Ked af det på mine børns vegne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2011

bullerbassen

Kan godt forstå du bliver ked af det på din drengs vegne , selvfølgelig kan man ikke forlange de kommer eller tar fri. Men det må da også være hyggeligt for dem at se hvor deres børnebørn har deres daglige gang. Og kan ikke forstå man ikke ofrer de par timer og tar fri fra arbejde. Det er jo til stor glæde for børnebørnene.

Og det er KUN ½ time i bil det er jo ingenting.

Jeg arbejder i en børnehave hvor der også er børn som af en eller anden grund ikke har bedsteforælder der kommer - enter træder en god ved af familien til , eller forælderne kommer selv. Eller sidste udvej bliver hentet tidligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

N&J

1012lmp skriver:

Det er jo for børnenes bedste at man går fra hinanden det er da bedre end at blive sammen..!

Og jeg synes da det er et svigt at mit barn skal sidde en dag hvor alle andre har deres bedsteforældre der og han ikke har... Det er jo ikke fordi de ikke kan.. men de VIL ikke da de har noget på mig.. det er da absolut ikke fair det skal gå ud over dem.

Nej, det siger jeg skam heller ikke at det er, men hvis vi skulle snakke optimale forhold så var mor og far stadig sammen og ikke skilt eller alene som mig, det var i den kontekst det skulle forstås,

Men du har taget det valg, som jeg har at flytte væk og det kommer til at have en indvirkning på børnenes (barnets) forhold og samværd med eventuelle bedsteforældre og det er jo en af de overvejelser som jeg er sikker på du også har overvejet som jeg har, og jeg siger heller ikke at jeg ikke forstår hvorfor du er skuffet og ked af det på dit barns vejne, men om din dreng vil føle sig svigtet fordi han ikke har præcis farmor og farfar med den dag, det er til dels op til jer (som forældre), der er mulighed for dine forældre kunne tage med, en veninde, eventuelle søskende på begge jeres sider (hvis I har nogen), eller man kunne kontakte en af de forældre som ens barn havde god kontakt med og høre om denne barns bedsteforældre kunne tage sig lidt af det under bedsteforældredagen eller man kunne vælge at bede om fri og hente barnet tidligt, så de slet ikke oplever dagen og derfor ikke tænker over det - det er jer som f0orældre der viser barnet ved jeres handlinger hvad barnet skal ligge i dagen.

Jeg har endnu ikke set det som et problem i de inst. jeg har været i eller min datter har gået i, så længe forældrene ikke har gjort det til et problem... min datter har ikke endnu hverken da vi boede i esbjerg eller herover haft sine bedsteforældre med og hun kommer heller ikke til det, og selvom min mor ville tilbyde det (eller tilbyde at min far gjorde det), så ville jeg sige nej, min far ville hade det - og det ser jeg absolut ingen grund til at udsætte ham eller min datter for - det er nok at han ligger nede på gulvet og leger med hende når vi er derhjemme) og jeg ville ikke bede min mor om det heller.. heller ikke hvis det kun var 30 min. væk - for det er altså mig der har valgt at flytte - ikke dem, og det skal ikke gå ud over dem/deres hverdag og stressniveau at jeg har valgt at få et barn og oveni valgt at flytte med det - men det siger jeg kun på baggrund af det faktum at min datter ser sine bedsteforældre sjældent - dog i længere perioder af gangen - så besøget er mere intensivt.. og jeg mener set ud fra et psykologisk vinkel at børn der oplever deres bedsteforældre som nærværende og tilstede når de ser dem, vil have flere positive oplevelser at huske tilbage på end dem der har dem meget, men hvor bedsteforældrene ikke "er der" fordi det at passe børnebørn oveni et fuldt arbejdsliv og ligende bare går hen og bliver en pligt - det vil jeg da meget nødig have mine forældre skulle føle, men at de gør det indimellem - det er jeg da fuldt ud bevidst om og kan jeg da ikke klandre dem for - jeg ved de elsker min datter og min nevø højt, men også at de nogengange bare gerne vil være/har brug for at være dem selv efter en lang arbejdsuge - jamen det har jeg da forståelse for.  

Så min pointe med min lange smøre er at måske dine forventninger om hvad bedsteforældre skal og ikke skal bare ikke stemme overens med den virkelighed vi lever i, samt hvilke mennesker de er, og så må man jo justere den forventning så man ikke bliver skuffet. 

Anmeld

31. august 2011

N&J

1012lmp skriver:

Min far bor på cypern så det er liiidt svært, min mor har selv små børn. Så det er ikke muligt for hende at deltage.

Så kan jeg godt se at din side af familien ikke har så store muligheder for at komme.. 

Anmeld

31. august 2011

Ælling

Min far bor på cypern så det er liiidt svært, min mor har selv små børn. Så det er ikke muligt for hende at deltage.

Så passer du vel bare dine små søskende, mens din mor tager til bedsteforældredag - så er problemet løst.

