Hvor gamle er i når i afslutter jeres uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2011

Frk-Lotusblomst

BrightStar skriver:

Hej allesammen.

Jeg har lige et spørgsmål, hvor gamle er i når i afslutter jeres uddannelse?

Herhjemme er manden snart færdig, og det er jo selvfølgelig dejligt!  

Nu er det sådan, at jeg har beslutte mig for at gå efter drømmeuddannelsen! Og i den forbindelse er jeg bare lidt i tvivl om det er virkelig dumt, og om jeg bare skal nøjes med det jeg i forvejen har.. :/

Vi har 2 små børn og et super godt bagland. 

Jeg har altid drømt om, at læse jura lige siden jeg var lille, og det at blive mor har kun givet mig mere blod på tanden. Selvom det bliver hårdt. Heldigvis har vi jo som sagt et rigtig godt bagland, der altid står klar med en hjælpende hånd hvis det brænder på. 

I den forbindelse ville det betyde, at jeg vil være 28 år når jeg har afsluttet uddannelsen. Og det er selvfølgelig en fordel, at vores unger er ved at være store til den tid, og vi ikke skal have flere børn når jeg skal på arbejdsmarkedet.

Synes i det ville være helt dumt? 

Manden synes bare jeg skal gå efter det.. 

Selvfølgelig er det ikke dmut og du skal da bare "GO FOR IT"

Jeg regner med at skal have barn under min uddannelse og jeg er færdig som 24/25 årig.

Dog er det ikke sikkert jeg er færdig med at uddanne mig. Vil gerne lidt år på arbejdsmarked og have et barn mere eller 2 og så måske videre uddanne mig derefter

Så synes bestemt ikke det er sent at være færdig som 28 årig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

N&J

BrightStar skriver:

Hej allesammen.

Nu er det sådan, at jeg har beslutte mig for at gå efter drømmeuddannelsen! Og i den forbindelse er jeg bare lidt i tvivl om det er virkelig dumt, og om jeg bare skal nøjes med det jeg i forvejen har.. :/

Jeg har altid drømt om, at læse jura lige siden jeg var lille, og det at blive mor har kun givet mig mere blod på tanden. Selvom det bliver hårdt. Heldigvis har vi jo som sagt et rigtig godt bagland, der altid står klar med en hjælpende hånd hvis det brænder på. 

I den forbindelse ville det betyde, at jeg vil være 28 år når jeg har afsluttet uddannelsen. Og det er selvfølgelig en fordel, at vores unger er ved at være store til den tid, og vi ikke skal have flere børn når jeg skal på arbejdsmarkedet.

Øhhh.. jeg er lige blevet 31 når jeg er færdig, men skal´da have noget efteruddannelse på et tidspunkt.. har en videregående uddannelse, så er i gang med en ny - derfor den "høje" alder.. syntes overhovedet ikke 28 er slemt, og egentlig syntes jeg ikke man skal sætte en alder på, jeg ville i i hvert fald ikke tænke over det. 

Anmeld

5. september 2011

JacobsMoar

Jeg var 21.. Nu vender jeg så tilbage efter 1 års barsel, og skal langt om længe bruge det jeg har lært (hvis jeg kan huske det).. 

Jeg er så langt fra færdigudd. jeg skal bare lige finde ud af hvad jeg skal læse 

Anmeld

5. september 2011

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Synes det lyder som en fin plan :-)

Jeg blev 22 en uge efter jeg blev færdig.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

5. september 2011

BrightStar

Hvor er det dejligt med alle jeres svar! 

Og der er jo en rigtig fin aldersfordeling.. Og igen det afhænger jo selvfølgelig også af, om man tager en erhvervsuddannelse eller læser på universitetet.

Jeg ved egentlig heller ikke hvor jeg synes det var så voldsomt at være 28 år når jeg er færdig. Der er jo en væsentlig forskel på om man som 16-17 årig tager en erhvervsuddannelse og dermed er færdig som 20-21 årig eller tager en gymnasiel uddannelse og derefter læser videre.. 

