Anonym skriver:
Er der nogen er jer der har farvet hår mens i er/var gravide?
Jeg har læst og læst og spurgt en masse, men synes der er delte meninger...
Ved nogen af jer om det er bedst at farve når man er gravid eller når man ammer?
Er der forskel på om man helfarver eller kun får striber i?
Er der forskel på om man bruge økologiske produkter eller bare hvad frisøren nu normalt bruger?
Håber i kan hjælpe mig 

Det anbefales ikke at farve hår, hverken under graviditet eller amning! Men det må være op til den enkelte hvad man vil! Der er mange ting man ikke må som gravid og der er delte meninger om hvor meget man skal gå op i det...jeg vil sige at man skal tænke over hvad man gør...
Jeg valgte at få lavet striber hos en øko/grøn frisør. De bruger produkter som er meget mere skånsomme, uden parabener osv og det er langt bedre end de produkter de bruger hos en alm frisør! Men...selvom det er øko, så anbefales det stadig ikke!
Ved en helfarvning rammer hårfarven hele hovedbunden, så det er bedre at få lavet striber...her rammer farven ik hovedbunden (det er ihvertfald minimalt) og du får ik lige så meget farve i. Men igen, på trods af dette så er en hårfarvning stadig en hårfarvning...jeg kunne ikke holde ud både at blive tyk, have vand i kroppen OG rende rundt med en udgroning, så jeg valgte at få lavet striber hos en økofrisør
Jeg gik så tilgengæld meget op i at cremer, shampoo, makeup osv skulle være uden parfume, parabener osv......igen, det er op til den enkelt hvor meget man vælger at lægge i det.
Anmeld