Anmeld

31. august 2011

N&J

bullerbassen skriver:

Det er nu ikke kun de voksne som skaber en stemning omkring bedste forælder dag osv.

Arbejder i børnehave og det er virkelig nået børnene snakker om . Og ser frem til. Vi har også børn som ikke har bedsteforælder der kommer og ingen tvivl om at de kikker efter de andre som jo hygge sig .

Det har jeg bare slet ikke oplevet der hvor jeg har arbejdet, men som sagt så er det jo muligt at tage tidligt fri og hente hvis det er, jeg ville aldrig se det som et problem at min datter ikke havde mulighed for at have sine bedsteforældre med, for hun er så sammen med dem 4 uger i sommerferien, og det tvivler jeg på de færreste børn kan sige, så jeg mener stadig at man som forældre kan være med til at nedjustere forventningerne til den dag - især hvis bedsteforældrene stadig er på arbejdsmarkedet eller bor et stykke derfra.. min datter kommer heller aldrig til at have sin far med - men sådan er det jo bare - så er det vel min opgave som forældre at sørge for at de dage hvor far/bedsteforældre måske er i centrum at snakke med min datter om hendes og bringe fokus andre steder hen eller simpelthen hente hende tidligt.. altså jeg syntes bare man skal passe på med at gøre det til et større problem end det er, og hvis det virkelig er blevet så hypet i vg/bh så skulle man måske som inst. kigge på om der måske var en bedre måde at gøre det på, for jeg tvivler da på at der blivere færre i inst. som står med samme problem som jeg.. 

Anmeld

1. september 2011

bullerbassen

N&J skriver:

Det har jeg bare slet ikke oplevet der hvor jeg har arbejdet, men som sagt så er det jo muligt at tage tidligt fri og hente hvis det er, jeg ville aldrig se det som et problem at min datter ikke havde mulighed for at have sine bedsteforældre med, for hun er så sammen med dem 4 uger i sommerferien, og det tvivler jeg på de færreste børn kan sige, så jeg mener stadig at man som forældre kan være med til at nedjustere forventningerne til den dag - især hvis bedsteforældrene stadig er på arbejdsmarkedet eller bor et stykke derfra.. min datter kommer heller aldrig til at have sin far med - men sådan er det jo bare - så er det vel min opgave som forældre at sørge for at de dage hvor far/bedsteforældre måske er i centrum at snakke med min datter om hendes og bringe fokus andre steder hen eller simpelthen hente hende tidligt.. altså jeg syntes bare man skal passe på med at gøre det til et større problem end det er, og hvis det virkelig er blevet så hypet i vg/bh så skulle man måske som inst. kigge på om der måske var en bedre måde at gøre det på, for jeg tvivler da på at der blivere færre i inst. som står med samme problem som jeg.. 

Nu ved jeg fra mit arbejde det er en dag der bliver snakket om og set frem til ( både blandt børn & voksne ) der bliver taget billeder til deres mapper osv.

Og det er nået de gerne viser frem bagefter. Tror ikke de nødvendigvis er forældrerne der skruer forventningerne op,men der bliver jo snakke om denne dag , da det er en super hyggelig dag, som børnene hvirkelig er glade for. Så kan da godt forstå TS ville øsnke for sin dreng, at bedste forælderne kommer denne ene dag.

Jeg personligt ville også bliver skuffet hvis mine forælder ikke kunne afsætte et besøg i mine børn insitition på sådan en dag. Men de er så heller ikke sammen med dem i ferie osv og i min verden må det også være i bedste forældrenes interesse og deltage i disse arrangementer.

Det er i TS en ½ times kørsel som i min verden ikke er en stor invistering for bedsteforælderne, hvis det gør barnebarnet glad.

Men vi er jo forskellige som mennesker med forskellige holdninger.

Jeg kan godt forstå TS og jeg ville bestemt også blive skuffet. Uanset om det er alm hverdag at bedste forælder går på arbejde , så syntes jeg godt man kan ofrer 1-2 timer på at gøre barnebarnet glad . Det er 1-2 gange om året vi snakker om.

Anmeld

1. september 2011

1012lmp

Ælling skriver:

Så passer du vel bare dine små søskende, mens din mor tager til bedsteforældredag - så er problemet løst.

Det er desværre ikke en mulighed da de bliver hentet af deres far den pågældende dag kl 17...

Anmeld

1. september 2011

1012lmp

bullerbassen skriver:

Nu ved jeg fra mit arbejde det er en dag der bliver snakket om og set frem til ( både blandt børn & voksne ) der bliver taget billeder til deres mapper osv.

Og det er nået de gerne viser frem bagefter. Tror ikke de nødvendigvis er forældrerne der skruer forventningerne op,men der bliver jo snakke om denne dag , da det er en super hyggelig dag, som børnene hvirkelig er glade for. Så kan da godt forstå TS ville øsnke for sin dreng, at bedste forælderne kommer denne ene dag.