Anmeld

5. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

BrightStar skriver:

Hvor er det dejligt med alle jeres svar! 

Og der er jo en rigtig fin aldersfordeling.. Og igen det afhænger jo selvfølgelig også af, om man tager en erhvervsuddannelse eller læser på universitetet.

Jeg ved egentlig heller ikke hvor jeg synes det var så voldsomt at være 28 år når jeg er færdig. Der er jo en væsentlig forskel på om man som 16-17 årig tager en erhvervsuddannelse og dermed er færdig som 20-21 årig eller tager en gymnasiel uddannelse og derefter læser videre.. 

Man kan prøve at planlægge sit liv, men det er ikke så tit det bare kører som planlagt. Synes bestemt ikke alder har den store betydning, det er nok mest en selv der dømmer. Og dømmer andre, så pyt da med dem.

Selv har jeg haft andre ting at tænke på, samt været lidt uheldig med f.eks ikke at kunne komme videre efter en HG. og det gør så at jeg er senere færdig end mange andre. Men hva, jeg har det godt, og kan nu nyde at have overskud til at læse, og sigte mod noget jeg ved at jeg vil. Det havde jeg ikke kunne sige for 5 år siden.  

Så go for it! 

Anmeld

5. september 2011

Babylil

BrightStar skriver:

Hej allesammen.

Jeg læser selv jura. Hvis jeg ikke var blevet gravid, havde jeg været færdig som 24 årig. Jeg mangler 2 fag og mit speciale for at være færdiguddannet cand.jur. Snupper lige de 2 fag her i dette semester - derefter ryger jeg på barsel - og så vender jeg tilbage for at skrive speciale! Så jeg kommer til at være færdig som 26-årig, men så har jeg også 2 børn med på CV'et hvilket bestemt er en fordel, når man søger job.

Go for it - 28 er INGEN alder! De fleste der afslutter jura er deromkring eller ældre, fordi de udskyder studiet, rejser, holder sabbatår eller fordeler fagene ud over mange semestre. Jeg ville kun have været 24 år, fordi jeg er gået direkte fra 9. klasse til gymnasiet og direkte fra gymnasiet til Jura studiet og direkte fra bachelor til kandidat. Det er de færreste, der gør det.

Anmeld

5. september 2011

132319

Jeg var lige blevet 26 og havde holdt et halvt års barsel undervejs

Jeg synes som sådan ikke at man kan blive for gammel. Min venindes mor er færdig med sin uddannelse om 1/2 år og hun er da oppe i 40'erne

Anmeld

5. september 2011

BrightStar

Babylil skriver:

Jeg læser selv jura. Hvis jeg ikke var blevet gravid, havde jeg været færdig som 24 årig. Jeg mangler 2 fag og mit speciale for at være færdiguddannet cand.jur. Snupper lige de 2 fag her i dette semester - derefter ryger jeg på barsel - og så vender jeg tilbage for at skrive speciale! Så jeg kommer til at være færdig som 26-årig, men så har jeg også 2 børn med på CV'et hvilket bestemt er en fordel, når man søger job.

Go for it - 28 er INGEN alder! De fleste der afslutter jura er deromkring eller ældre, fordi de udskyder studiet, rejser, holder sabbatår eller fordeler fagene ud over mange semestre. Jeg ville kun have været 24 år, fordi jeg er gået direkte fra 9. klasse til gymnasiet og direkte fra gymnasiet til Jura studiet og direkte fra bachelor til kandidat. Det er de færreste, der gør det.

Det lyder da super dejligt! 

Er du glad for uddannelsen? Og jeg er heller ikke i tvivl om, at de fleste arbejdsgivere synes det er et + at man har fået et par børn, når man skal ud og finde job. 

Anmeld

5. september 2011

aarhusmor

omkring 45. Men jeg har så andre uddannelser bag mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.