Hårfarvning gravid???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Er der nogen er jer der har farvet hår mens i er/var gravide?

Jeg har læst og læst og spurgt en masse, men synes der er delte meninger...

Ved nogen af jer om det er bedst at farve når man er gravid eller når man ammer?

Er der forskel på om man helfarver eller kun får striber i?

Er der forskel på om man bruge økologiske produkter eller bare hvad frisøren nu normalt bruger?

Håber i kan hjælpe mig

Jeg farvede mit hår i starten af graviditeten, fordi jeg allerede der havde voldsom udgroning, og skulle på ferie så jeg ville gerne være rigtig flot..

Men det er ikke noget jeg har tænkt mig at gøre igen, for jeg vidste ikke det var så skadeligt som det nu er..

Tror at man kun skal have striber hvis man skal have lavet noget, for det har ikke nærkontakt med hovedbunden.. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

KarinOM

Jeg holder på at leverpostej-farven er hot!

Ej, for at være alvorlig, så tror jeg at man skal være meget forsigtig med hårfarve...og ikke kun når man er gravid. Jeg kan sagtens forstå, at man gerne vil se godt ud...men jeg forstår ikke, at man bevidst vil udsætte sig selv, sit mulige ufødte barn og miljøet for allergifremkaldende-, kræftfremkaldende- og hormonforstyrrende stoffer.

...og så kan jeg heller ikke lade være med at tænke på, at det der ikke sætter sig i håret, på et eller andet tidspunkt ender i det grundvand som mine børn og mulige børnebørn skal drikke... 

...og så er jeg bange for at frisører ikke altid ved hvad de taler om...de færreste af dem har vel en baggrund som biokemikere...ikke for at nedgøre frisører på nogen måde, men de kan vel kun fortælle det som de læser på pakken eller får at vide fra producenten??? -i øvrigt forstår jeg slet ikke de vil arbejde med hårfarve, de står jo øverst på listen over arbejdespladser med kræftrisiko, netop pga hårfarve...men det er vist en helt anden diskussion ;-) 

Hvor ville verden være et renere sted, hvis bare vi huskede at fortælle hinanden, at vi er smukke som vi er...for det er I, piger!!!

Anmeld

15. september 2011

lilledittemor

Dårlige produkter? Hvorfor er det det?

Så må du virkelig være sippet, for man kan få masser lækre produkter uden parfume og parabener.

Og selvom der ikke er ammoniak i din hårfarve, så er der stadig mange andre skadeligt kemikalier i. 

Jeg synes faktisk ikke der er noget der hedder at man skal følge sig tilpas med sin hårfarve, når det kommer til at man sætter sit eget ego højere end barnet.

Sippet?? gider du da lige..

Du er da mindst lige så sippet, så - at folk ikke må have andre holdninger end dig selv Fint at du har din mening, men lad vær med at forvent at jeg skal have den samme.

De Neutral produkter som jeg brugte; f.eks. deodorant og roll-on, fungerede bare ikke for mig. Jeg kom stadig til at lugte af sved, og det gad jeg simpelthen ikke.
Så derfor bruger jeg de produkter som jeg altid har gjort.

Og ja, jeg ved godt at det ikke ligefrem er sundt for min baby - men det er et valg som jeg og min kæreste har taget.

Og bare fordi at DU synes at man ikke må farve hår som gravid - så lad vær med at snak ned til mig, som om jeg skulle være en dårligere mor end dig.

Forresten - så er det ikke kun de kemikalier som du bruger under din graviditet, som baby får.. Den får også diverse kemikalier som din krop har optaget længe inden man blev gravid.

Anmeld

15. september 2011

AnnaK89

Ditte_Marie skriver:

Sippet?? gider du da lige..

Du er da mindst lige så sippet, så - at folk ikke må have andre holdninger end dig selv Fint at du har din mening, men lad vær med at forvent at jeg skal have den samme.

De Neutral produkter som jeg brugte; f.eks. deodorant og roll-on, fungerede bare ikke for mig. Jeg kom stadig til at lugte af sved, og det gad jeg simpelthen ikke.
Så derfor bruger jeg de produkter som jeg altid har gjort.

Og ja, jeg ved godt at det ikke ligefrem er sundt for min baby - men det er et valg som jeg og min kæreste har taget.

