"Graviditet er ikke en sygdom"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Prøv at læs hvad jeg skriver.

Jeg skriver at det jo ikke er graviditeten der er en sygdom, men at nogle kvinder sagtens kan blive hårdt ramt at de ting der følger med at være gravid, og det er jo så også helt fair at man bliver sygemeldt pga. det. Hvis ens læger siger ok til det, så er det jo også legalt.

Men jeg havde altså både meget kvalme og ondt i ryggen, men meldte mig ikke syg "bare fordi" jeg var gravid. Det er det jeg mener.
Jeg kender flere der er sygemeldt i deres graviditet, men render rundt og laver 117 andre ting, og så er det jeg syntes det er blevet for nemt at bruge den som undskyldning.

Det er heller ikke iorden at folk melder sig syge "bare fordi de er gravide" og ikke gider gå på arbejde.. det går jo ud over alle dem som rent faktisk har behov for en sygemelding.. Men hvordan søren kommer de "ikke syge" afsted med at melde sig falsk syge i så lang tid.. kræver det ik en lægeerklæring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

SussieThyssen

Loa skriver:

Tak det er jo det jeg mener!! Men nøj hvor vil folk kun læse det de selv vil.......

Tjaaa..nu er jeg selv sådan indrettet, at jeg kun siger piv, når der virkeligt er grund til det, men hvornår den enkelte så siger piv, kan vi andre altså ikke være herrer og mestre over.

Men ja..hvis man har brug for lidt trøst, så har man jo ikke specielt brug for at blive slået oven i hovedet og få at vide at man skal "tage sig sammen".
Så sig du bare piv, og focuser på dem der trøster i stedet for dem, der håner.

Anmeld

26. august 2011

Loa

Anonym skriver:

Det er heller ikke iorden at folk melder sig syge "bare fordi de er gravide" og ikke gider gå på arbejde.. det går jo ud over alle dem som rent faktisk har behov for en sygemelding.. Men hvordan søren kommer de "ikke syge" afsted med at melde sig falsk syge i så lang tid.. kræver det ik en lægeerklæring?

Jeg kender en som er arbejdsløs og skulle i aktivering, men er gravid og hvor lægen bare sagde "ej det er jo spild at du skal i aktivering, vi sygemelder dig bare" WTF? Det er da SÅ dårligt lægearbejde, og gør jo at man bliver mere mistænksom over for dem som rent faktisk er plaget af store gener, og som jo helt legalt skal have lov at være sygemeldt.....

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Jeg kender en som er arbejdsløs og skulle i aktivering, men er gravid og hvor lægen bare sagde "ej det er jo spild at du skal i aktivering, vi sygemelder dig bare" WTF? Det er da SÅ dårligt lægearbejde, og gør jo at man bliver mere mistænksom over for dem som rent faktisk er plaget af store gener, og som jo helt legalt skal have lov at være sygemeldt.....

Er helt enig.. troede også lægerne var mere strikse med lægeerklæringerne.. troede faktisk ik det var muligt at få en lægereklæring uden at være "rigtigt" syg... skærmmende

Anmeld

26. august 2011

Loa

Anonym skriver:

Er helt enig.. troede også lægerne var mere strikse med lægeerklæringerne.. troede faktisk ik det var muligt at få en lægereklæring uden at være "rigtigt" syg... skærmmende

Meget.......

Anmeld

26. august 2011

Nessie

L.J.L skriver:

Det skal du sgu ikke blive

Men personligt havde jeg det sådan i min graviditet at hver gang jeg havde ondt, kvalme, opstød, mine ben sov, mit bækken gjorde ondt, etc. Hver gang tænkte jeg "Det er fandme også belastende at det skal gøre ondt og være så skide ubehageligt, men hold kæft hvor er det livsbekræftende!" Jeg havde oplevet en MA før så jeg tog nærmest imod alle tegn på gravidtet, med kyshånd. Jeg tænkte så længe det gør ondt og jeg har kvalme og alt det der, så er jeg stadig gravid.

Det gjorde jeg også, men vidste også, at jeg ikke kunne stole på min krop, da jeg havde haft alle graviditetssymptomer , mens den lille var gået til.

Jeg havde bestemt ikke en nem graviditet, og ville have lov til at brokke mig ind i mellem , men jeg tog gerne det hele med, for at få et barn mere (også med brok )

Anmeld

26. august 2011

chael

Anonym skriver:

Hvorfor er det lige man skal høre på den sætning evig og altid når man er gravid? Og så kommer den endda ofte fra kvinder, som allerede har børn.

Jeg har været meget plaget af gener i min graviditet, og jeg er i 7. mdr. nu og har kæmpet mig på arbejde hver dag lige siden uge 6 hvor jeg startede med at få ekstrem kvalme. Jeg har lignt en hængt kat nogle dage, og andre dage har jeg haft det fint, men jeg er alligevel kommet hver dag, da jeg ikke er typen der melder mig syg.

