hvorfor en udd.!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2011

Caroline86

Rikke&Liam skriver:

Jeg giver dig ret.

Jeg studerer både for min egen og for Liam (+ ny lille bebs) skyld.

1. Fordi risikoen ved ikke at tage en videregående uddannelse er alt for høj, forstået på den måde at jobmulighederne er utrolig ringe. Og jeg vil ikke lave hvad som helst for at få mad på bordet.

2. Fordi jeg gerne vil være et forbillede for mine børn. Og vise dem hvor utrolig heldige de er at de rent faktisk har muligheden for at tage en uddannelse.

Jeg synes desuden ikke at det at studere selv om man har et barn er et stort problem. Selvfølgelig er det nogle gange surt, men alt i alt synes jeg det er fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Camillakn

Man skal tage en udd. hvis man har lysten gejsten og hvad der ellers er behov for. Om du så er maler eller advokat er fuldstændigt ligegyldigt efter min mening. Så længe ens barn er opvokset med at man skal arbejde for at tjene penge og at det ser en god og positiv arbejdsmoral ved sine forældre er alt andet ligegyldigt efter min mening. 

Vil så lige sige at de rigeste mennesker i verden og dem som nok er kommet længst er folk som ikke har en uddannelse. De fik en idé og udførte det i livet. Fx. Steve jobs: ingen uddannelse. Richard Branson: Ingen Uddannelse. Vores egen Martin thorborg: Ingen Uddannelse, han droppede faktisk ud af handelsskolen. Ham som står bag skype heller ingen uddannelse. 

Så i min verden skal man gøre hvad man har lyst til og ikke tænke så meget på hvad andre mennesker forventer af en. 
Jeg vil tage en uddannelse fordi jeg savner at sidde på skolebænken, så starter på noget handelsskole måske tager jeg ejendomsmægler eller os en iværksætter linje. Nu må vi se, der kan ske mange ting mens jeg er på barsel med lillemanden jo ..  

Anmeld

21. september 2011

MyLove E

Frøken J. skriver: