STOR respekt til alle jer enlige mødre/fædre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

Frøken J.

Babymor2010 skriver:

Ja, jeg var ude for det samme mht. scanninger - man får mange blikke hvis man sidder der i venteværelset uden kæresten er med. Men heldigvis skulle han lige en tur på toilettet og var hurtig tilbage

Netop.. Man føler sig sådan helt overbegloet! Og sådan lidt akavet Fatter bare ikke folk ikke kan være ligeglade altså Altså dem der glor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Clisolka

millemai skriver:

Kan kun tale for mig selv, men når man ikke har prøvet andet, så mangler man jo ikke hjælpen Tværtimod var det for mig en lettelse at flytte for mig selv, så skulle jeg kun passe én baby

Men mødre jeg tager hatten af for: tvillingemødre!!!! Hold da helt op, det er kvinder gjort af et helt specielt stof

Tvillingemødre! Ja, tvillingemødre får dobbelt respekt!!

Anmeld

7. september 2011

Clisolka

signe. skriver:

super initiativ til et godt indlæg

Tak

Anmeld

7. september 2011

Clisolka

morethanperfect skriver:

Jeg tænkte på det samme i går !! Ved sleet ik  hvad jeg skulle gøre uden Daniel .. Jeg kan ik engang gå i bad og ha Oscar samtidig , så det blir altid først gjort når daniel er kommet hjem .. Puhh, ved virkelig ikke hvordan jeg skulle klare den ! 

Ja det med bad klarer jeg også når kæresten er hjemme... Så kan han holde styr på hende imens

Anmeld

7. september 2011

Clisolka

Frøken J. skriver:

Netop.. Man føler sig sådan helt overbegloet! Og sådan lidt akavet Fatter bare ikke folk ikke kan være ligeglade altså Altså dem der glor!

Men jeg tænker lidt, er der virkelig så mange fordomme over enlige gravide kvinder, siden folk har så "travlt"...

Anmeld

7. september 2011

Silja&Noam

Ja thumps up!!! Jeg har lige været alene i 6 uger med vores datter på to og er gravid. Manden arbejdede i udlandet og jeg var virkelig ved at gi op mange gange! Jeg har stor respekt til jer der er alene.. Jeg ville aldrig magte det.. Men det skal man jo men hold op det var nogle hårde og lange 6 uger..

Anmeld

7. september 2011

An&Jo

Babymor2010 skriver:

Men jeg tænker lidt, er der virkelig så mange fordomme over enlige gravide kvinder, siden folk har så "travlt"...

desværre så er der rigtig mange fordomme ja..

og især hvis man er ung for så kan man næsten se på folk at de tænker "nå nu skal hun også til at hive vores skattepenge ind i kassen" folk tænker med det samme at enlig er lig med kontanthjælp og andre ydelser.. :/

jeg møder rigtig mange indtil jeg fortæller at jeg faktisk ER igang med en uddannelse, og snart færdig med skoledelen også, så bliver folk helt chokeret og snakker pludselig med en helt anden tone til en..

Anmeld

7. september 2011

Frøken J.

An&Jo skriver:

desværre så er der rigtig mange fordomme ja..

og især hvis man er ung for så kan man næsten se på folk at de tænker "nå nu skal hun også til at hive vores skattepenge ind i kassen" folk tænker med det samme at enlig er lig med kontanthjælp og andre ydelser.. :/

jeg møder rigtig mange indtil jeg fortæller at jeg faktisk ER igang med en uddannelse, og snart færdig med skoledelen også, så bliver folk helt chokeret og snakker pludselig med en helt anden tone til en..

Hvor er det strengt! Har det ikke været hårdt? Altså jeg tænker bare, jeg har tydelig kunne mærke folks dømmende blikke, når jeg har været afsted alene, fordi manden var på job. Det er virkelig ubehageligt! Og så latterligt også

Anmeld

7. september 2011

132319

Frøken J. skriver:

Præcis! Nogen gange tænker jeg også på, at det er lidt smagløst, at det automatisk formodes man har en partner gennem graviditeten. Altså jeg synes bare til alle undersøgelser og så videre, så snakker de om man skal medbringe manden, manden skal hjælpe og whatnot. Og så tænker man: "Ja ok, hvad så hvis man ikke har sådan en?"

Tænkte faktisk også på det, da jeg skulle til ekstra scanning her sidste uge. Sad alene i venteværelset med nok 7 håbefulde par, som skulle til NF. Og jeg sad der alene med kæmpemave. Hold nu op mand folk sendte mig skeptiske blikke! Havde bare lyst til at råbe: "Ja, jeg har altså en kæreste, men han er på arbejde"... Det er frygteligt folk har så mange fordomme overfor (især unge) enlige.. Det kan ikke være let! Ja, lang snak bare for at sige, at jeg ligesom dig nærer stooor respekt!

Jeg er faktisk aldrig blevet konfronteret med at jeg ikke havde faderen med til mine scanninger i min første graviditet. Faktisk tror jeg at de til MD troede at jeg var lesbisk fordi jeg havde min mors veninde med -Vi fik dog fortalt hende hvem hun var

Anmeld

7. september 2011

Jibbe

Jeg tror bare man gør det der skal gøres. Jeg er alene hjemme 4 uger af gangen og man ender i et helt andet gear når det er. Alting er planlgt for St dagen skal blive så nem som muligt. Frej er sjovt nok altid syg når Lars er væk, det er fandme hårdt. Og vi har også være i gennem en hospitalindlæggelse for mit vedkommende da Frej var 6 måneder uden at Lars var hjemme. Man gør det bare. Jeg har lgså stor respekt for de som er alene hele tiden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.