Hårfarvning gravid???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

Anonym trådstarter

Bryndis skriver:

Ja gudsketak og lov. Jeg tænker 100% på mine børn helbred end mit eget ego. Men ja der er vi HELDIGVIS meget forskellige.

Hold da op hvor er du dømmende, uden at kende mig OVERHOVEDET....

Men det er jo heldigvis min egen sag...

Du behøver ikke kommentere yderligere på mit indlæg, fortsat god dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Da jeg var gravid med min datter, der fik jeg farvet hår.

Jeg fik lyse striber i toppen, da jeg havde en forfærdelig grim udvoksning og vi skulle til konfirmation. Jeg kunne bare ikke holde ud at se på det. Så ja, jeg fik lige farvet toppen, så de værste udvoksninger var skjult og så blev jeg klippet.

Blev hverkan farvet eller klippet med min søn. Men efter fødslen blev jeg farvet og klippet. Fik lyse striber i hele håret og blev fikset helt op, han var vel omkring 2 mdr.

Da jeg var gravid denne gang, der vidste jeg ikke jeg var gravid, blev farvet og klippe om torsdagen eller fredagen, fik lyse striber i hele håret og blev klippet og om mandagen, der stod jeg med en positiv test i hånden. Så jeg vidste ikke jeg var gravid, ellers havde jeg ikke taget den helt store tur.

Men min generelle holdning er, at man skal være varsom med det.

Og jeg vil til hver en tid NU, bruge økologi frisør, eller vente til efter man har født. Det er noget giftigt stads.

*CAmilla 38+1

Og du har sikkert også sunde og raske børn 

Jeg endte med at tage til frisøren igår og fik nogle striber i, selv frisøren sagde det ikke var skadeligt, hun brugte naturfarver og de kom ikke helt ned i hovedbunden - så jeg har været varsom 

Anmeld

15. september 2011

AnnaK89

Bryndis skriver:

Hvorfor i alverden kan man ikke bare vente med at få farvet hår, tage sol og alt det pjat til man har født og ammet? Kan virkelig ikke forstå at man skal gå så meget op i at se så satans godt ud når man er gravid. Tænk dog på jeres barns bedste og ikke jeres eget ego.

Beklager det sure opstød men bare min mening.

Er såååååå enig 

Jeg synes virkelig at man skal tænke sig virkelig godt om, når man er gravid.

Mange frisøre vil slet ikke farve en gravid, fordi at det netop er skadeligt for barnet.

At tænkte mere på sit udseende end sit barn, er direkte klamt synes jeg!

Anmeld

15. september 2011

Bryndis

AnnaKJ skriver:

Er såååååå enig 

Jeg synes virkelig at man skal tænke sig virkelig godt om, når man er gravid.

Mange frisøre vil slet ikke farve en gravid, fordi at det netop er skadeligt for barnet.

At tænkte mere på sit udseende end sit barn, er direkte klamt synes jeg!

Dejligt at jeg ikke alene med den holdning

Anmeld

15. september 2011

AnnaK89

Ditte_Marie skriver:

Jeg har farvet mit hår flere gange under min graviditet, og skal snart igen.
Og det er afblegning.. Der står dog på pakken at det er uden ammoniak og parabener, og kan også mærke og lugte at det ikke er lige så stærkt som det jeg engang brugte.

Jeg spurgte min kæreste om hvad han synes om det, i starten af graviditeten - og han synes at det var helt fint at jeg gjorde det.. For jeg skulle jo stadig føle mig tilpas.

I starten brugte jeg også Neutral sæbe, parfume osv.. Men det er efter min mening nogle dårlige produkter, så er gået tilbage til dem jeg plejer.

Selvom du stopper med de ting under din graviditet, så har du stadig alle kemikalierne i kroppen fra de ting som du har brugt før, som baby så får alligevel.

Dårlige produkter? Hvorfor er det det?

Så må du virkelig være sippet, for man kan få masser lækre produkter uden parfume og parabener.

Og selvom der ikke er ammoniak i din hårfarve, så er der stadig mange andre skadeligt kemikalier i. 

