"Graviditet er ikke en sygdom"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

Loa

Georgia skriver:

Vel er det da noget pladder, at sige til en gravid kvinde 'graviditet er ikke en sygdom'.
Tænk hvis den arme stakkel vitterligt er 'syg' og bør sygmeldes. Der er DESVÆRRE ikke noget man selv kan gøre for!!!

Jamen det gør da ikke graviditeten til en sygdom! Det er da det der er noget pladder at sige!! At en kvinde kan få bækkenløsning, DET er sygdommen, sgu da ikke graviditeten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Anonym trådstarter

KarinaB. skriver:

Jeg havde hele tiden haft den sætning i tankerne og prøvede virkelig at "bide det i mig" men for helved jeg havde ondt.. Allerede når jeg satte mig i bilen om morgenen kunne jeg mærke den var gal.. Først til sidst lægeundesøgelse hvor min læge opdagede hvor ondt jeg havde blev jeg deltidssygemeldt, for jeg skulle for alt i verden ikke selv bede om det.. Lægen ville sågar også fuldtidssygemelde mig.. 1 uge nåede jeg at være på deltid før firmaet selv sagde at det absolut ikke gik og nu skulle jeg gå hjem.. Det var SÅ STORT et nederlag, og jeg tuede og tuede, men det er det bedste mit firma har gjort for mig.. Jeg har STADIG ondt i mit bækken, var jeg ikke så stædig, havde det være overstået for længe siden.. - Det jeg vil sige er, at hvis du har så ondt, så smut til lægen og skrot op med kommentarerne !!!

Anmeld

26. august 2011

oerbaek

jeg må indrømme at jeg er en af dem der altid har sagt at graviditet ikke er en sygedom, dog aldrig om andre end mig selv, lige indtil jeg selv blev sygemeldt med bækkenløsning (som stadig er der 5 mdr efter fødslen)

Jeg tror det er kvinder der har haft super gode graviditeter der siger sådanne, jeg har selv 3 børn og de to første graviditeter var uden komplikationer, hvorimod den sidste var noget værre noget med konstant blærebetændelse og  bækkenløsning, det er ikke så sjovt når man så har to andre børn at tage sig af, men ja for mig endte det med en sygemelding. 

Anmeld

26. august 2011

Georgia

Loa skriver:

Jamen det gør da ikke graviditeten til en sygdom! Det er da det der er noget pladder at sige!! At en kvinde kan få bækkenløsning, DET er sygdommen, sgu da ikke graviditeten.

Graviditet er ikke en sygdom, men det kan det sku gå hen og blive. Jeg var meget syg under min sidste graviditet, af meget personlige årsager. Men kan da tydeligvis forstå på tingene at din graviditet har været rosenrød, dejligt for dig. SÅ krydser jeg da fingre for, at hvis du skal have flere børn, at det bliver lige så dejligt

I øvrigt må man gerne have forståelse for andre kvinder, og have forståelse for at graviditet faktisk godt kan gå hen og blive en sygdom.

Anmeld

26. august 2011

Storken

Det er også normalt at folk der er influenzaramte har ondt i hele kroppen,har svedture,kaster op,kvalme,er svimle osv. Dette er naturligt for den sygdom der medføre de symtomer. Mange gravide lever i en 9 måneders influenza med bækkenløsning tilmed. Graviditet KAN være en sygdom og forståelesen for dette burde være mere udbredt. Ligesåvel som man har ret til at glæde sig har man ret til at beklage sig. Folk der er forkølede beklager sig. Et menneske der tilmed skaber liv,har hormonforandringer og evt lever i en 9 mdrs influenza har al ret i verdenen til at beklage sig hvis hun har lyst. Alene det pres der ligger i sætningen "Graviditet er ikke en sygdom,du skal bare tage dig sammen" er enormt stort for den kvinde hvor graviditeten ER blevet en sygdom. Ingen kan fortælle mig at jeg er rask og i tiptop stand hvis jeg ligger med hovedet i kummen og kaster op flere gange dagligt ,samt at jeg lider af konstant kvalme der giver mig vand i øjnene,at jeg er så træt af opkastningerne at jeg nogle dage hellere ville dø end at genneføre gravidteten når jeg skal høre på at min helbredstilstand ikke er en sygdom. Jeg skal bare tage mig sammen. Jeg tager min graviditet med både det sure og det søde og min omgangskreds og familie lytter både til mine beklagelser og glæder. Alt andet lyder underligt for mig. Jeg håber for dig TS at du snart går på barsel eller bliver sygmeldt den sidste tid inden din barsel så du kan koncentere dig om den glæde der er lige på trapperne. 

Bag skyerne er himlen altid blå

-Det kan være svært at forstå hvis man ikke kan se dem.

Man skal nok få øje på den blå himmel,men det er et must at skyerne flytter sig først.

God bedring

Anmeld

26. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvorfor er det lige man skal høre på den sætning evig og altid når man er gravid? Og så kommer den endda ofte fra kvinder, som allerede har børn.

Jeg har været meget plaget af gener i min graviditet, og jeg er i 7. mdr. nu og har kæmpet mig på arbejde hver dag lige siden uge 6 hvor jeg startede med at få ekstrem kvalme. Jeg har lignt en hængt kat nogle dage, og andre dage har jeg haft det fint, men jeg er alligevel kommet hver dag, da jeg ikke er typen der melder mig syg.

