Så fik vi indkaldelsen til Statsforvaltningen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Lisbeth85

Håber det falder ud til din fordel, men mon ikke? Du virker til at være den primære forsørger jo, og den som har været sammen med Jonte mest og derfor kender ham bedst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Er det sikkert, at I får afgørelsen med det samme?

De gange jeg har været i statsforvaltningen og vi ikke kunne blive enige har de voteret efterfølgende og sendt et brev med afgørelsen.

Men ja, statsforvaltningen er ikke for kloge. De indkaldte også mig til et møde med en der har et polititilhold mod mig.
Det var først da jeg pointerede det tredje gang (dvs satte det som en betingelse for at gennemføre noget som helst møde) at de respekterede det.
Jeg hader statsforvaltningen!

Anmeld

1. september 2011

Rosa

RGN skriver:

Er det sikkert, at I får afgørelsen med det samme?

De gange jeg har været i statsforvaltningen og vi ikke kunne blive enige har de voteret efterfølgende og sendt et brev med afgørelsen.

Men ja, statsforvaltningen er ikke for kloge. De indkaldte også mig til et møde med en der har et polititilhold mod mig.
Det var først da jeg pointerede det tredje gang (dvs satte det som en betingelse for at gennemføre noget som helst møde) at de respekterede det.
Jeg hader statsforvaltningen!

Det er åbenbart meget forskelligt om man får afgørelsen samme dag eller ej, men vi kan måske godt bede om at få den straks..? Vi er jo heller ikke interesserede i at gå og trække den ud... 

Ej, det du beskriver er da helt hul i hovedet?! 

Anmeld

1. september 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Rosa skriver:

Det er åbenbart meget forskelligt om man får afgørelsen samme dag eller ej, men vi kan måske godt bede om at få den straks..? Vi er jo heller ikke interesserede i at gå og trække den ud... 

Ej, det du beskriver er da helt hul i hovedet?! 

Det skader ihvert fald ikke at høre om I kan få afgørelsen straks.
Det er rædselsfuldt at gå og vente. Og hver dag når man skal tømme sin postkasse er man ved at besvime.

Ja, jeg har også mistet ALT for sfv. Den børnesagkyndige var nu meget sød, men det nytter jo ikke noget, når det er juristerne der sidder med magten.

Hvor om alting er tror jeg også det falder ud til din fordel, men derfor er det alligevel frygteligt at gå igennem.
Jeg håber det bedste for jer. Og så håber jeg med tiden I får et rigtig godt samarbejde. Men SF´en plejer da vist at være fornuftig. Så mon ikke det kommer med tiden, når han har fået bearbejdet det hele.

Anmeld

1. september 2011

bullerbassen

Rosa skriver:

Og minsanten om ikke de har valgt at slå mødet om bopælsret sammen med mødet om bodeling  Dvs. at den forælder der "taber" bopælsretten til Jonte skal alligevel sidde lige bagefter og forhandle fordelingen af vores bo overfor "vinderen". Det er eddermaneme væmmeligt!!!! Jeg ville føle mig fuldstændigt knust hvis jeg tabte, og så at skulle sidde der bagefter og snakke om fjernsyn og videokamera m.m. - arhmen hør nu!!!! Selvom jeg er sikker på at det nok skal falde ud til min fordel gør det mig virkelig ondt for SF at han skal sidde der bagefter - det er umenneskeligt!!! 

En anden ting er så at vi først skal til møde d.27.!!! Det er 3,5 uge længere hvor vi skal bo sammen og gå op og ned ad hinanden før vi får afklaring  Det er simpelthen synd for Jonte og også synd for mig og SF! Det er hårdt nok nu - men der er jo ingen der tror det bliver nemmere jo tættere på vi kommer?!! Suk... 

Det gode er så at når afgørelsen er truffet kan jeg flytte direkte over i min nye lejlighed med Jonte samme dag... Men det er sgu en ringe trøst for den stakkels mand der så kan gå hjem til et TOMT hus 

Kh

Mig

Nu har jeg ikke fulgt med i dine indlæg - håber det er ok jeg spørg.

Hvorfor skal I bliver boende sammen , hvis du har fundet en lejlighed ?

Og er det fordi I ikke kan " finde " ud af at dele sagerne imellem jer i skal i statsforvaltningen med dette ??

Det helt ok hvis du ikke har lyst til at svare - Det lydet umiddelbart til at være en kedelig affærre . Kan godt forstå du har dine tanker omkring dette - Det må ikke være sjovt

Anmeld

1. september 2011

Rosa

bullerbassen skriver:

Nu har jeg ikke fulgt med i dine indlæg - håber det er ok jeg spørg.

Hvorfor skal I bliver boende sammen , hvis du har fundet en lejlighed ?

Og er det fordi I ikke kan " finde " ud af at dele sagerne imellem jer i skal i statsforvaltningen med dette ??

