Anonym skriver:
Hvorfor er det lige man skal høre på den sætning evig og altid når man er gravid? Og så kommer den endda ofte fra kvinder, som allerede har børn.
Jeg har været meget plaget af gener i min graviditet, og jeg er i 7. mdr. nu og har kæmpet mig på arbejde hver dag lige siden uge 6 hvor jeg startede med at få ekstrem kvalme. Jeg har lignt en hængt kat nogle dage, og andre dage har jeg haft det fint, men jeg er alligevel kommet hver dag, da jeg ikke er typen der melder mig syg.
Nu er jeg imidlertid begyndt at få så ondt i ryg, bækken og ribben at jeg er nødt til at tage panodiler for overhovedet at være til. Det kan nogenlunde gå derhjemme hvor jeg kan lægge mig og hvile når det passer mig, men når jeg sidder på min kontorstol er det bare næsten ikke til at holde ud. Alligevel kæmper jeg mig på arbejde hver dag, for at få smidt i hovedet "jamen det er helt normalt, graviditet er jo ikke er sygdom, du må bare holde ud".. Ik lige de ord man har brug for, når man sidder med smerter i næsten hele kroppen.
Men hvorfor sir folk sådan? Hvorfor har de et behov for at fortælle mig at jeg ik skal "tude/klynke" bare fordi jeg er gravid?
Nej, det er ikke en sygdom, men man kan sgu blive syg af det.
At være gravid er ikke en dans på roser.
I gamle dage, der døde man sgu af det, hvis ikke man var stærk nok.
Det er pisse farligt at være gravid, vi har bare en masse hjælpemidler i nutiden, der gør det ikke er så ricikabelt.
Men i gamle dage døde man i barselssengen, hvis det ikke gik glat!!
Så jeg kaster også op af den sætning!!! Og den kommer oftes fra kvinder der har haft ukomplicerede og nemme graviditeter.
*Camilla 35+2