscanning.. hvis det er at i ikke ønsker at være forældre til et barn med evt misdannelser så er en abort jo det eneste rigtige for jer. men hvis i ikke kan tage stilling til det så kan jeg godt se det er en svær beslutning..  men i finder ud af det og i træffer den beslutning der er bedst for jer 

jeg syntes det er lægesjusk.. og jeg syntes det er uproffessionelt at i bare får en abort uden at evt have givet dig en uge eller to mere til at se om det så ikke bare var fordi du ikke var længere henne end beregnet at hjertet ikke var begynbdt at slå endnu.. 

Anmeld

8. oktober 2011

cilla87

Ja det er virkelig hårdt.

Jeg aner endnu ikke hvor langt jeg er henne, da jeg blev gravid lige efter stop af p-piler og derfor ikke kan regne med sidste mens. første dag. Men jeg regner med at jeg ikke er ret langt henne, da de ikke kunne måle fosteret for en uge siden. 

De kunne ikke give svar på hvilke misdannelser der er risiko for og heller ikke hvor stor risikoen er, da det ikke er sket for dem før.Men de ville undersøge det for os.

Anmeld

8. oktober 2011

Silja&Noam

Det gør mig ondt.. ingen af os kan fortælle dig hvad du skal gøre, du skal lytte til dit hjerte!! Hvor er det frygteligt det der er sket! Du skal sende en klage til Patientklagenævnet!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.