Det skal du ikke tag dig af nej kan godt være gravidite ikke er en sygdom men man kan skam få smerte osv og have en slem gravidite og ting der kan medfølge af man er syg under gravitien.Mange sagde også det til mig 2 gang ikke første gang fordi.
Med mit første barn gik det hele også som om jeg ikke var gravid og det blev første opdagte da jeg var 6+3 henne under hele graviditen ende jeg kun med mega halsbrand fra uge 14-16 henne til jeg føde ham og 3 dages blødeningen i uge 7 til 8.Igen smerter somså lidt i ryggen som altid men ellers have jeg ingen ting over hovede og tog kun 16-17 kg på.. Men jeg sagde også hvis det var sådan af være gravid så fedt nok så er det jo dejligt nemt og ikke en sygdom osv som nogle sagde ind og under jeg vente mig..
Men men JEG TOG MEGET FEJL.... For med mit barn nummer 2/datter tog jeg mega på bare de første 16 uge 20 kg jeg kaste op hverdag og ikke bare 1-2-3 gang med op til 10 gange om dagen mega ondt i hovede,migræne tit,ryggen tit blærebetændelse,svamp 2 gange også og tæt på af føde i uge 33+5 + jeg besvimme 3-4 gange + bløde nogle gange var indlagt 1 døgn i uge 34 + fik i også med et højblodtryk og have tit lidt blod i urinen.+ de første 11+0 uge tog jeg jo progestand + bleve scanne hver 14 dag og igen i uge 16 da jeg bløde der + jeg tog 29 kg på i alt jeg have det så dårligt hele vejen lige ind til hun var født sikke en befrielse for altttt.
Med mit barn nummer 3 var der ingen ting de første 7-8 uger så lidt slem.der troede jeg første det var en dreng så pige pga let opkast hved lugt osv der fra 7-8 uge til ca 10+0 og 3 uger før nakkefold endte jeg meningen til det var en dreng igen pga alt var væk - halsbrand og ryggen som jeg altid eller tit har smerter i. Ja og det var så en dreng vi vente men så fra uge 24 kom der tit plukveer/smerte og i uge 31-32 ca så bleve jeg dårliger og dårliger igen mega ondt og det begynde mere og mere og gå i riben som min datter bare værre forand ind bag på som med hende...Jeg kom op og fik løsne hinder gik så i ca 14 dage uden held i af føde så den 22 dec 09 blev jeg igen scanne osv og han sagde føder du ikke inden kl:8.00 i morgen tidlig så ringer du her ind og vi sætter dig igang derefter.Jeg gik hjem og fik så mega migræne senere /sidste på dagen det var 10 gang fra uge 31 til nu. Jeg have det med flimmer og opkast sove så lidt og vågne spise lidt også tisse jeg også så jeg blod slim vi pjette om jeg sikkert gik i gang snart og ville snart føde fordi nu blev jeg jo trude med af bleve sat igang den 23 efter kl: 8.00 og jeg ville slippe for bleve sat igang og JEG FIK RET fordi nogle timer efter kl:03.00 fik jeg veer mellem 3-5 min imellem, kl:04 på sygehus og kun 2-½ min imellem veerne, kl:8.00 tog den ny jdm der kom indtil os vand på mig hun var gal men bleve mere gal over det ikke var taget hved 6 tiden pga jeg have pressver derfra og vand var grønt da hun tog det og kl 8,27 blev han født. Under hele graviditen sagde de han max veje omkring 3100-3200 g den 14/12-2009 sagde de max 3200 g Jaja hmmmm fordi han var en stor fin basse på 4160 g og 54 cm født på 40+2 efter 1 mens datoer/og termin den 21/12-09.Men han er født på 39+5 da jeg var sat til 24/12-2009 med ham efter nakkefold og md scanningerne.Jeg tro så stadig det er forkert jeg holde på den 22-23 dec.Men det vigtigste var der kom en dejlig stor dreng ud.Han var hved af komme der den 14/12-09 pga veerne og han have højt blodtryk
Med min datter/Victoria hun veje 3150 og 50 cm og er født på 40+1 efter scanningerne men 40+3 efter 1 mens dag. Der starte det med af den 13/8-06 stod jeg op tisse og der var bare blødddddddd blev lige tjekke på sygehuse men alt så fint ikke de vilde smerte lige der. Sådan vi tog hjem efter 3 timer der.Jeg hvile meget af dagen også fik jeg veer rigtigt kl 14,55 og kl 21,55 presveer og 22.06 er hun født tog 7½ time.
Med min stor søn/Benjamin hvor det var en lege af være gravid med ham fik igang kl 6,57 kl 15.15 pres veer og kl 16,20 er han født han veje 2920 og 50 cm og født på 38+1 efter 9 timer og 32 min som er flot for en første gangs gravid sagde de til os dog langtids i presveer og var det taget mere ind 1,5 time have de taget ham med hjælp men pyha jeg så saksen og nålen og press til og upsi så var han pyha ude...
Du er velkomme til af læse om mine 3 graviditer på vores hjemmeside hvis du vil det.
Lad folk tænke hvad de vil og lyt til din krop kan du ikke klar en kontostol så er det bare sådan og lyt til din krop hvornår det er tid til af stoppe med af arbejde eller lave det du nu gør.Ingen andre ind dig hved hvordan du har det og hvor ondt det gør.
Held og lykke og håber du får en dejlig nem fødsels så ligesom med min datter bag så var hun jo endleig bare ude og smertene var også mindre ind fødsgang tros en H gravidite med hende som jeg siger det var nummer 1 bedste nummer 2 værste og numme 3 en mellem ting af 1-2*SS* tro med den sidste tog det kortestid men fra første presve til han var uden var en længer ind 2 gang/med min datter..Men jeg var også bange fordi hunsagde press press stoppp pga min livmodre ville med ud samtid med hans hovede så hun måtte trykke den tilbageså hans hovede kunne komme ud.
Men kig ind på vores hjemmeside for elelrs kunne jeg skrive et mega indlæg her. hvis du har tid og lyst andre er også velkommen til af kigge ind. Jeg har ikke fået lave det vide i år igen men går nok. www.123hjemmeside.dk/familiedalmose
Mvh Henriette