Og bare fordi at DU synes at man ikke må farve hår som gravid - så lad vær med at snak ned til mig, som om jeg skulle være en dårligere mor end dig.

Forresten - så er det ikke kun de kemikalier som du bruger under din graviditet, som baby får.. Den får også diverse kemikalier som din krop har optaget længe inden man blev gravid.

Men nu sprøger jeg bare pænt - burde din baby ikke være din første prioritet?

Du siger selv det ikke er sundt for din baby, men at du faktisk er ligeglad. Jeg ville aldrig udsætte mit barn for det, ergo må jeg være en mere ansvarlig mor!

Anmeld

16. september 2011

Kindfed

Suk. Suk og suk. Hvorfor er det sådan, at så mange debatter herinde ender med mudderkastning, latterliggørelse og selvforherligelse! Det er så trist, så barnligt og ressourcefattigt at høre på.

Så kan du bare kigge væk, vil nogen sige, men i så fald er der til tider ikke meget tilbage at kigge på.

Anmeld

16. september 2011

lilledittemor

AnnaKJ skriver:

Men nu sprøger jeg bare pænt - burde din baby ikke være din første prioritet?

Du siger selv det ikke er sundt for din baby, men at du faktisk er ligeglad. Jeg ville aldrig udsætte mit barn for det, ergo må jeg være en mere ansvarlig mor!

Jo - og det er hun også i rigtig rigtig mange situationer, men jeg vil også have lov til at tænke på mig selv, og ikke forfalde til grim, tyk og føle mig ulækker.
Og det behøver du jo ikke at blande dig i.

Jeg har ikke noget imod at sige det højt og at høre på folk som har samme meninger som dig - dem skal i have lov at have.
Men lad vær med at tro at i er bedre end mig, bare fordi jeg gør nogle ting anderledes end jer selv.

Det er ikke sundt for min baby - men hvis hun ikke skulle udsættes for noget usundt, så kunne jeg jo dårligt være til, heller ikke før jeg blev gravid. Så der er nogle ting jeg har valgt skal være som de plejer. Og det er en beslutning jeg har taget med hendes far.

Men jeg gider seriøst ikke mudderkastning, så hvis du synes at du er bedre end mig, fordi jeg plejer mit udseende, så er det fint med mig.
Jeg har ikke brug for at blive godkendt

Anmeld

18. september 2011

Anonym trådstarter

Kindfed skriver:

Suk. Suk og suk. Hvorfor er det sådan, at så mange debatter herinde ender med mudderkastning, latterliggørelse og selvforherligelse! Det er så trist, så barnligt og ressourcefattigt at høre på.

Så kan du bare kigge væk, vil nogen sige, men i så fald er der til tider ikke meget tilbage at kigge på.

Jeg kan kun give dig ret!!! Hvor er det trist det så ofte ender i mudderkastning - og jeg må indrømme at jeg slet ikke havde i tankerne at der ville komme undmeldinger så grimme som AnnaKJ kommer med, om at være egoistisk og begynde at vurdere hvor ansvarlige andre er som mor  Det er helt grotesk...

Jeg ville blot høre andres erfaringer med hårfarvning ifb. graviditet... til en anden gang må jeg hellere frabede andre (grimme) udtalelser..

Anmeld

18. september 2011

Mor til Ella

Jeg har farvet mit en gang, og gør det også en gang mere. OG jeg har det fint med det

Arbejder som frisør og indånder dampene 8-10 timer om dagen, og får farve på arme og hænder hver dag da det altså ikke helt kan undgåes, IGEN hvis det er så farligt måtte vi vel ikke stå med det 8 måneder, så skulle jeg have dårlig samvittighed over at passe mit arbejde hver dag.... Og det har jeg altså ikke

Man skal gøre hvad man selv finder ansvarligt, om det så er at farve eller ikke at farve. 

Anmeld

18. september 2011

wmillapigenw

Efter min mening så ville det være det dummeste at farve hår imens du er gravid. det er skrape midler hårfarvning og hvis du farver håret så går det igennem til kroppen pga lugtene og hvis det er i hovedbunden så føres det lige i blodet rundt til den lille. og hvis du gør det imens du ammer går de skrape midler i mælken. - altså hvis jeg var dig så ville jeg ikke farve håret før du er færdig med amme, det er det bedste for den lille, ja måske kommer man til at se lidt kedelig ud i den tid, men fuck det, hellere passe på dit vidunder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.