Hårfarvning gravid???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

modesty

Ej det er altså ikke sandt sveske

Det er sandt hvis det kun er øko kemilaier så er det et fedt, men økologiske organiske kemikaliefrie produkter, SOM de fleste ØKO produkter hos en frisør er kan du sagtens bruge
Tænk på alle de gange du vasker hænder? Proppet med kemikalier, der er bare ikke mange der tænker over det  

Fra Sundhedsstyrelsen: "Der findes på nuværende tidspunkt ingen hårfarver, som ikke indeholder problematiske kemikalier."

http://www.babykemi.dk/?id=149

M.h.t. din kommentar om at vaske hænder - jeg bruger kun Svanemærkede produkter, så nej - mine hænder, eller nogle andre dele af min krop for den sags skyld, kommer ikke i kontakt med parfumestoffer eller andre kemikalier. Hverken før jeg blev gravid, nu eller efter jeg har født. Det er et oplyst valg det enkelte individ kan tage, eller lade være med at tage. Jeg har ikke ondt i røven over at folk vælger at proppe sig med skadelige stoffer, de skal bare være klar over at det er dét de gør.

Til TS: Når du får striber, kommer hårfarven ikke i kontakt med huden, så det er derfor den absolut bedste model hvis du ikke vil stoppe med at farve hår. Og selvom økologiske hårfarver IKKE er uskadelige, så er de bedre end de ikke-økologiske. Så mit råd til dig ville være at benytte dig af en økologisk frisør og nøjes med at få lavet striber.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

MetteS81

Anonym skriver:

Er der nogen er jer der har farvet hår mens i er/var gravide?

Jeg har læst og læst og spurgt en masse, men synes der er delte meninger...

Ved nogen af jer om det er bedst at farve når man er gravid eller når man ammer?

Er der forskel på om man helfarver eller kun får striber i?

Er der forskel på om man bruge økologiske produkter eller bare hvad frisøren nu normalt bruger?

Håber i kan hjælpe mig

Det anbefales ikke at farve hår, hverken under graviditet eller amning! Men det må være op til den enkelte hvad man vil! Der er mange ting man ikke må som gravid og der er delte meninger om hvor meget man skal gå op i det...jeg vil sige at man skal tænke over hvad man gør...

Jeg valgte at få lavet striber hos en øko/grøn frisør. De bruger produkter som er meget mere skånsomme, uden parabener osv og det er langt bedre end de produkter de bruger hos en alm frisør! Men...selvom det er øko, så anbefales det stadig ikke!

Ved en helfarvning rammer hårfarven hele hovedbunden, så det er bedre at få lavet striber...her rammer farven ik hovedbunden (det er ihvertfald minimalt) og du får ik lige så meget farve i. Men igen, på trods af dette så er en hårfarvning stadig en hårfarvning...jeg kunne ikke holde ud både at blive tyk, have vand i kroppen OG rende rundt med en udgroning, så jeg valgte at få lavet striber hos en økofrisør  

Jeg gik så tilgengæld meget op i at cremer, shampoo, makeup osv skulle være uden parfume, parabener osv......igen, det er op til den enkelt hvor meget man vælger at lægge i det.

Anmeld

14. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fik ikke farvet hår, men jeg fik lavet striber flere gange under begge mine graviditeter. Min frisør sagde, at så længe, at man ikke fik farven ned i selve hovedbunden var det ikke farlligt. Men som en anden skriver, hvad så hver gang man vasker hænder med sæbe.

Der er rigtig mange delte meninger. Du skal gøre, hvad du selv synes og ikke hvad andre tænker.

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Fra Sundhedsstyrelsen: "Der findes på nuværende tidspunkt ingen hårfarver, som ikke indeholder problematiske kemikalier."

http://www.babykemi.dk/?id=149

M.h.t. din kommentar om at vaske hænder - jeg bruger kun Svanemærkede produkter, så nej - mine hænder, eller nogle andre dele af min krop for den sags skyld, kommer ikke i kontakt med parfumestoffer eller andre kemikalier. Hverken før jeg blev gravid, nu eller efter jeg har født. Det er et oplyst valg det enkelte individ kan tage, eller lade være med at tage. Jeg har ikke ondt i røven over at folk vælger at proppe sig med skadelige stoffer, de skal bare være klar over at det er dét de gør.

Til TS: Når du får striber, kommer hårfarven ikke i kontakt med huden, så det er derfor den absolut bedste model hvis du ikke vil stoppe med at farve hår. Og selvom økologiske hårfarver IKKE er uskadelige, så er de bedre end de ikke-økologiske. Så mit råd til dig ville være at benytte dig af en økologisk frisør og nøjes med at få lavet striber.

