Hej 1012lmp.
Håber du har det bedre siden sidst, for ingen tvivl om at det er noget møg at sidde i sådan en situation. Man føler sig som mor frustreret og magtesløs. For det sidste man ønsker er, at ens små kære skal undvære det der burde være en selvfølge.
Faren vil jeg i denne situation se bort fra,
men hvis du har det mindste overskud tilbage, og ønsker at der forhåbentlig sker forandring, så har du trods alt MAGTEN til at VÆLGE at gøre en indsats over for disse bedsteforældre.
Jeg ved godt du måske ligefrem hader dem pt. men husk, du elsker dine børn, og hvis det lykkes er fremtiden en del lettere.
Overvej om du skal tag en kort samtale med svigermor/far ( vælg den du taler bedst med, og som er mest følsom overfor børnene) hvor du evt. inviter dem på kaffe mm efter børnehaven, evt middag, hvor de kan se børnenes nye hjem og være sammen med dem.
Måske skal i sammen skrive og tegne nogle tegninger i sender til dem, hvori i skriver hvor meget det vil betyde hvis de vil komme på besøg.
Måske er bedsteforældre arrangementet passé, men find din gode vilje frem, og prøv at få det til at lykkes. Få dem over til jer og giv dem en god oplevelse, så de går derfra og ikke vil undvære børnenes kærlighed og glade latter. Plus de får fornemmelsen af hvad 30 min i bil er
Det drejer sig lige nu, om hvilken forandring du selv kan gøre pt. i relationen og kommunikationen til bedsteforældrene. Jeg ved det føles hamrende URETFÆRDIGT og hvorfor F....... kan de bare ikke osv. men glem ikke du kan tag valg og handle så du kan medvirke til forandring for børnenes skyld.
I sidste ende vil det være rart hvis det lykkes, og børnene og du fremover kan nyde godt af deres tilstedeværelse.l
Ønsker dig masser af tålmodighed, god vilje og positiv energi.
Kærlige hilsner
NK
Venter baby.