BrightStar skriver:
Hej allesammen.
Jeg har lige et spørgsmål, hvor gamle er i når i afslutter jeres uddannelse?
Herhjemme er manden snart færdig, og det er jo selvfølgelig dejligt!
Nu er det sådan, at jeg har beslutte mig for at gå efter drømmeuddannelsen! Og i den forbindelse er jeg bare lidt i tvivl om det er virkelig dumt, og om jeg bare skal nøjes med det jeg i forvejen har.. :/
Vi har 2 små børn og et super godt bagland.
Jeg har altid drømt om, at læse jura lige siden jeg var lille, og det at blive mor har kun givet mig mere blod på tanden. Selvom det bliver hårdt. Heldigvis har vi jo som sagt et rigtig godt bagland, der altid står klar med en hjælpende hånd hvis det brænder på.
I den forbindelse ville det betyde, at jeg vil være 28 år når jeg har afsluttet uddannelsen. Og det er selvfølgelig en fordel, at vores unger er ved at være store til den tid, og vi ikke skal have flere børn når jeg skal på arbejdsmarkedet.
Synes i det ville være helt dumt?
Manden synes bare jeg skal gå efter det.. 
Jeg læser selv jura. Hvis jeg ikke var blevet gravid, havde jeg været færdig som 24 årig. Jeg mangler 2 fag og mit speciale for at være færdiguddannet cand.jur. Snupper lige de 2 fag her i dette semester - derefter ryger jeg på barsel - og så vender jeg tilbage for at skrive speciale! Så jeg kommer til at være færdig som 26-årig, men så har jeg også 2 børn med på CV'et hvilket bestemt er en fordel, når man søger job.
Go for it - 28 er INGEN alder! De fleste der afslutter jura er deromkring eller ældre, fordi de udskyder studiet, rejser, holder sabbatår eller fordeler fagene ud over mange semestre. Jeg ville kun have været 24 år, fordi jeg er gået direkte fra 9. klasse til gymnasiet og direkte fra gymnasiet til Jura studiet og direkte fra bachelor til kandidat. Det er de færreste, der gør det.