Heldigvis helfarver jeg aldrig, så det er da et lille plus, hvis jeg skulle finde på at farve det - ved bare ikke om jeg har samvittigheden til det  

Jeg har også en svanemærket sæbe hjemme, men har den nu ikke med i byen, så på restaurant, arbejde og hos venner kan jeg jo ikke gøre så meget - med mindre man medbringer sin egen, men så fanatisk er jeg ikke

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg fik ikke farvet hår, men jeg fik lavet striber flere gange under begge mine graviditeter. Min frisør sagde, at så længe, at man ikke fik farven ned i selve hovedbunden var det ikke farlligt. Men som en anden skriver, hvad så hver gang man vasker hænder med sæbe.

Der er rigtig mange delte meninger. Du skal gøre, hvad du selv synes og ikke hvad andre tænker.

Tak, det hjælper lidt, da jeg også kun har tænkt mig at få striber i hvis det er  

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

MetteS81 skriver:

Det anbefales ikke at farve hår, hverken under graviditet eller amning! Men det må være op til den enkelte hvad man vil! Der er mange ting man ikke må som gravid og der er delte meninger om hvor meget man skal gå op i det...jeg vil sige at man skal tænke over hvad man gør...

Jeg valgte at få lavet striber hos en øko/grøn frisør. De bruger produkter som er meget mere skånsomme, uden parabener osv og det er langt bedre end de produkter de bruger hos en alm frisør! Men...selvom det er øko, så anbefales det stadig ikke!

Ved en helfarvning rammer hårfarven hele hovedbunden, så det er bedre at få lavet striber...her rammer farven ik hovedbunden (det er ihvertfald minimalt) og du får ik lige så meget farve i. Men igen, på trods af dette så er en hårfarvning stadig en hårfarvning...jeg kunne ikke holde ud både at blive tyk, have vand i kroppen OG rende rundt med en udgroning, så jeg valgte at få lavet striber hos en økofrisør  

Jeg gik så tilgengæld meget op i at cremer, shampoo, makeup osv skulle være uden parfume, parabener osv......igen, det er op til den enkelt hvor meget man vælger at lægge i det.

Nej det er nemlig til at blvie vanvittig af, at man både bliver tyk OG går mere eller mindre i forfald når man ikke kan gøre noget ved udseendet hehe

Jeg er også meget opmærksom på alle mulige andre områder. Der er jo endda folk som både ryger og drikker når de er gravide - det kunne jeg aldrig drømme om

Anmeld

14. september 2011

modesty

Anonym skriver:

Heldigvis helfarver jeg aldrig, så det er da et lille plus, hvis jeg skulle finde på at farve det - ved bare ikke om jeg har samvittigheden til det  

Jeg har også en svanemærket sæbe hjemme, men har den nu ikke med i byen, så på restaurant, arbejde og hos venner kan jeg jo ikke gøre så meget - med mindre man medbringer sin egen, men så fanatisk er jeg ikke

Nej jeg medbringer heller ikke sæbe når jeg er ude, heheh. Men der er også stor forskel på grund at bruge parfumeret sæbe når man er ude, og så bruge det hele tiden. Så lidt som muligt :-)

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Nej jeg medbringer heller ikke sæbe når jeg er ude, heheh. Men der er også stor forskel på grund at bruge parfumeret sæbe når man er ude, og så bruge det hele tiden. Så lidt som muligt :-)

Ja det er det, og man kan jo også sagtens bruge make-up, bare det er godkendt - det gør jeg i hvert fald

Anmeld

14. september 2011

Sitrani

Det er en smagssag.. Jeg farvede ikke hår, da jeg var gravid, så rendte rundt og så fiks ud med en stor udgroning Sådan var det jo så bare.. Det var lyse striber, så det sås ikke så tydeligt

Men jeg fik lyse striber i mit hår ca. 1 måned efter jeg havde født.. Det havde jeg altså ingen skrubler over - og jeg ammer...

Jeg bruger selv produkter, som ikke har parabener, parfume og andre ting i.. Hverken min make-up eller andet er fyldt med skadelige stoffer... Bruger Clinique og Nilens Jord, som vidst er rimelig naturlige... Men min deo er med parfume, for ellers synes jeg hurtigt man kommer til at stinke - og så tænker jeg også lidt: Hvad gjorde vores forældre og bedsteforældre?? Dengang vidste man ikke så meget om skadelige stoffer og graviditet.. Og der er da mange af os, der intet fejler, selvom generationerne inden sikkert har indtaget og påført sig mange skadelige stoffer - så det går nok..

Anmeld

14. september 2011

Julemusen

Jeg fik farvet hår inden jeg fandt ud af at jeg var gravid. Så har nok været 4-5 uger henne.  Ville aldrig have gjort det hvis jeg havde vidst at jeg jeg var gravid. Trøster mig selv med, at det var skyllefarve, så er ikke så kemisk som permanent hårfarve. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.