Klippet uden tilladelse!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2011

klmf

Ditte_Marie skriver:

Men hun skrev jo også at hun tog dig en lur, mens manden passede sønnen Så han gør jo noget.

Og jeg skriver "sort set" - selvfølgelig har farmand også sin del og sit ansvar.
Men mener bestemt ikke at manden skal tage tjansen om natten, med mindre at han også er på barsel.

Hej

Nu ved jeg ikke om du kun har prøvet at have børn, der sover igennem om natten? Men hvis du har prøvet ikke at sove hverken nat eller dag i flere måneder, så tror jeg du forstår hvorfor man vælger at deles om nattevagten. Faren er jo netop væk om dagen, hvor man så står alene med det og ikke kan komme til at hvile sig. Så kan man altså godt have brug for at deles om nætterne. Barsel er jo ikke at gå hjemme og drive den af, det kan være en døgnvagt 7 dage om ugen

Hilsen Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2011

lilledittemor

lotchen skriver:

Hej

Nu ved jeg ikke om du kun har prøvet at have børn, der sover igennem om natten? Men hvis du har prøvet ikke at sove hverken nat eller dag i flere måneder, så tror jeg du forstår hvorfor man vælger at deles om nattevagten. Faren er jo netop væk om dagen, hvor man så står alene med det og ikke kan komme til at hvile sig. Så kan man altså godt have brug for at deles om nætterne. Barsel er jo ikke at gå hjemme og drive den af, det kan være en døgnvagt 7 dage om ugen

Hilsen Charlotte

De børn jeg har passet har bestemt ikke sovet igennem - hverken dag eller nat

Men når far er på arbejde, så sover jeg når baby sover
Hvilket jordemoder også anbefaler.

Og så må far tage nætterne i weekenden eller vi må dele.
Og så skiftes til at sove længe.
Men i hverdagens nætter vil jeg ikke "byde" ham at han skal stå op og gå rundt med baby. Det gør jeg

Vi var på ferie for et par uger siden, sammen med min niece.
Hun sov rigtig dårligt alle nætter. Da kæresten havde ferie fra arbejdet og jeg "ikke arbejder", synes jeg at han skulle have lov til at nyde sin søvn og kunne sove længe - så jeg tog hende om natten og stod op med hende og lavede morgenmad.

Sådan bliver det også under min barsel - der skal han dog, selvfølgelig, hjælpe til i weekenderne.
Barsel er hårdt arbejde, det ved jeg godt.

Anmeld

22. august 2011

Lulle25

Ditte_Marie skriver:

Der er så også stor forskel på om det er far eller svigermor som klipper ens barn

Princippet er da det samme. Synes det er helt respektløs at klippe barnet uden moderen ved det uanset om det er faderen eller hvem det var. Var du ikke blevet sur hvis din mand gjorde det ved jeres barn?

Anmeld

22. august 2011

lilledittemor

Lulle25 skriver:

Princippet er da det samme. Synes det er helt respektløs at klippe barnet uden moderen ved det uanset om det er faderen eller hvem det var. Var du ikke blevet sur hvis din mand gjorde det ved jeres barn?

Jo, men var blevet endnu mere sur hvis det var en anden end far

Selvfølgelig er det ikke i orden - har jeg også sagt til TS.

Jeg stoler nok på min mand til at han kan gøre tingene lige så godt som jeg kan - og han behøver ikke altid at spørge om lov

Og hvis jeg havde en søn, så ville det være okay at han blev næsten skaldet. Men var sgu nok blevet hidsig nu hvor det er en pige jeg får
Men jeg ender selv med at klippe hende "næsten" skaldet for at fjerne al det baby-hår

Anmeld

22. august 2011

millesofie

lotchen skriver:

Hej

Hilsen Charlotte

det er så rigtigt sagt det der

Hilsen Mille som er mor til Tinke der først sov igennem da hun var 13 mdr

Anmeld

22. august 2011

millesofie

Ditte_Marie skriver:

Jo, men var blevet endnu mere sur hvis det var en anden end far

Selvfølgelig er det ikke i orden - har jeg også sagt til TS.

Jeg stoler nok på min mand til at han kan gøre tingene lige så godt som jeg kan - og han behøver ikke altid at spørge om lov

Og hvis jeg havde en søn, så ville det være okay at han blev næsten skaldet. Men var sgu nok blevet hidsig nu hvor det er en pige jeg får
Men jeg ender selv med at klippe hende "næsten" skaldet for at fjerne al det baby-hår

hvorfor skal hendes babyhår væk??  

Anmeld

22. august 2011

tinasmor

Ditte_Marie skriver:

De børn jeg har passet har bestemt ikke sovet igennem - hverken dag eller nat

Men når far er på arbejde, så sover jeg når baby sover
Hvilket jordemoder også anbefaler.

Og så må far tage nætterne i weekenden eller vi må dele.
Og så skiftes til at sove længe.
Men i hverdagens nætter vil jeg ikke "byde" ham at han skal stå op og gå rundt med baby. Det gør jeg

Sådan bliver det også under min barsel - der skal han dog, selvfølgelig, hjælpe til i weekenderne.
Barsel er hårdt arbejde, det ved jeg godt.

Enig

Anmeld

22. august 2011

lilledittemor

millesofie skriver:

hvorfor skal hendes babyhår væk??  

Synes at tyndt baby-hår er noget af det grimmeste
Så klipper det for at det bliver tykkere og flottere..

Anmeld

22. august 2011

lilledittemor

tinasmor skriver:

Enig

Anmeld

22. august 2011

klmf

millesofie skriver:

det er så rigtigt sagt det der

Hilsen Mille som er mor til Tinke der først sov igennem da hun var 13 mdr

Suk, vores dreng er 1½ år og sover ikke igennem endnu...

Kan du sige 10 år ældre på 1½ år!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.