Hårfarvning gravid???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Anonym trådstarter

STN skriver:

Det er en smagssag.. Jeg farvede ikke hår, da jeg var gravid, så rendte rundt og så fiks ud med en stor udgroning Sådan var det jo så bare.. Det var lyse striber, så det sås ikke så tydeligt

Men jeg fik lyse striber i mit hår ca. 1 måned efter jeg havde født.. Det havde jeg altså ingen skrubler over - og jeg ammer...

Jeg bruger selv produkter, som ikke har parabener, parfume og andre ting i.. Hverken min make-up eller andet er fyldt med skadelige stoffer... Bruger Clinique og Nilens Jord, som vidst er rimelig naturlige... Men min deo er med parfume, for ellers synes jeg hurtigt man kommer til at stinke - og så tænker jeg også lidt: Hvad gjorde vores forældre og bedsteforældre?? Dengang vidste man ikke så meget om skadelige stoffer og graviditet.. Og der er da mange af os, der intet fejler, selvom generationerne inden sikkert har indtaget og påført sig mange skadelige stoffer - så det går nok..

Ja jeg bruger nemlig også Nilens Jord og Clinique m.m. som ikke indeholder skadelige stoffer, jeg har en økologisk deo og parfumen er begrænset - men jeg sprøjter det nu aldrig direkte på huden

Og som du siger - vores forældre gjorde det jo også dengang uden at vide bedre, og der er heldigvis ikke sket det store ved det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

vitapigen

Anonym skriver:

Er der nogen er jer der har farvet hår mens i er/var gravide?

Jeg har læst og læst og spurgt en masse, men synes der er delte meninger...

Ved nogen af jer om det er bedst at farve når man er gravid eller når man ammer?

Er der forskel på om man helfarver eller kun får striber i?

Er der forskel på om man bruge økologiske produkter eller bare hvad frisøren nu normalt bruger?

Håber i kan hjælpe mig

Jeg har ikke farvet hår under graviditeten og vil heller ikke gøre det nu, fordi jeg ammer. Jeg sagde til min kæreste at han måtte bestemme om jeg skulle have farvet hår under graviditet/amning og han synes at det var en dårlig idé, så hvis han kan holde ud til at se min udgroning kan jeg også

Anmeld

14. september 2011

Carl-Emil's mor

modesty skriver:

Fra Sundhedsstyrelsen: "Der findes på nuværende tidspunkt ingen hårfarver, som ikke indeholder problematiske kemikalier."

http://www.babykemi.dk/?id=149

M.h.t. din kommentar om at vaske hænder - jeg bruger kun Svanemærkede produkter, så nej - mine hænder, eller nogle andre dele af min krop for den sags skyld, kommer ikke i kontakt med parfumestoffer eller andre kemikalier. Hverken før jeg blev gravid, nu eller efter jeg har født. Det er et oplyst valg det enkelte individ kan tage, eller lade være med at tage. Jeg har ikke ondt i røven over at folk vælger at proppe sig med skadelige stoffer, de skal bare være klar over at det er dét de gør.

Til TS: Når du får striber, kommer hårfarven ikke i kontakt med huden, så det er derfor den absolut bedste model hvis du ikke vil stoppe med at farve hår. Og selvom økologiske hårfarver IKKE er uskadelige, så er de bedre end de ikke-økologiske. Så mit råd til dig ville være at benytte dig af en økologisk frisør og nøjes med at få lavet striber.

Det er da interessant at samtlige jordmødre, læger, gynækologer mm jeg har drøftet det med har sagt økologiske organiske kemikalie frie produkter er der intet i vejen for at få lagt striber i med under en graviditet. 

Anmeld

14. september 2011

OoLøjsoO

Höör skriver:

Det er da interessant at samtlige jordmødre, læger, gynækologer mm jeg har drøftet det med har sagt økologiske organiske kemikalie frie produkter er der intet i vejen for at få lagt striber i med under en graviditet. 

Har hørt at økologisk hår farve ikke skader!

Anmeld

14. september 2011

MetteS81

Anonym skriver:

Nej det er nemlig til at blvie vanvittig af, at man både bliver tyk OG går mere eller mindre i forfald når man ikke kan gøre noget ved udseendet hehe

Jeg er også meget opmærksom på alle mulige andre områder. Der er jo endda folk som både ryger og drikker når de er gravide - det kunne jeg aldrig drømme om

Ja, man føler sig altså ik alt for sexet  Kan man holde ud ik at farve håret så helt ok, men det kunne jeg ik...følte mig rigtig smækkerlækker da jeg havde fået ordnet bunden...også selvom jeg stadig var tyk og havde vand i kroppen, haha  

Anmeld

14. september 2011

lilledittemor

Jeg har farvet mit hår flere gange under min graviditet, og skal snart igen.
Og det er afblegning.. Der står dog på pakken at det er uden ammoniak og parabener, og kan også mærke og lugte at det ikke er lige så stærkt som det jeg engang brugte.

Jeg spurgte min kæreste om hvad han synes om det, i starten af graviditeten - og han synes at det var helt fint at jeg gjorde det.. For jeg skulle jo stadig føle mig tilpas.

I starten brugte jeg også Neutral sæbe, parfume osv.. Men det er efter min mening nogle dårlige produkter, så er gået tilbage til dem jeg plejer.

Selvom du stopper med de ting under din graviditet, så har du stadig alle kemikalierne i kroppen fra de ting som du har brugt før, som baby så får alligevel.

Anmeld

14. september 2011

modesty

Höör skriver:

Nu siger du jo så striber. Det gjorde du ikke i dit første indlæg. Hvis du læser mit indlæg, vil du se at jeg også skriver at striber er OK. Men det faktum at det er OK med striber er ikke ensbetydende med at der ikke er skadelige stoffer i øko hårfarve - blot at det ikke kommer i kontakt med huden og derfor ikke bliver optaget i kroppen når man kun får striber.

Anmeld

14. september 2011

Mira0911

Ville helt klart vente til jeg har født.. og det samme vente til amningen er slut... 

jeg selv har haft den store lyst til at farve mit hår - Men venter til jeg har født, hvor jeg alligevel skal forbi frisøren en tur... 

Anmeld

14. september 2011

Carl-Emil's mor

modesty skriver:

Nu siger du jo så striber. Det gjorde du ikke i dit første indlæg. Hvis du læser mit indlæg, vil du se at jeg også skriver at striber er OK. Men det faktum at det er OK med striber er ikke ensbetydende med at der ikke er skadelige stoffer i øko hårfarve - blot at det ikke kommer i kontakt med huden og derfor ikke bliver optaget i kroppen når man kun får striber.

det er fordi at jeg synes helfarvning er det samme som at spise lort nemlig nået jeg aldrig gør så derfor var det for indlysene for mig Beklager..  

Anmeld

14. september 2011

modesty

Höör skriver:

det er fordi at jeg synes helfarvning er det samme som at spise lort nemlig nået jeg aldrig gør så derfor var det for indlysene for mig Beklager..  

OK :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.