hvorfor en udd.!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2011

Steph_Laurits

Caroline86 skriver:

nu sammenligner jeg egentlig ikke, blev bare inspireret af et svar i en anden tråd

Men... I Line og Nickys tilfælde så tager de jo begge en uddannelse VED SIDEN AF deres drømme om at blive henholdvis model og prof. sanger så jov, jeg synes egentlig at det passer ret godt sammen med det jeg skriver i min tråd

Troede bare du mente deres sang og model konkurrence

Im sorry!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Caroline86

StephanieJ skriver:

Im sorry!

niksen den her tråd springer af en kommentar i en anden tråd Og den kommentar gik så på deres forhold til uddannelse (jeg kalder det sikkerhedsnet) mens de forfølger deres drømme...

Don't be sorry

Anmeld

21. september 2011

Carina1977

Frøken J. skriver:

Uha, jeg tror du misforstår mig så SIger ikke, at man ikke kan se vigtigheden i en uddannelse, hvis man ikke selv har en. Det jeg mener er bare, at det kan være sværere for forældrene at sætte sig ind i studiet livet, og for mange kan det være svært at opfordre til uddannelse, hvis man ikke selv har en. Sværere, ikke umuligt! Og så kommer det jo også an på årsagen Du har jo en rigtig god grund. Så er der nogen der har andre fine årsager, og endelig nogle helt tredje, som simpelthen bare ikke GAD og ikke har nogen ordentlig "undskyldning" for, hvorfor de aldrig fik taget en.. I de tilfælde kan det være svært at præge barnet i uddannelses-retningen!

Ved du hvad?? Jeg tror faktisk vi er enige et eller andet sted midt i al forvirringen 

Anmeld

21. september 2011

Steph_Laurits

StephanieJ skriver:

Im sorry!

Og konkurrence = karriere

Anmeld

21. september 2011

Loa

Jeg syntes da bestemt jeg har taget en uddannelse både for min og min datters skyld.
Ja af stort set de samme grunde som du skriver....
Jeg syntes det er super vigtigt at give den besked videre til min datter at en uddannelse er vigtig og at hun giver sig selv flere muligheder og forhåbentlig sikrer sig selv bedre i fremtiden...
Og så selvfølgelig for min egen skyld da jeg gerne vil arbejde med noget der tilfredsstiller mig, og giver mig en ordenlig løn......

Anmeld

21. september 2011

Caroline86

StephanieJ skriver:

Og konkurrence = karriere

hæhæ.. got it

Anmeld

21. september 2011

eElak

Først - jeg har ikke læst hele tråden... Dette er en overspringshandling fra læsningen ;-) 

Først og fremmest tager man en uddannelse for sin egen skyld. Hvis ikke man har engagement og vilje til denne uddannelse for ens egen skyld - fordi det er ens eget behov, jamen så ville man ikke gennemføre studiet (i så fald ikke særligt godt og overhovede tikke helhjertet).

Men men men... Som langt de fleste (mødre) under uddannelse, så kan i nok genkende at man selvfølgelig har ens børn/barn med i tankerne i langt de fleste ting man gør. Om man vælger at arbejde ufaglært, eller om man vælger at tage en form for uddannelse - om det er en erhvervsuddannelse, bachelor eller kandidat. 

Ens liv og ønsker i forhold til arbejde og uddannelse skal jo spille sammen - så bliver man også lykkeligere som menneske - og det smitter af på ungerne :-)

Der er også en tendens til at mange forældre med en uddannelse har mere at tilbyde deres børn i forhold til at disse tager en uddannelse, end forældre som ikke tager en uddannelse.. Tolk ikke dette som værende en fordom, eller noget negativt i forhold til ufaglærte forældre og disses børn. Der er altid undtagelser - både i den ene og anden ende af spektret.
frøken J har en god pointe i det hun skriver omkring hvad de fik af vide i starten...  

Jeg er lige startet på en professionsuddannelse. Det er ikke noget som de har i min familie. Der er det enten faglært, eller lign. håndværksfag. Jeg har slet ikke den der "uddannelsestænkning" med hjemmefra, men den gamle "arbejdermentalitet" fra tidligere tider. Med at man finder et arbejde og ja.. arbejder ;-) 

Det har været (og er) en udfordring at man (jeg) skal ændre min måde at "tænke" på i forhold til de ting jeg har lært hjemmefra, til hvordan det faktisk hænger sammen nu - netop fordi jeg ikke har "støtten" til uddannelse hjemmefra. ;-)

Men - og her kommer en af pointerne - jeg har også min søn med i tankerne idet at jeg er startet på uddannelse. jeg er jo lige blevet faglært her i sommers, men jeg havde ikke lyst til at være arbejdsløs.. Jeg ville uddanne mig til det som jeg alligevel ville arbejde med på sigt. Jeg vil vise min søn at en uddannelse er en god ting - efterhånden en nødvendig ting - i dette samfund. jeg vil selvfølgelig støtte ham i det omfang jeg kan når det engang bliver hans tur til at komme igennem møllen. 

Så ja - gu vil jeg lære ham at uddannelse betaler sig. Men det er først og fremmest for MIN skyld at jeg tager DENNE uddannelse.. :-) fordi det er en form for hjertesag for mig ;-) 

så meget for en overspringshandling - det blev til en roman... Tilbage til læsningen :-D

Anmeld

25. september 2011

Lærke90

Jeg tager en uddanelse for min egen skyld, da det giver mig en stor tilfredshed, men det er da helt sikkert også for mine børns skyld at jeg gør det.

Hvis jeg ikke havde børn havde jeg fortsat på mit drømme studie, men da det ligger nær umuligheden at få den uddannelse, vælger jeg noget andet som jeg ved at jeg kan og vil men som også kan give brød på bordet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.