Hvor gamle er i når i afslutter jeres uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.692 visninger
55 svar
0 synes godt om
5. september 2011

BrightStar

Hej allesammen.

Jeg har lige et spørgsmål, hvor gamle er i når i afslutter jeres uddannelse?

Herhjemme er manden snart færdig, og det er jo selvfølgelig dejligt!  

Nu er det sådan, at jeg har beslutte mig for at gå efter drømmeuddannelsen! Og i den forbindelse er jeg bare lidt i tvivl om det er virkelig dumt, og om jeg bare skal nøjes med det jeg i forvejen har.. :/

Vi har 2 små børn og et super godt bagland. 

Jeg har altid drømt om, at læse jura lige siden jeg var lille, og det at blive mor har kun givet mig mere blod på tanden. Selvom det bliver hårdt. Heldigvis har vi jo som sagt et rigtig godt bagland, der altid står klar med en hjælpende hånd hvis det brænder på. 

I den forbindelse ville det betyde, at jeg vil være 28 år når jeg har afsluttet uddannelsen. Og det er selvfølgelig en fordel, at vores unger er ved at være store til den tid, og vi ikke skal have flere børn når jeg skal på arbejdsmarkedet.

Synes i det ville være helt dumt? 

Manden synes bare jeg skal gå efter det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

Frøken J.

BrightStar skriver:

Hej allesammen.

Nu er det sådan, at jeg har beslutte mig for at gå efter drømmeuddannelsen! Og i den forbindelse er jeg bare lidt i tvivl om det er virkelig dumt, og om jeg bare skal nøjes med det jeg i forvejen har.. :/

Jeg har altid drømt om, at læse jura lige siden jeg var lille, og det at blive mor har kun givet mig mere blod på tanden. Selvom det bliver hårdt. Heldigvis har vi jo som sagt et rigtig godt bagland, der altid står klar med en hjælpende hånd hvis det brænder på. 

I den forbindelse ville det betyde, at jeg vil være 28 år når jeg har afsluttet uddannelsen. Og det er selvfølgelig en fordel, at vores unger er ved at være store til den tid, og vi ikke skal have flere børn når jeg skal på arbejdsmarkedet.

Jamen synes du 28 er gammelt? Jeg synes det er en fin alder Go for it! Du har kun et liv, så det er da med at udleve drømmene Altså jeg er nok færdig når jeg er 27 eller sådan, men så er der masser af efteruddannelse

Anmeld

5. september 2011

chael

BrightStar skriver:

Hej allesammen.

Jeg vil være 29 år, når jeg er færdig uddannet.

Jeg skal lige 1 år på barsel og så har jeg 2 år som kontor elev. Og ja, så er jeg 29 år. Puha... Så er der ikke længe til de 30 år

*Camilla 36+5

Anmeld

5. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

BrightStar skriver:

Hej allesammen.

28 år er da igen alder! Jeg er først færdig når jeg er i 30erne. Det er bestemt ikke dumt at gå efter sin drømmeuddannelse, og slet ikke når du lyder til rigtig gerne at ville. 

Anmeld

5. september 2011

Madam Blå

Jeg skulle have været 22 - knapt 23, og pædagog. Men der kommer lige en baby og en barsel i vejen

Så jeg ender med at være 24, og vil gerne på DPU og læse i to år. Hvis jeg læser direkte videre er jeg 26, men vil nok gerne lige have et år eller mere til at arbejde i inden. Så et sted mellem 26-30, vil jeg tro

Anmeld

5. september 2011

An&Jo

Jeg er næsten 25 når jeg er færdig med grunduddannelsen men efter nogle år hvor jeg skal samle mig noget erhvervserfaring skal jeg læse videre i ca et år tror jeg nok for at blive registreret ejendomsmægler

Anmeld

5. september 2011

BrightStar

Det er super dejligt, at høre, at jeg ikke er den eneste 

Og nej.. 28 år er jo ikke gammelt som sådan.. De fleste jeg kender ender bare med at være færdige når de er i starten - midt i 20'erne. 

Anmeld

5. september 2011

MaleneJensen

Syntes helt klart du skal gå efter det, nu hvor deres børn er i en god alder og hvis i ikke ville have flere

Syntes helt klart du skal gøre det

Jeg selv vil nok være 23 tror jeg hvis jeg kommer ind på skole

Anmeld

5. september 2011

Lise

Jeg regner med endelig at blive færdig næste år til december agtigt. Så er vi omkring min 33 års fødselsdag

Jeg blev 24 før jeg startede på bachelor. Så blev eg gravid på 5. semester, og dumpede en af mine allersidste eksamener lige inden jeg fødte. Så jeg kom først op igen i slutningen af min barsel. Så jeg var 28 da jeg afsluttede bacheloren. Så startede jeg på overbygningen med det samme, men kun på deltid, da jeg arbejdede fuld tid. Så blev jeg gravid igen, holdt barsel igen (dumpede en eksamen igen), og nu begynder det så småt at ligne noget  Starter efter planen med at skrive speciale næste sommer.

Jeg synes på den ene side det er lidt pinligt at jeg bliver så gammel før jeg bliver færdig, men på den anden side har jeg slet ikke travlt. Lige nu arbejder jeg deltid (20-25 timer) og studerer på deltid. det er skønt når man har to små børn (1½ og 4 år), for jeg flexer som jeg lyster. Men det er da også hårdt af og til..

Anmeld

5. september 2011

Vivian87

Go for it kan bestemt ikke de hvorfor du ikke skal gøre det! jeg er 28 når jeg er færdig på universitetet, og så skal jeg hve 2 års pædagoikum før jeg kan kalde mig helt uddannet, så jeg er 30 eller 31 når jeg er helt færdig, afhængig af hvornår lillebror/lillesøster skal komme til verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.