hvorfor en udd.!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.252 visninger
47 svar
0 synes godt om
21. september 2011

Caroline86

Hej allesammen.

Jeg læste lige en kommentar i en anden tråd (den om Nicky og Line fra dum). Kommentaren lød nogenlunde på at det da virker helt i skoven at sige man tager en uddannelse for sin søns skyld...

Var lige ved at skrive et svar i den tråd, men tænkte jeg hellere måtte oprette en ny

Jeg en AP-degree og er i gang med en professionsbachelor uddannelse nu. Regner med at læse en kandidat og en international master efterfølgende.

Jeg studerer fordi jeg godt kan lide det. Udfordringerne ved at lære nye ting, mestre de forskellige analyseformer etc. Men jeg studerer i dén grad også for Lauras skyld!!

Ved at tage en uddannelse er jeg (formentlig) sikret et højere løn når jeg kommer ud på arbejdsmarkedet. Jeg bliver mere tilfreds med mit akademiske niveau (stræber ) og det kommer til at smitte af på mit generelle humør og tilfredshed med tilværelsen og livet - det kommer til at smitte af på Laura!

Jeg lægger et godt fundament for hende i forhold til at hun kan/vil tage en videregående uddannelse HVIS HUN VIL. Jeg føler med bedre i stand til at kunne bistå hende i akademisk øjemed jo bedre jeg selv bliver - selvfølgelig behøver man ikke en kandidat grad for at hjælpe med 2. klasses matematik, men jeg tror I ved hvad jeg mener

Er jeg helt galt på den fordi jeg mener det OGSÅ er for Lauras skyld at jeg tager en(flere) videregående uddannelse(r)?

hvad mener du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Dinna88

Du er helt sikkert ikke galt på den. Lad os håber at hun ikke bliver en mønsterbryder, så hun kan tage brug af sin sociale arv!