Det helt ok hvis du ikke har lyst til at svare - Det lydet umiddelbart til at være en kedelig affærre . Kan godt forstå du har dine tanker omkring dette - Det må ikke være sjovt

Tak for støtten

Det er fordi at SF ikke vil skrive under på at jeg flytter MED Jonte. Jeg vil ikke flytte min adresse før jeg kan få ham med, da det vil gøre det sværere for mig at få bopælsretten tilbage (den afgiver jeg automatisk hvis jeg flytter uden den lille). 

Bodelingen handler om at jeg jo gav afkald på alle mine møbler da vi flyttede sammen fordi hans var nyere og dyrere, og mens jeg har været på SU, barsel og gået hjemme med den lille i de uger han var ude at rejse med arbejdet hver måned så har han jo tjent betydeligt mere end mig og har derfor den holdning at intet af det vi har i lejligheden nu er hans.

Sådan er loven heldigvis ikke, jeg har jo bidraget på en masse andre måder end økonomisk og gjort det muligt at han kunne have et højt betalt job - ved at tage barslen, sætte mit studie og min karriere på standby så han kunne beholde sit job. Dermed er jeg berettiget til at tage noget med fra vores fælles hjem. Og det skal vi så have hjælp til at fordele. 

Anmeld

1. september 2011

bullerbassen

Rosa skriver:

Tak for støtten

Det er fordi at SF ikke vil skrive under på at jeg flytter MED Jonte. Jeg vil ikke flytte min adresse før jeg kan få ham med, da det vil gøre det sværere for mig at få bopælsretten tilbage (den afgiver jeg automatisk hvis jeg flytter uden den lille). 

Bodelingen handler om at jeg jo gav afkald på alle mine møbler da vi flyttede sammen fordi hans var nyere og dyrere, og mens jeg har været på SU, barsel og gået hjemme med den lille i de uger han var ude at rejse med arbejdet hver måned så har han jo tjent betydeligt mere end mig og har derfor den holdning at intet af det vi har i lejligheden nu er hans.

Sådan er loven heldigvis ikke, jeg har jo bidraget på en masse andre måder end økonomisk og gjort det muligt at han kunne have et højt betalt job - ved at tage barslen, sætte mit studie og min karriere på standby så han kunne beholde sit job. Dermed er jeg berettiget til at tage noget med fra vores fælles hjem. Og det skal vi så have hjælp til at fordele. 

Åh for søren - det er jeg ski ked af at høre

Det gør jo ikke denne kedelige situtiation nemmere , at I skal " slåes " for at få en afgørelse.

Viste ikke det var så kompliceret , troede ski bare man flyttede. Så hvis han ikke skriver under må du / I ikke flytte ?. Det er jo ikke sjovt for nogen af jer og trækker da bare pinen ud 

Ej øv hvor må det ikke være sjovt når beslutningen er taget og der er jo et stykke tid til endnu.

Håber I trods alt finder en god løsning og får et godt samarbejde om Jonte i fremtiden

Anmeld

1. september 2011

Rosa

bullerbassen skriver:

Åh for søren - det er jeg ski ked af at høre

Det gør jo ikke denne kedelige situtiation nemmere , at I skal " slåes " for at få en afgørelse.

Viste ikke det var så kompliceret , troede ski bare man flyttede. Så hvis han ikke skriver under må du / I ikke flytte ?. Det er jo ikke sjovt for nogen af jer og trækker da bare pinen ud 

Ej øv hvor må det ikke være sjovt når beslutningen er taget og der er jo et stykke tid til endnu.

Håber I trods alt finder en god løsning og får et godt samarbejde om Jonte i fremtiden

Mange tak  Det er nemlig ikke simpelt, det er enormt politisk, og surt... Der er INGEN som bliver skilt for sjov!!! 

Anmeld

1. september 2011

bullerbassen

Rosa skriver:

Mange tak  Det er nemlig ikke simpelt, det er enormt politisk, og surt... Der er INGEN som bliver skilt for sjov!!! 

NEJ det er der bestemt ikke  Håber virkelig I finder en god løsning ikke mindst for Jonte's skyld.

Anmeld

1. september 2011

matryoshka

Rosa skriver:

Tak for støtten

Hvor er det trist for jer at stå i denne situation. Doomed if you do doomed if you don't! Er han slet ikke villig til at gå på komprimis om en aftale om, at jeres søn er hos dig de første par år, og så med "glidende" overgang går over til en 5/7 ordning, og til slut en 7/7 ordning?

Men ellers, så tænkte jeg om det du siger om at du har givet afkald på nogle ting, holdt barsel og dermed sat uddannelsen/karriere på standby. Dette er selvfølgelig en investering. Men kan det så ikke også drejes til at han jo også har forsørget dig/jer under din uddannelse, som jo også er en investering?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.