STOR respekt til alle jer enlige mødre/fædre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

Clisolka

An&Jo skriver:

desværre så er der rigtig mange fordomme ja..

og især hvis man er ung for så kan man næsten se på folk at de tænker "nå nu skal hun også til at hive vores skattepenge ind i kassen" folk tænker med det samme at enlig er lig med kontanthjælp og andre ydelser.. :/

jeg møder rigtig mange indtil jeg fortæller at jeg faktisk ER igang med en uddannelse, og snart færdig med skoledelen også, så bliver folk helt chokeret og snakker pludselig med en helt anden tone til en..

Det må godt nok ikke være sjovt med alle de fordomme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

An&Jo

Frøken J. skriver:

Hvor er det strengt! Har det ikke været hårdt? Altså jeg tænker bare, jeg har tydelig kunne mærke folks dømmende blikke, når jeg har været afsted alene, fordi manden var på job. Det er virkelig ubehageligt! Og så latterligt også

jo jeg synes faktisk det har været rigtig hårdt, og har det givet et par knæk på psyken også, men nu er jeg bare nået dertil at jeg lukker ørerne og/eller ignorerer deres blikke..

Men det var faktisk rigtig ubehageligt at være den der altid sad alene i venteværelset de forskellige steder med mave på, og man bare kunne se folks blikke og nogle har sågar rullet øjne af mig også..

Anmeld

7. september 2011

Valle81

Rsa skriver:

Godt indlæg og fedt, at du deler det

Var selv enlig mor de første 4½ år af min søns liv og jeg erindre også det, selv at være syg, som den værste situation at stå i som enlig mor!

Enig - jeg var også alene med min datter til hun var 4 1/2.

Nu er jeg syg og næsten alene mor til 3( min mand arbejder hver dag fra 0500-1900 - det gør det næsten ikke nemmere:0)

Anmeld

7. september 2011

Frøken J.

An&Jo skriver:

jo jeg synes faktisk det har været rigtig hårdt, og har det givet et par knæk på psyken også, men nu er jeg bare nået dertil at jeg lukker ørerne og/eller ignorerer deres blikke..

Men det var faktisk rigtig ubehageligt at være den der altid sad alene i venteværelset de forskellige steder med mave på, og man bare kunne se folks blikke og nogle har sågar rullet øjne af mig også..

Hvor er det bare strengt! Fatter ikke andre mennesker skal opføre sig sådan. Sender dig lige et kram

Anmeld

7. september 2011

An&Jo

Babymor2010 skriver:

Det må godt nok ikke være sjovt med alle de fordomme

det er bestemt heller ikke sjovt..

men ja som man siger "hvad der ikke dræber dig, gør dig stærkere" og helt ærlig så passer den meget godt taget i betragtning af hvad jeg er blevet budt på i mit liv..

Anmeld

7. september 2011

132319

Jeg har altid været alene. Altså mine ungers far (kun min datters bio) har ho naturligvis været meget hos os men vi har aldrig boet sammen så alt det huslige og praktiske samt aflevere og bringe barn/børn har jeg altid selv stået for Med et barn var det ingen sag men med to Pyha, jeg indrømmer blankt at jeg synes det har været hårdt og stadig er det. Men det er naturligvis det hele værd <3

Anmeld

7. september 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Jeg er faktisk aldrig blevet konfronteret med at jeg ikke havde faderen med til mine scanninger i min første graviditet. Faktisk tror jeg at de til MD troede at jeg var lesbisk fordi jeg havde min mors veninde med -Vi fik dog fortalt hende hvem hun var

Hehe! Jeg tænkte faktisk om det ville drage den konklusion, da jeg tog Laulund87 med til check på fødegangen i sidste uge Jordemoderen fik da også spurgt hende, da jeg var ude og lave urinprøve, om hun var veninden eller hvad..

Anmeld

7. september 2011

An&Jo

Frøken J. skriver:

Hvor er det bare strengt! Fatter ikke andre mennesker skal opføre sig sådan. Sender dig lige et kram

tak tak..

nu skal det ikke misforståes sådan at jeg bare gerne vil have noget medlidenhed, for det er bestemt ikke meningen, jeg synes jeg klarer mig ret godt, og man lærer lidt at sende blikke tilbage når det hele bliver for slemt..

Anmeld

7. september 2011

Frøken J.

An&Jo skriver:

tak tak..

nu skal det ikke misforståes sådan at jeg bare gerne vil have noget medlidenhed, for det er bestemt ikke meningen, jeg synes jeg klarer mig ret godt, og man lærer lidt at sende blikke tilbage når det hele bliver for slemt..

Selvfølgelig ikke - Men det er da helt i orden at tale om de svære ting en gang imellem Det betyder ikke, at man er pylret!

Anmeld

7. september 2011

Clisolka

Frøken J. skriver:

Hehe! Jeg tænkte faktisk om det ville drage den konklusion, da jeg tog Laulund87 med til check på fødegangen i sidste uge Jordemoderen fik da også spurgt hende, da jeg var ude og lave urinprøve, om hun var veninden eller hvad..

Haha hun skulle da lige have stillet sin nysgerrighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.