Kofoed. skriver:
Kan nu godt forstå du er frustreret over det hele. Specielt når du fik forventninger om at hun faktisk måske skulle ud før tid. Selvom jeg havde 3-4 måneder til at vende mig til, at hun ville komme til termin, så var mit hoved stadig indstillet på, at jeg ville føde senest 38+0 og hold da op jeg var bitter hver gang nogen kom med deres "jeg har født" tråde. Og det allerværste var da min svigerinde gik i fødsel dagen før hendes termin, hold da op en lorte dag, "heldigvis" fødte hun først dagen efter termin og så var der kun en weekend tilbage inden min igangsættelse, så det var lige til at overkomme.
Men er sikker på, at det starter lige pludselig for dig og håber du kan holde modet oppe, bare et par dage endnu, hun kommer, det lover jeg 
Håber du får det ligesom mig, dagen før igangsættelsen var bare den dejligste og roligste i graviditeten, men sidst på dagen kom panikken - hallo, du skal blive mor - det er det vildeste i ens liv og det er jo på livstid, pludselig skal man være en rollemodel, man har ansvaret for et forsvarløs menneske. Det er bare vildt, synes jeg. Håber ikke det er noget jeg ikke måtte skrive, men ja, sådan oplevede jeg det.

Tusind tak for dit svar søde! Det gør mig altså lidt glad at vide, at andre også har følt den der frustration, når andre fødte. For det føles jo som en lidt "forbudt" følelse, fordi man burde jo være SÅ glad på alle andres vegne! Men seriøst, da jeg loggede ind til den der "vandet er gået" tråd i morges, var det næsten fysisk umuligt at få mine fingre til at skrive: "EJ hvor fedt, tillykke og god fødsel" - Seriøst, det tog ALT hvad det havde i mig! Og da jeg blev spurgt af en af de andre, om jeg var ok med at hende den anden var gået i fødsel, fordi de ved hvor svært jeg har det, så tog det virkelig også ALT at ligge mine egne følelser til side og sige det var ok, for jeg var bare slet ikke okay. Og det føles bare syyygt egoistisk!
Men nøj hvor jeg glæder mig til at have travlt! Jeg kommer nok til at fortryde dette, men jeg glæder mig til at føle mig træt af udmattelse! Lige nu bliver jeg bare sådan lidt søvnig fordi jeg er dvask og ikke laver noget, og det føles bare topfesent..
Anmeld