Caroline86 skriver:
Hej allesammen.
Jeg læste lige en kommentar i en anden tråd (den om Nicky og Line fra dum). Kommentaren lød nogenlunde på at det da virker helt i skoven at sige man tager en uddannelse for sin søns skyld...
Var lige ved at skrive et svar i den tråd, men tænkte jeg hellere måtte oprette en ny 
Jeg en AP-degree og er i gang med en professionsbachelor uddannelse nu. Regner med at læse en kandidat og en international master efterfølgende.
Jeg studerer fordi jeg godt kan lide det. Udfordringerne ved at lære nye ting, mestre de forskellige analyseformer etc. Men jeg studerer i dén grad også for Lauras skyld!!
Ved at tage en uddannelse er jeg (formentlig) sikret et højere løn når jeg kommer ud på arbejdsmarkedet. Jeg bliver mere tilfreds med mit akademiske niveau (stræber
) og det kommer til at smitte af på mit generelle humør og tilfredshed med tilværelsen og livet - det kommer til at smitte af på Laura!
Jeg lægger et godt fundament for hende i forhold til at hun kan/vil tage en videregående uddannelse HVIS HUN VIL. Jeg føler med bedre i stand til at kunne bistå hende i akademisk øjemed jo bedre jeg selv bliver - selvfølgelig behøver man ikke en kandidat grad for at hjælpe med 2. klasses matematik, men jeg tror I ved hvad jeg mener 
Er jeg helt galt på den fordi jeg mener det OGSÅ er for Lauras skyld at jeg tager en(flere) videregående uddannelse(r)?
hvad mener du?
Jeg er da fuldstændig enig! 
Jeg er også af den overbevisning (foruden de helt konkrete statistikker, der viser det), at forældre med en uddannelse, giver sine tendenser videre til sine børn. Et forældrepar med gode uddannelser er bedre støtte i børnenes skoletid - ikke nødvændigvis fagligt, men også diciplinært. Og det lærer børnene at gennemføre skolen i højere grad.
Jeg vil så sige at selvom, jeg er fortaler for at forældre sørger for at få sig en uddannelse (både af økonomiske årsager og ovenstående argument) så synes jeg ikke det er attraktivt at man "bare tager sig en uddannelse for at ha' den". Passionen for sit job og sin uddannelse er ligeså vigtige værdier at vise og at give videre til sine børn.
Så gør det for DIN skyld og dine børns. Ja