Jeg personligt ville også bliver skuffet hvis mine forælder ikke kunne afsætte et besøg i mine børn insitition på sådan en dag. Men de er så heller ikke sammen med dem i ferie osv og i min verden må det også være i bedste forældrenes interesse og deltage i disse arrangementer.

Det er i TS en ½ times kørsel som i min verden ikke er en stor invistering for bedsteforælderne, hvis det gør barnebarnet glad.

Men vi er jo forskellige som mennesker med forskellige holdninger.

Jeg kan godt forstå TS og jeg ville bestemt også blive skuffet. Uanset om det er alm hverdag at bedste forælder går på arbejde , så syntes jeg godt man kan ofrer 1-2 timer på at gøre barnebarnet glad . Det er 1-2 gange om året vi snakker om.

Præcis kunne ikke have sagt det bedre selv... tak..!

For det er præcis sådan jeg tænker.. fordi jeg har valgt at flytte synes jeg det er meget egoistisk af dem ikke at komme for deres barnebarns skyld.. og de har ALTID gjort det førhen da vi boede tættere på... Så det er absolut ikke fordi de ikke kan..!

Det skuffer mig bare at de hidser sig op og skaber sig over det.. At de virkelig inderligt ikke kan se det som om de gør noget for ham og ikke for mig.

Og jeg skruer skam ikke forventningerne op det klarer han da helt selv når de snakker om det derovre.. de forbereder jo børnene til det osv.

Anmeld

1. september 2011

bullerbassen

Præcis kunne ikke have sagt det bedre selv... tak..!

For det er præcis sådan jeg tænker.. fordi jeg har valgt at flytte synes jeg det er meget egoistisk af dem ikke at komme for deres barnebarns skyld.. og de har ALTID gjort det førhen da vi boede tættere på... Så det er absolut ikke fordi de ikke kan..!

Det skuffer mig bare at de hidser sig op og skaber sig over det.. At de virkelig inderligt ikke kan se det som om de gør noget for ham og ikke for mig.

Og jeg skruer skam ikke forventningerne op det klarer han da helt selv når de snakker om det derovre.. de forbereder jo børnene til det osv.

Armen søde ven - det er en ½ TIMES kørsel , hvis de har bil er det jo ingenting. Jeg ville bestemt bliver skuffet.

Du er jo ikke flyttet til verdens ende, jeg syntes de handler meget " barnligt " hvis man kan sige sådan om voksne mennesker.

I min verden syntes jeg lige så meget det er for deres egen interesse ( hvis de har dem ) i deres børnebørn.

Det er jo ikke for vores skyld som forælder, vi vil jo bare ungerne det bedste. Og denne dag er en STOR dag for dem. Og der bliver snakket om den derhenne før & bagefter.

Og det er ikke nødvendigvis os forælder der skruer det op .

Kan godt forstå du bliver gal, sur og skuffet over de ikke kan se ud over vreden mod dig. Det er jo ikke dig dette handler om. Men deres barnebarn.

Anmeld

1. september 2011

Babypåvej

Hej 1012lmp.

Håber du har det bedre siden sidst, for ingen tvivl om at det er noget møg at sidde i sådan en situation. Man føler sig som mor frustreret og magtesløs. For det sidste man ønsker er, at ens små kære skal undvære det der burde være en selvfølge.

Faren vil jeg i denne situation se bort fra,

men hvis du har det mindste overskud tilbage, og ønsker at der forhåbentlig sker forandring, så har du trods alt MAGTEN til at VÆLGE at gøre en indsats over for disse bedsteforældre.

Jeg ved godt du måske ligefrem hader dem pt. men husk, du elsker dine børn, og hvis det lykkes er fremtiden en del lettere.

Overvej om du skal tag en kort samtale med svigermor/far ( vælg den du taler bedst med, og som er mest følsom overfor børnene) hvor du evt. inviter dem på kaffe mm efter børnehaven, evt middag, hvor de kan se børnenes nye hjem og være sammen med dem.

Måske skal i sammen skrive og tegne nogle tegninger i sender til dem, hvori i skriver hvor meget det vil betyde hvis de vil komme på besøg.

Måske er bedsteforældre arrangementet passé, men find din gode vilje frem, og prøv at få det til at lykkes. Få dem over til jer og giv dem en god oplevelse, så de går derfra og ikke vil undvære børnenes kærlighed og glade latter. Plus de får fornemmelsen af hvad 30 min i bil er

Det drejer sig lige nu, om hvilken forandring du selv kan gøre pt. i relationen og kommunikationen til bedsteforældrene. Jeg ved det føles hamrende URETFÆRDIGT og hvorfor F....... kan de bare ikke osv. men glem ikke du kan tag valg og handle så du kan medvirke til forandring for børnenes skyld.

I sidste ende vil det være rart hvis det lykkes, og børnene og du fremover kan nyde godt af deres tilstedeværelse.l 

Ønsker dig masser af tålmodighed, god vilje og positiv energi.

Kærlige hilsner

NK

Venter baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.