Hvor sover baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

lycly

I starten sov Julia i sin lift, men fordi hun vågnede så mange gange om natten og skulle have mad, så kom hun op og ligge i vores seng, så jeg kunne amme hende liggende. Nu er hun så godt nok kommet på flasken, men ligger stadig i vores seng, skal liiiige tage mig sammen til at ligge hende i vuggen, da den står lidt væk fra sengen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

stm2812

Min pige på 5½ måned sover i vores seng, da hun vågner meget om natten og defor er det en del nemmere at kunne lægge hende til når hun vågner end hvis jeg skulle stå op 4-5 gange om natten og dermed også blive rigtig frisk

Men når hun, forhåbentlig snart, sover igennem om natten eller bare nøjes med at vågne en enkelt gang, så bliver hun også flyttet over i sin egen seng, dog tror jeg at sengen bliver stående inde ved os det første stykke tid

Anmeld

26. september 2011

_-Kathrine-_

xoxotasha skriver:

Jeg kan godt se at det er meget nemmere i stedet for at skulle rende frem og tilbage.  Jeg var bare meget i tvivl om hvad der egentlig var "normalt".

Tror også det er dejligt for baby at høre mors vejrtrækning..Men jeg har aldrig haft ham til at ligge hos os i sengen, både af frygt for at lægge mig på ham, men også fordi jeg sov rigtig dårligt!!

Anmeld

26. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe
xoxotasha skriver:

Ja som overskriften lyder; hvor sover/sov jeres lille prins eller prinsesse det første stykke tid?

Jeg har to veninder, den ene sov med sin søn oppe i sengen den første måned og herefter sov han ved siden af i en stor vugge.

Min anden veninde havde sin datter til at sove i sin lift (nede i en tremmeseng) på sit eget værelse helt fra start.

Hvad gjorde i?

i Sengen sammen med mig og under samme dyne.

Anmeld

26. september 2011

Fenja09

Vi havde sat vugge i soveværelset for vi var helt overbeviste om at vores lille pige skulle sove deri, men alle JM og andre anbefaler at man sover sammen med sit barn, så da vi kom hjem fra Patienthotellet lagde vi hende mellem os i sengen. Hun er snart 1 mdr gammel og ligger der stadig

I starten ville jeg under ingen omstændigheder ligger sammen med hende, da jeg var sikker på at jeg ville mase hende, men det er aldrig sket og jeg vågner før hun selv gør  Derudover synes jeg også at det er meget nemmere at amme og trøste, når bebsen ligger lige ved siden af en.

/Fenja

Anmeld

26. september 2011

CA

Johannes sov i vuggen første nat på sygehuset efter anbefalinger fra jordemødrene. Men det var der ingen af os der syntes om, så vi tog ham over til os. Til at starte med, sov han i min side af sengen, fordi Martin sover tungt, men med tiden sneg vi ham over i mellem os. Et trick er at have en ammepude omkring baby, så man vågner før man "triller" over i ham. Det var meget nemmere at amem på den måde og meget tryggere for os alle sammen.

Jeg husker ikke helt hvornår han kom over i vuggen, men tror det var omkring 2-3 mdr. MEn han sov der kun indtil han blev ammet tidlig! morgen, resten af natten sov han hos os.

Tremmesengen kom han over i da han blev 5 mdr. og han er først lige kommet på eget værelse nu hvor han er 8 mdr.
Vi havde tænkt, at han skulle være i soveværelset til han blev 1 år, men han begyndte at sove for let til at vi kunne hoppe i seng uden at vække ham. Og Martins vækkeure vækkede ham også om morgenen selvom han aldrig før er vågnet af dem. 
Han sover fint på sit værelse, og det er kun os der savner ham  

Anmeld

26. september 2011

Nadia&Daniel

Fejl

Anmeld

26. september 2011

Jibbe

Frej sov hos os til han var 10-11 måneder. Så kom han i egen seng og de sidste 2 måneder har han sovet på eget værelse. Vi øvede "sov i egen seng" fra 7 måneder men det var bestemt ikke et hit! Det er så meget nemmere og hyggeligere når man skal amme. OM jeg gad op 3-4-5 gange om natten for at amme! Nej tak! Jeg er overbevist om at det har gjort ham til en skøn og rolig dreng, som ikke er bange for mor eller far lige pludselig smutter og ikke kommer tilbage. Han er så nem og kærlig og har fået alt den tryghed han overhovedet har bedt om, ved at ligge ved mor og far i sengen!
Både JM og sundhedsplejerske og sygeplejerske på sygehuset anbefalede det! Så go for it. Man ligger sig ikke oven på dem! Man ved de er der!

Anmeld

26. september 2011

svanemor

Vores dreng sov i vuggen ved vores seng de første 3 måneder - det var alt andet lige, bare mere praktisk, at være i nærheden af mælkelageret .  Derefter flyttede vi vuggen lidt væk fra vores seng ( et par meter af gangen). Og til sidst da han var 9 måneder, så sov han på eget værelse!

Og i dag, vil han helst sove i sin egen seng og på eget værelse! Han siger det er for at have ro (tag den mor og far)

Anmeld

26. september 2011

Palaja

xoxotasha skriver:

Det er vel også et eller andet sted en tryghed man selv som mor har, når man kan se/høre baby hele tiden  Men hvor lyder det hyggeligt med putten om morgenen

Det er det også kan du tro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.