Lægen tog fejl - Fosteret er i live :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

Toshiba

cilla87 skriver:

Hej alle

Jeg har været ude for noget der åbenbart  ikke er sket før.

Jeg fik at vide i sidste uge at der ikke var noget hjertebank af en overlæge, selvom den første der scannede mig havde set hjertet banke.

Fik Cytotek til at provokere en abort - havde ikke smerter eller den voldsomme blødning som lægerne havde advaret mig om, men tænkte at dette nok var normalt.

I torsdags har jeg været til kontrolscanning for at se om det hele var "UDE". 

Til ALLES store forskrækkelse, så vi et foster MED hjertebank i min livmoder. 
Med andre ord har fosteret hele tiden været i live :-(

Fik så at vide at der er en lille risiko for at Cytotekken kan give fosteret misdannelser, og at vi skal tage stilling til om vi vil have en abort eller løbe risikoen.

Jeg er så skuffet og gal og ikke mindst såret over hele forløbet og kan slet ikke forholde mig til situationen. Lægerne har ifølge mig, begået en kæmpe fejl og muligvis "ødelagt" min baby.

Hvad skal jeg gøre mht. aborten?  

Hilsen

Meget knuste mig

uha en lægefejl!!!!!!

kan de ikke tilbyde dig ekstra scanninger for at se om der er misdannelser?? altså inden abort grænsen?

det er jo TRODS alt deres skyld - du ikke ved om der er noget galt!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Dansker i England

Først vil jeg lige give dig et knus og en tanke med på vejen. Jeg kan ikke sige, hvad I skal gøre, men jeg ville nok selv vente og se tiden an, da den lille jo åbenbart er en fighter. Nå ja, og så skifte læge/sygehus i en vis fart.

Anmeld

9. oktober 2011

cilla87

Tusind tak for alle de varmende ord.

Skal som skrevet op på sygehuset imorgen hvor vi forventer en kæmpe undskyldning fra overlægen af. Jeg har også bedt om aktindsigt i min journal, og den får jeg med hjem imorgen.

Uanset hvad de siger imorgen, så vil jeg melde det her til patientombuddet, og kræve erstatning - selvom det ikke hjælper på at vi evt. mister pjevsen.

VI vil som sagt også kræve alverdens undersøgelser på deres regning, men selvfølgelig på et andet sygehus eller lign.

Krammer

Anmeld

9. oktober 2011

Christine

cilla87 skriver:

Hej alle

Jeg fik at vide i sidste uge at der ikke var noget hjertebank af en overlæge, selvom den første der scannede mig havde set hjertet banke.

Fik Cytotek til at provokere en abort - havde ikke smerter eller den voldsomme blødning som lægerne havde advaret mig om, men tænkte at dette nok var normalt.

Fik så at vide at der er en lille risiko for at Cytotekken kan give fosteret misdannelser, og at vi skal tage stilling til om vi vil have en abort eller løbe risikoen.

Jeg er så skuffet og gal og ikke mindst såret over hele forløbet og kan slet ikke forholde mig til situationen. Lægerne har ifølge mig, begået en kæmpe fejl og muligvis "ødelagt" min baby.

Hilsen

Meget knuste mig

Ej hvor forfærdeligt
Uden at jeg vil prøve at påvirke dig i nogen retning, så lyder det som om de ikke mener det er overvejende sandsynligt at fosteret har taget skade? Dvs. at der er en god chance for at den lille er sund og rask alligevel?

Det hedder ikke Patientklagenævnet længere, men Patientombuddet eller Sundhedsvæsenets disciplinærnævn. Det er selvfølgelig oplagt at klage, men lige i din situation har du jo andet at tænke på lige nu! Så det andet kan du overveje når du har overskud til det.

Kan du ikke få en ordentlig samtale med en læge der kan fortælle hvor stor risikoen for fosterskader er?

Anmeld

9. oktober 2011

Nina Amelia

Hvor er det forfærdeligt! Jeg kan slet ikke forestille mig hvad i må gennemgå. Den dybeste medfølelse herfra!

Og som flere andre skriver så klag til Patientklagenævnet så snart i føler at i er i stand til at tage kampen op, eller måske få nogle til at hjælpe jer.

Gav de nogle procentchancer for om forsteret kan have taget skade eller ikke?

Under alle omstændigheder er mit (uerfarne) råd at i må gøre op med jer selv om i kan leve med et barn som er misdannet (+ af de specifikke årsager), altså tænke worst case senario..
Håber at har al den støtte og hjælp i har brug for.

Anmeld

9. oktober 2011

Tulle28

Føj for den da!! Den læge må godt nok have en dårlig smag i munden:-( Jeg prøvede lige at Google og faldt over denne hjemmeside: http://laegermodabort.dk/artikler/fejlinformering-af-gravide Det er jo svært at sige hvad du skal, men jeg ville nok lige vente ihvertfald til nf inden jeg gjorde yderligere. Måske er alt ok?Stort knus til dig

Anmeld

9. oktober 2011

Lisbeth1985

Det er bare ikke i orden Hvor må det være et skrækkeligt valg for jer Jeg håber, at i finder frem til den rigtige løsning for jer.

Mange kram herfra

Anmeld

9. oktober 2011

Lone Jakobsen

åh hvor må det være frygteligt for jer. håber i finder den helt rigtige løsning for jer og jeres lille spire

Anmeld

9. oktober 2011

Carina1977

cilla87 skriver:

Hej alle

Hilsen

Meget knuste mig

Hvorfor blev du ikke kontrol-scannet en ekstra gang f.eks. ca. 1-2 uger efter? Det er altså normal procedure at de lige afventer og ser, for at være sikre på ikke at lave fejltagelser. Derfor undrer det mig enormt meget, at du bare fik en medicinsk abort. Jeg har selv haft en MA tilbage i februar, derfor ved jeg det.

Det hjælper dig selvfølgelig ikke nu  Jeg håber det bedste for dig.

Anmeld

21. oktober 2011

Mor Christa

Jeg ville lige høre hvordan det går med dig ?
Har I fået en ordentlig undskyldning? og har I fået klaget?
Har I taget en evt beslutning ?
Håber det går godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.