Nu er jeg imidlertid begyndt at få så ondt i ryg, bækken og ribben at jeg er nødt til at tage panodiler for overhovedet at være til. Det kan nogenlunde gå derhjemme hvor jeg kan lægge mig og hvile når det passer mig, men når jeg sidder på min kontorstol er det bare næsten ikke til at holde ud. Alligevel kæmper jeg mig på arbejde hver dag, for at få smidt i hovedet "jamen det er helt normalt, graviditet er jo ikke er sygdom, du må bare holde ud".. Ik lige de ord man har brug for, når man sidder med smerter i næsten hele kroppen.

Men hvorfor sir folk sådan? Hvorfor har de et behov for at fortælle mig at jeg ik skal "tude/klynke" bare fordi jeg er gravid?

Nej, det er ikke en sygdom, men man kan sgu blive syg af det.

At være gravid er ikke en dans på roser.

I gamle dage, der døde man sgu af det, hvis ikke man var stærk nok.

Det er pisse farligt at være gravid, vi har bare en masse hjælpemidler i nutiden, der gør det ikke er så ricikabelt.

Men i gamle dage døde man i barselssengen, hvis det ikke gik glat!!

Så jeg kaster også op af den sætning!!! Og den kommer oftes fra kvinder der har haft ukomplicerede og nemme graviditeter.

*Camilla 35+2

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det gjorde jeg også, men vidste også, at jeg ikke kunne stole på min krop, da jeg havde haft alle graviditetssymptomer , mens den lille var gået til.

Jeg havde bestemt ikke en nem graviditet, og ville have lov til at brokke mig ind i mellem , men jeg tog gerne det hele med, for at få et barn mere (også med brok )

Man skal finde sig i meget som gravid.. he he

Jeg hører også dagligt på de der "mave-jokes", så som "du har da lagt dig lidt ud hva" eller "har du ik fået lidt mave" osv... I starten var det jo sjovt nok, men nu sir jeg bare "ja" og går videre

Plus alle de fantastisk gode råd og kommentarer der følger med.. alle har sin mening, og jeg har bare valgt til at lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet ellers blir jeg da lettere sindssyg inden længe 

Anmeld

26. august 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Nej, det er ikke en sygdom, men man kan sgu blive syg af det.

At være gravid er ikke en dans på roser.

I gamle dage, der døde man sgu af det, hvis ikke man var stærk nok.

Det er pisse farligt at være gravid, vi har bare en masse hjælpemidler i nutiden, der gør det ikke er så ricikabelt.

Men i gamle dage døde man i barselssengen, hvis det ikke gik glat!!

Så jeg kaster også op af den sætning!!! Og den kommer oftes fra kvinder der har haft ukomplicerede og nemme graviditeter.

*Camilla 35+2

He he..  det tror jeg faktisk jeg vil til at sige "i gamle dage døde man faktisk af at være gravid".. så kan det være det lukker munden på alle de kloge hoveder

Anmeld

26. august 2011

Malene76

Jeg bliver så ked af den sætning, "graviditet er ikke en sygdom". Nej det er den ikke for dem der går ubemærket igennem graviditeten. Men hos mig og andre i samme situation har alle bivirkningerne gjort at man føler det som en sygdom. Jeg var sygemeldt fra ugen 6 til uge 16 med KONSTANT kvalme, opkast og madlede der gjorde det meget svært for mig overhovedet at spise, hvilket jo bare gjorde det hele meget værre. Jeg er ikke typen der er ret meget syg og er meget samvittighedsfuld overfor mit arbejde, som ejg i øvrigt elsker. Så det var så svært for mig et blive hjemme. Jeg lå nærmest under dynen i halvanden måned og var så dårligt at jeg faktisk havde rigtig svært ved at glæde mig over det mirakel der endelig voksede i min mave. Vi har fået hjælp til at blive gravide, så det var ekstra hårdt for mig at jeg faktisk ikke var rigtig glad fordi jeg var så dårlig. Konstant dårlig samvittighed havde jeg, både overfor mit job (som var super søde og forstående, nok også fordi mit sygefravær nærmest er ikke eksiterende inden graviditeten) men også overdfor det barn jeg havde i maven som jeg havde rigtig svært ved at glæde mig over. Jeg var tilknyttet sygehuset hvor jeg flere gange om ugen fik akupunktur og fik taget diverse prøver, så de kunne holde øje med at alt var ok.

ENdelig da jeg kom i uge 17 blev det gradvis bedre og jeg er nu i uge 20 og har det forrygende igen. Jeg er helt mig selv og gud hvor er det befriende. Jeeg kan endelig glæde mig og sige tak og mene det når folk ønsker tillykke med graviditeten. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi regnet med at skulle fældes sådan af en graviditet, for hvor slemt kunne det lige være?  Jeg blev i den grad klogere. Jeg ville dog have givet alverden for at kunne have haft en skøn graviditet hele vejen igennem og kunne gå på arbejde. Der er sgu ikke noget der vælger frivilligt at være så dårlig at man er sengeliggende i halvanden måned. Jeg er dog klar over at der er nogen der malker den for alt hvad den kan tage og det er da forargeligt. Men det er rigtig kedeligt at skulle have sådanne kommentarer, når man er et samvittighedsfuld menneske der ikke pjækker den.

Det blev en rigtig lang smøre.

KH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.