Ked af det på mine børns vegne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2011

BrightStar

1012lmp skriver:

Jamen præcis... Forstår godt de er sure på mig... Kan godt forstå at de synes det er træls vi er flyttet så langt væk.. men de så detm jo ikke oftere da vi boede tæt på...

Og det er en eneste gang altså...

Var det ikke kun 30 min i bil? For i min verden, er det da ingen tid at bruge for at glæde sine børnebørn.. 

Og når de alligevel ikke så dem mere da i boede tættere på, så forstår jeg virkelig ikke problemet i at i flyttet? Der er transporten, men værre er det nu ikke. En halv time er altså ikke meget, og der er jo ikke bedsteforældre dag hver anden uge, eller hver måned.. Helt ærligt altså.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

1012lmp

BrightStar skriver:

Var det ikke kun 30 min i bil? For i min verden, er det da ingen tid at bruge for at glæde sine børnebørn.. 

Og når de alligevel ikke så dem mere da i boede tættere på, så forstår jeg virkelig ikke problemet i at i flyttet? Der er transporten, men værre er det nu ikke. En halv time er altså ikke meget, og der er jo ikke bedsteforældre dag hver anden uge, eller hver måned.. Helt ærligt altså.. 

Jame præcis... forstår det jo heller ikke...

Anmeld

31. august 2011

enrigtigfar?

Du burde fandeme flytte til den anden ende af landet! Fy for satan nogen dumme svin. Tænk sig at det skal gå ud over børnene at du og deres "øjesten" er gået fra hinanden - du er sikkert det ondeste menneske i deres øjne, sådan at forlade sådan en go mand (jeg ka lige høre dem ævle løs)Har HELDIGVIS ikke de problemer - bid det i dig og få dem til at forstå du er ligeglad, men at de ender med at skubbe børnene fra sig - og det er hverken de eller børnene tjente med.Held og lykke

Anmeld

31. august 2011

BrightStar

1012lmp skriver:

Jame præcis... forstår det jo heller ikke...

Jeg håber ihvertfald, at du finder en der vil komme forbi børnehaven, og hvis det ikke lykkedes, så må du give ham lidt ekstra omsorg, og lave en rigtig hyggedag for jer to..  Det kan være det hjælper lidt, selvom det slet ikke er det samme..

Anmeld

31. august 2011

Hasselnødden

Ja det kunne jeg selvfølgelig gøre... Det må jo være den eneste mulighed hvis det er... Men stadig er han altså 4 år han ved jo udemærket godt at alle andre har bedsteforældre med og han ikke har det..! Han vil da uden tvivl føle det som et svigt fra deres side.

OG det ER et svigt fra deres side. Jeg syntes ikke det er DIN pligt at holde hånden over dem, han vil blive ked af det under alle omstændigheder og når han er 4 år - så vil han med sikkerhed spørge hvorfor de ikke kom og så må de stå der og forsvare deres handlinger overfor ham - du kan ikke beskytte ham fra andres egoisme, men vær der for ham som den kærlige mor du er og vis at DU ihvertfald er der for ham! Det vil han huske langt længere ind i voksenlivet, end de perifære personer, din eks og hans forældre er.

Det er tarveligt i allerhøjeste grad og de skulle skamme sig!

Anmeld

31. august 2011

N&J

1012lmp skriver:

Ej jeg er så PI*** træt af drengenes bedsteforældre og far og ja hele den lortefamilie..ARG..!

Jeg er jo lige flyttet til fyn 30 min væk i bil... Og de var alle sååå kede af det og mente ikke det var fair at jeg flyttede dem væk osv osv.

Ligesiden har de bare været totalt kolde i røven og fuldstændig ligeglad med drengene... Deres far øffer om at han savner dem SÅ meget men nægter at køre herover for at se dem så han ser dem kun 48t hver 14 dag.

Nu er der så bedsteforældredag i Tobias's børnehave.. og INGEN fra den side af familie vil komme de mener det er for langt at køre en fredag eftermiddag.. Ej come on.. det er den ene fucking gang.. de har ikke engang set hvor han går i børnehave endnu altså..!