Jeg synes faktisk ikke der er noget der hedder at man skal følge sig tilpas med sin hårfarve, når det kommer til at man sætter sit eget ego højere end barnet.

Anmeld

15. september 2011

chael

Anonym skriver:

Og du har sikkert også sunde og raske børn 

Jeg endte med at tage til frisøren igår og fik nogle striber i, selv frisøren sagde det ikke var skadeligt, hun brugte naturfarver og de kom ikke helt ned i hovedbunden - så jeg har været varsom 

Jep 2 stk sunde og raske børn.

De lider dog begge af eksem, men det er ikke pga hårfarvning, det er arveligt fra mig, der også lider af eksem. Og min mor har ihvertfald heller ikke farvet hår mens un ventede mig

Min søn har astma og eksem og med ham, der gjorde jeg ingen af delene, altså farvede hår eller noget. Og han er lige så ramt af det.

Så ja, sunde og raske i alt deres almindelighed

*Camilla 38+1

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Jep 2 stk sunde og raske børn.

De lider dog begge af eksem, men det er ikke pga hårfarvning, det er arveligt fra mig, der også lider af eksem. Og min mor har ihvertfald heller ikke farvet hår mens un ventede mig

Min søn har astma og eksem og med ham, der gjorde jeg ingen af delene, altså farvede hår eller noget. Og han er lige så ramt af det.

Så ja, sunde og raske i alt deres almindelighed

*Camilla 38+1

Anmeld

15. september 2011

baby012

Bryndis skriver:

Hvorfor i alverden kan man ikke bare vente med at få farvet hår, tage sol og alt det pjat til man har født og ammet? Kan virkelig ikke forstå at man skal gå så meget op i at se så satans godt ud når man er gravid. Tænk dog på jeres barns bedste og ikke jeres eget ego.

Beklager det sure opstød men bare min mening.

SÅ ENIG!! 

Jeg render også rundt med udgroning, helt bleg, og sådan noget.. kan slet ikke se hvorfor jeg skulle være egoistisk, og pådrage mit barn alle mulige sygdomme senere i livet .. det er kun et år jeg skal vente med alle de her ting ! og regner med at mine omgivelser kan sætte sig ind i at jeg ligner LO** imens jeg er gravid.. 

Anmeld

15. september 2011

esiuol

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, så måske nogen allerede har sagt det, men...

Der er endnu ingen entydige videnskabelige beviser for, at det er skadeligt for fosteret/barnet at moderen farver hår. Problemet er bare, at der heller ikke er beviser for, at det ikke er skadeligt.

Hårfarve og andre kosmetikprodukter må godt indeholde stoffer, der er potentielt hormonforstyrrende eller som er muligvis kan give DNA-skader på DNA'et. Og derfor er der en potentiel risiko for, at det kan give skader på barnet på den ene eller den anden måde, akut eller på længere sigt.

Miljøstyrelsen anbefaler derfor, at gravide ikke får farvet hår under graviditeten.

Anmeld

15. september 2011

marloutti

Anonym skriver:

Er der nogen er jer der har farvet hår mens i er/var gravide?

Jeg har læst og læst og spurgt en masse, men synes der er delte meninger...

Ved nogen af jer om det er bedst at farve når man er gravid eller når man ammer?

Er der forskel på om man helfarver eller kun får striber i?

Er der forskel på om man bruge økologiske produkter eller bare hvad frisøren nu normalt bruger?

Håber i kan hjælpe mig

Ja, der er jo delte meninger om hvad man bør og ikke... Anbefalingerne går jo på at undgå det...

Men jeg fik farvet hår en del gange under graviditeten. Mit hår er allerede gråt, så jeg kunne simpelthen ikke leve med at komme til at ligne én på 60. Så ja, nok temmelig egoistisk af mig...

For at kompensere, hvis man overhovedet kan det, brugte jeg tilgengæld ikke parfume og kun meget sjældent make-up...

Og det er vel lige "slemt" uanset om man er gravid eller ammende... Vil jeg tro...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.