Rosa skriver:
Tak for støtten 
Det er fordi at SF ikke vil skrive under på at jeg flytter MED Jonte. Jeg vil ikke flytte min adresse før jeg kan få ham med, da det vil gøre det sværere for mig at få bopælsretten tilbage (den afgiver jeg automatisk hvis jeg flytter uden den lille).
Bodelingen handler om at jeg jo gav afkald på alle mine møbler da vi flyttede sammen fordi hans var nyere og dyrere, og mens jeg har været på SU, barsel og gået hjemme med den lille i de uger han var ude at rejse med arbejdet hver måned så har han jo tjent betydeligt mere end mig og har derfor den holdning at intet af det vi har i lejligheden nu er hans.
Sådan er loven heldigvis ikke, jeg har jo bidraget på en masse andre måder end økonomisk og gjort det muligt at han kunne have et højt betalt job - ved at tage barslen, sætte mit studie og min karriere på standby så han kunne beholde sit job. Dermed er jeg berettiget til at tage noget med fra vores fælles hjem. Og det skal vi så have hjælp til at fordele.
Jeg tager virkelig hatten af for dig, at du kæmper for at få noget af indboet med dig. Da jeg blev skilt, gik jeg af med ALT for meget, blot for roens/fredens skyld. Han fik bla. begge biler (??) Jeg skulle bare væk - koste hvad det vil. Jeg ventede sågar 10 mdr. med at kræve underholdsbidrag
Men det har jeg da fortrudt mange gange. Fortrudt, at jeg ikke tog "kampen" op, for jeg tror det har været med til, at han fremadrette hele tiden har følt, han havde "magten" og jeg bare var en nikkedukke. Så jeg synes virkelig det er flot, at du kræver det der retsmæssigt er dit.
Har I fået at vide, at bopælsafgørelsen falder med det samme? Er det ikke kun, hvis I når til enighed? I vores tilfælde lavede statsforvaltningen en midlertidig afgørelse og den kom to dage efter mødet. Og så var det vi gik videre til retten. Hvor langt væk fra SF skal du bo? For skal du bo tæt på ham, er jeg overbevist om at den midlertidige afgørelse falder til din fordel, så længe Jonte kan blive i hans nærmiljø. Det var derfor jeg ikke fik den midlertidige bopæl, da det ville kræve, at min datter skulle skifte børnehave, og statsforvaltningen mente ikke hun skulle til at skifte, hvis nu retten gav min exmand medhold.
Jeg krydser alt jeg kan for at statsforvaltningen kan se fornuft i denne sag og lader Jonte flytte med dig. Alt andet vil da være fuldstændig ude i hampen.

Anmeld