Nu er jeg imidlertid begyndt at få så ondt i ryg, bækken og ribben at jeg er nødt til at tage panodiler for overhovedet at være til. Det kan nogenlunde gå derhjemme hvor jeg kan lægge mig og hvile når det passer mig, men når jeg sidder på min kontorstol er det bare næsten ikke til at holde ud. Alligevel kæmper jeg mig på arbejde hver dag, for at få smidt i hovedet "jamen det er helt normalt, graviditet er jo ikke er sygdom, du må bare holde ud".. Ik lige de ord man har brug for, når man sidder med smerter i næsten hele kroppen.

Men hvorfor sir folk sådan? Hvorfor har de et behov for at fortælle mig at jeg ik skal "tude/klynke" bare fordi jeg er gravid?

Nej..graviditet er IKKE en sygdom...men damn, hvor kan man være plaget af alle bivirkningerne 

Og det er jo dem, der for nogles vedkommende er ved næsten at tage livet af en.

Og dog..det der jo reelt sker er, at en snylter invaderer ens krop, udvikler sig på bekostning af ens resourcer og bryder ud af ens krop, når den er færdigudviklet, for så fortsat at snylte videre på en uden for. 

Så blæs højt og flot på de "kloge hoveder", men det er nu engang kun den der har skoen på, der ved hvor den trykker.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. august 2011

Georgia

Storken skriver:

Det er også normalt at folk der er influenzaramte har ondt i hele kroppen,har svedture,kaster op,kvalme,er svimle osv. Dette er naturligt for den sygdom der medføre de symtomer. Mange gravide lever i en 9 måneders influenza med bækkenløsning tilmed. Graviditet KAN være en sygdom og forståelesen for dette burde være mere udbredt. Ligesåvel som man har ret til at glæde sig har man ret til at beklage sig. Folk der er forkølede beklager sig. Et menneske der tilmed skaber liv,har hormonforandringer og evt lever i en 9 mdrs influenza har al ret i verdenen til at beklage sig hvis hun har lyst. Alene det pres der ligger i sætningen "Graviditet er ikke en sygdom,du skal bare tage dig sammen" er enormt stort for den kvinde hvor graviditeten ER blevet en sygdom. Ingen kan fortælle mig at jeg er rask og i tiptop stand hvis jeg ligger med hovedet i kummen og kaster op flere gange dagligt ,samt at jeg lider af konstant kvalme der giver mig vand i øjnene,at jeg er så træt af opkastningerne at jeg nogle dage hellere ville dø end at genneføre gravidteten når jeg skal høre på at min helbredstilstand ikke er en sygdom. Jeg skal bare tage mig sammen. Jeg tager min graviditet med både det sure og det søde og min omgangskreds og familie lytter både til mine beklagelser og glæder. Alt andet lyder underligt for mig. Jeg håber for dig TS at du snart går på barsel eller bliver sygmeldt den sidste tid inden din barsel så du kan koncentere dig om den glæde der er lige på trapperne. 

Man skal nok få øje på den blå himmel,men det er et must at skyerne flytter sig først.

God bedring

Lige nøjagtigt

Det KAN desværre blive til sygdom.

Anmeld

26. august 2011

Loa

Georgia skriver:

Graviditet er ikke en sygdom, men det kan det sku gå hen og blive. Jeg var meget syg under min sidste graviditet, af meget personlige årsager. Men kan da tydeligvis forstå på tingene at din graviditet har været rosenrød, dejligt for dig. SÅ krydser jeg da fingre for, at hvis du skal have flere børn, at det bliver lige så dejligt

I øvrigt må man gerne have forståelse for andre kvinder, og have forståelse for at graviditet faktisk godt kan gå hen og blive en sygdom.

Prøv at læs hvad jeg skriver.

Jeg skriver at det jo ikke er graviditeten der er en sygdom, men at nogle kvinder sagtens kan blive hårdt ramt at de ting der følger med at være gravid, og det er jo så også helt fair at man bliver sygemeldt pga. det. Hvis ens læger siger ok til det, så er det jo også legalt.

Men jeg havde altså både meget kvalme og ondt i ryggen, men meldte mig ikke syg "bare fordi" jeg var gravid. Det er det jeg mener.
Jeg kender flere der er sygemeldt i deres graviditet, men render rundt og laver 117 andre ting, og så er det jeg syntes det er blevet for nemt at bruge den som undskyldning.

Anmeld

26. august 2011

Loa

SussieThyssen skriver:

Nej..graviditet er IKKE en sygdom...men damn, hvor kan man være plaget af alle bivirkningerne 

Og det er jo dem, der for nogles vedkommende er ved næsten at tage livet af en.

Tak det er jo det jeg mener!! Men nøj hvor vil folk kun læse det de selv vil.......

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Storken skriver:

God bedring

Mange tak, og godt rigtig skrevet

Jeg tar lige nu én dag af gangen, for det er nemmest at overskue. Jeg glæder mig også rigtig meget til jeg kan komme hjem og gå og glæde mig til fødslen og livet derefter, for graviditeten har jeg indtil ikke haft tid eller overskud til at nyde.. desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.