Hvorfor er det de ikke kan sætte deres vrede til mig til side også gøre noget for drengene... Fatter ikke at man sige nej til bedsteforældre dag i ens børnebørns børnehave fordi de synes det er langt at køre...

Ja undskyld min fustration.. men for helved altså...

Altså, jeg ville ikke forvente af hverken mine forældre eller min datter fars mor (hvis hun så hende) at de ville komme til bedsteforældre dag - heller ikke selvom jeg boede lige så tæt på dem som du gør, jeg har valgt at flytte til en anden by og derved også valgt at flytte min datter væk fra sine bedsteforældre (mormor og morfar), mine forældre arbejder begge og elsker begge deres børnebørn, men det har også et liv, og jeg forventer ikke at de nogensinde vil komme til at se Nikitas vg eller børnehave - hvis jeg havde den forventning så var jeg ikke flyttet. 

Jeg forstår godt at man kan blive ked af det på barnets vejne, men syntes heller ikke det skal gøres til et større ting end det er, sidste gang det var bedsteforældredag hentede jeg bare tidligt, men hørte at hun hyggede sig til tros for at være en af de eneste som ikke havde en eneste bedsteforældre med, og det er da en af de ting som jeg overvejede kraftigt da jeg valgte at flytte - hvilket jeg formoder du også gjorde, men i sidste ende så har dit barn stadig mulighed for at se sine bedsteforældre hver 14' dag.. så ofte ser min datter ikke engang sine (mine forældre)..  så jeg syntes måske det er lidt det er unfair, bedsteforældre i dag er ikke det samme som førhen - de har en anden funktion og deres eget liv som er fuld af alle mulige andre ting, så længe de vil børnene når de endelig ser dem, så syntes jeg personligt det er det vigtigste. 

Anmeld

31. august 2011

1012lmp

BrightStar skriver:

Jeg håber ihvertfald, at du finder en der vil komme forbi børnehaven, og hvis det ikke lykkedes, så må du give ham lidt ekstra omsorg, og lave en rigtig hyggedag for jer to..  Det kan være det hjælper lidt, selvom det slet ikke er det samme..

Ja man har da lov at håbe

Anmeld

31. august 2011

1012lmp

Hasselnødden skriver:

OG det ER et svigt fra deres side. Jeg syntes ikke det er DIN pligt at holde hånden over dem, han vil blive ked af det under alle omstændigheder og når han er 4 år - så vil han med sikkerhed spørge hvorfor de ikke kom og så må de stå der og forsvare deres handlinger overfor ham - du kan ikke beskytte ham fra andres egoisme, men vær der for ham som den kærlige mor du er og vis at DU ihvertfald er der for ham! Det vil han huske langt længere ind i voksenlivet, end de perifære personer, din eks og hans forældre er.

Tak for dit dejlige indlæg.. vil jo bare hvad der er bedst for ham...

Anmeld

31. august 2011

Hasselnødden

1012lmp skriver:

Tak for dit dejlige indlæg.. vil jo bare hvad der er bedst for ham...

Du gør det så godt du kan, med de midler du har. At andre melder sig ud, bør du ikke tage ansvaret for.

Anmeld

31. august 2011

N&J

Hasselnødden skriver:

Så lad mig forstår dig ret, det vil sige mit barn bliver svigtet fordi hun ikke kommer til at få nogen af hendes bedsteforældre med i inst. - hvad er det for en påstand.. altså..  nu er man jo selv som mor til at styre de forventninger til en ligende dag i institutionerne, og jeg forstår ikke at man forventer at alle bedsteforældre har mulighed for at deltage i deres børnebørns inst. liv, så længe de er i deres liv, så er det altså det vigtigste.. 

Og at man som skilsmisse familie især som bedsteforældre ikke går ind i mor tid eller far tid, det er nu meget normalt - og nej måske ikke til barnets bedste, men det er nu heller ikke til barnets bedste at mor og far valgte at blive skilt og flytte et stykke fra hinanden hvis vi skal være pineppen.. så længe bedsteforældre viser interesse for børnebørnen når de har dem eller ser dem, så vil jeg til en enhver tid sige at en lille smule kvalitetstid er langt bedre end mere, men hvor bedsteforældrene har så travlt med alt andet at de faktisk ikke har tid til børnene alligevel.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.